Bukan Berita Online Biasa

Tag archive

Gaduh

Amuk Dalam Masjid, Remaja Pukul Lelaki Tengah Solat

in Gaya Hidup/Slider/Utama & Sensasi

SATU rakaman video memaparkan pergaduhan antara dua lelaki di dalam masjid mula tular di media sosial sejak semalam.

Pergaduhan yang dirakam hampir tiga minit itu berlaku sejurus seorang pemuda berbaju merah dilihat meluru masuk ke ruang solat di dalam masjid dan menyerang lelaki berjubah putih yang sedang beribadah.

Keadaan menjadi semakin tegang apabila pemuda itu memaki hamun dan mengamuk dengan membaling kerusi ke arah lelaki berjubah itu.

“Kau jangan kau, kau jangan…mati kau jap lagi kat sini… Aku senyap je b***,” pekik remaja berkenaan sambil menggunakkan kata-kata kesat.

Lelaki berjubah itu turut ditumbuk hingga tersungkur ke lantai namun keadaan berjaya ditenangkan oleh seorang rakan jemaah yang turut berada di dalam masjid.

Menurut abang kepada remaja terbabit, Muhd Hafizuddin, kejadian tersebut berpunca kerana lelaki berjubah itu ada ‘mengata belakang’ tentang ibu bapa mereka dan turut menabur fitnah terhadap keluarganya.

“Takkanlah budak 17 tahun nak cari pasal dengan orang tua, memang sebagai orang muda kita harus menghormati orang yang lebih tua, tapi kadang-kadang kesabaran manusia ada batasnya.

“Saya sebagai abang pun memarahinya kerana dia tak dapat mengawal dirinya di dalam masjid, untuk itu saya tebalkan muka memohon maaf kepada semua,” katanya.

Amuk Dalam Masjid, Remaja Pukul Lelaki Tengah Solat

Dia turut mengatakan kes pergaduhan itu telah pun selesai dengan cara baik dan kedua-dua mereka dikatakan telah saling bermaafan.

Ekoran tularnya rakaman kejadian itu, netizen sehingga kini mengecam tindakan remaja terbabit kerana tidak menghormati ‘rumah Allah’. – MYNEWSHUB.CC

Tak Nak Mengalah, Ahso Mengamuk Tunjuk Coli

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

VIDEO seorang wanita berusia lingkungan 40-an yang berada dalam keadaan marah menjadi tular di media sosial.

Ini berikutan dia enggan mengalah apabila bertembung di laluan sama dengan sebuah kereta di hadapannya.

Tidak berpuas hati, pemandu kereta yang lagi satu keluar dan mula merakam wanita tersebut yang kelihatan marah-marah dan bengang apabila keretanya terhalang untuk berlalu pergi.

Tidak dipastikan siapa sebenarnya yang tersalah masuk jalan namun kedua-duanya nampaknya lebih rela ‘bertikam mulut’ daripada mengambil pendekatan untuk mengalah agar perselisihan itu dapat diselesaikan secepat mungkin.

Kan senang kalau masing-masing mengalah daripada ego tak tentu pasal. Gasaklah kat situ. – MYNEWSHUB.CC

Lompat Depan Kereta Bersama Bayi Kerana Marahkan Isteri

in Utama & Sensasi

Seorang lelaki yang bertengkar dengan isterinya, telah bertindak bodoh dengan melompat ke arah kenderaan yang sedang bergerak sambil memegang anak mereka yang masih bayi.

Kejadian mengejutkan itu berlaku di Xiamen, China dan lelaki berkenaan dikatakan berbuat demikian untuk melepaskan kemarahannya.

Nasib baik dia dan anak kecilnya itu tidak mengalami sebarang kecederaan.

Aksi itu telah dirakamkan dan ia disiarkan oleh laman web utama di China termasuk QQ.com dan The Paper.

Pada mulanya orang ramai menyangka dia sengaja berbuat demikian untuk memalsukan kemalangan, iaitu satu amalan normal yang dilakukan oleh penipu di China bagi mendapatkan pampasan.

Namun selepas disiasat oleh polis, mereka mendapati dia berbuat demikian kerana marah dengan isterinya.

Polis telah melepaskan lelaki itu dan turut memberikan amaran serta nasihat kepadanya agar tidak berbuat demikian lagi. – mynewshub.cc

Dipukul Dengan Helmet, Rambut Dipotong Guna Pisau

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

AKSI pergaduhan tiga wanita di satu perkampungan yang tidak dinyatakan lokasinya menjadi viral setelah disiarkan sebuah laman di Facebook yang memuat naik rakaman video insiden itu.

Menerusi video berdurasi selama kurang satu minit itu, seorang wanita yang berpakaian baju warna kelabu dan legging hitam digomol oleh dua wanita lain.

Malah mangsa juga dipukul dengan menggunakan helmet di bahagian kepala dan paha serta dilempang oleh salah seorang lawannya.

Wanita yang memakai blaus paras paha seperti ‘naik hantu’ dilihat semakin agresif mengasari mangsa apabila dia cuba untuk melepaskan diri daripada terus dipukul.

Bukan itu sahaja, rambut mangsa juga ditarik-tarik sebelum wanita itu mengeluarkan sebilah pisau dari poket belakang seluar jean yang dipakai lalu memotong rambut mangsa.

Mangsa menjerit cuba meraih simpati untuk dilepaskan namun tidak diendahkan oleh kedua-duanya bahkan terus bertindak memukulnya.

Wanita Dipukul Dengan Helmet, Rambut Dipotong Guna Pisau

Tidak dapat dipastikan punca pergaduhan antara ketiga-tiga wanita berkenaan kerana audio yang kedengaran tidak jelas serta bahasa yang dituturkan juga tidak dapat difahami.

Video tersebut telah ditonton lebih 40 ribu pengguna laman sesawang dan pelbagai andaian turut dilontarkan menerusi komen pada video berkenaan.

Sesetengahnya mengandaikan ia pergaduhan antara ibu dan anak yang mana si ibu berang dengan tindakan anak perempuannya mungkin keluar bersama teman lelaki.

Malah tidak kurang juga yang mengatakan ia berpunca daripada sifat perkauman. – MYNEWSHUB.CC

Dendam Suami Tergamak Gigit Hidung Isteri

in Jenayah/Utama & Sensasi

NEW DELHI – Sebahagian hidung seorang wanita putus selepas digigit suaminya yang berang kerana dia enggan melunaskan wang hantaran atau pulang ke pangkuan lelaki itu selepas mereka berpisah sejak setahun lalu.

Raj Kumari, 21, diserang suaminya Shiv Prasad, 23, ketika berjalan untuk menghadiri kelas pada Selasa lalu.

Prasad tiba-tiba menerpanya dari belakang dan menggigit hidungnya.

Pasangan itu berkahwin dua tahun lepas tetapi berpisah kira-kira setahun lalu sebelum Kumari tinggal semula bersama ibu bapanya di Lakhimpur Kheri, utara India.

Bagaimanapun, Shiv masih menuntut supaya keluarga isterinya membayar wang hantaran yang berjumlah 149,000 rupee (kira-kira RM9,400) dan sebuah motosikal.

“Suami dan mentua sering mendera saya sejak hari pertama perkahwinan kerana mendesak saya membayar wang hantaran yang dijanjikan.

“Namun jumlah diminta terlalu tinggi.

“Lebih teruk lagi, dia turut menuntut motosikal mewah yang tidak mampu disediakan keluarga saya.

“Disebabkan tidak tahan didera saya pulang ke rumah ibu bapa dan kembali belajar.

“Saya enggan tinggal bersamanya lagi kerana mahu memfokuskan terhadap pelajaran,” katanya.

Menurut mangsa, dia diserang ketika berjalan ke kelas pada Selasa lalu tetapi Shiv terus melarikan diri selepas menggigit hidungnya.

Dia kemudian menghubungi keluarga yang membawanya ke klinik.

Pegawai Perubatan Kecemasan Dr Surjit Kumar Singh berkata: “Sebahagian hidung mangsa putus dan dia perlu menjalani pemeriksaan pakar Telinga, Hidung dan Tekak sebaik pulih.

“Malangnya, kerosakan pada hidungnya tidak dapat dibaiki dan wajahnya akan cacat melainkan mampu menjalani pembedahan plastik.

“Tetapi pembedahan seperti itu amat mahal.”

Jurucakap polis, Inspektor Ashok Kumar Singh berkata, Shiv ditahan di rumahnya pada hari sama. – Agensi/myMetro Online

Kantoi Curang, Isteri Gaduh Wanita Simpanan Dalam Wad

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

SEORANG suami yang dimasukkan ke dalam wad mendapat pengajaran cukup memalukan apabila isteri dan perempuan simpanannya melawatnya secara serentak di hospital.

Seorang pelayar laman sosial yang mendakwa dirinya sebagai seorang jururawat telah memuat naik rakaman insiden tersebut ke YouTube semalam.

Menerusi video berdurasi hampir 2 minit itu, dua wanita berkulit hitam dilihat saling menarik rambut dan bergelut antara satu sama lain.

Seorang lelaki yang memakai pakaian pesakit hospital dipercayai suami kepada salah seorang wanita terbabit kemudian cuba meleraikan pergaduhan itu.

Kantoi Curang, Isteri Gaduh Wanita Simpanan Dalam Wad

Namun wanita yang memakai baju tanpa lengan berwarna kuning enggan melepaskan rambut ‘lawannya’ itu, meskipun berkali-kali disuruh.

Walaupun pergelutan berjaya dileraikan, salah seorang wanita itu mula mengambil peralatan dan barangan hospital untuk dibaling ke arah wanita yang didakwa perempuan simpanan suaminya.

Video tersebut yang telah ditonton puluhan ribu pelayar bagaimanapun hanya menimbulkan rasa geli hati dalam kalangan mereka yang menonton.

Lokasi sebenar kejadian gagal diketahui tetapi berdasarkan kepada visual, ia tentunya bukan berlaku di Malaysia. – MYNEWSHUB.CC

Video: Tak Puas Hati Kena Potong, Terus Kasi Penumbuk

in Utama & Sensasi

MELAKA – Hanya kerana tidak berpuas hati kenderaannya dipintas secara semberono, seorang lelaki bertindak agresif dengan menumbuk seorang pemandu sebaik berjaya menghimpit kereta mangsa.

Dalam kejadian pada petang Ahad di Bachang, lelaki berkenaan yang menggunakan kenderaan jenis Proton Gen-2 dikatakan mengekori mangsa yang memandu bersama isterinya.

Menerusi perkongsian daripada Nor Farahain Minhat, dia memuat naik gambar dan klip video lelaki berkenaan yang masih enggan berundur biarpun sudah dihalang oleh seorang wanita yang dipercayai isteri kepadanya.

Kami nak memotong, kemudian dia menghimpit kereta kami. Dia marah sebab kami memotong dia lalu dia mengekori kami dari Cheng sehingga ke Bachang sebelum dihimpit.

Dia suruh kami keluar dari kereta. Sebaik saja suami saya keluar, lelaki itu terus menumbuk muka suami saya.

Salah ke kami memotong? Apa hak dia nak pukul orang? Samseng betul. Bila saya cakap saya rakam video kejadian itu, dia masih lagi mahu menerkam kami,” kata Nor Farahain.

Difahamkan, mangsa telah membuat laporan polis dan turut dipaparkan surat daripada pihak hospital yang mengesahkan cerita ditumbuk itu adalah benar dan bukannya rekaan.

surat

Maaf, ini adik saya dan yang ditumbuk adalah adik ipar saya. Video tiada menunjukkan adik ipar ditumbuk dan tak sempat rekod sebab keadaan berlaku sangat-sangat pantas. Pakcik ini naik angin setelah nampak adik saya rekod apa yang dia buat. Dia siap mengugut mahu merampas telefonnya. Saya tak cakap yang adik saya betul, laporan polis juga telah dibuat. Kes sedang berjalan.

Pakcik ini memandu sambil masuk ke lorong kanan. Setelah diberi isyarat untuk ke kanan, kereta ini tak mahu beri laluan. Kemudian, adik ipar mengambil peluang untuk memotong dari kiri. Bila potong menggunakan lorong kiri (di sini memang kesalahan adik), pakcik ini cuba menghimpit ke kiri juga. Tetapi adik ipar sempat memotong dan meneruskan perjalanan seperti biasa.

Pakcik ini kemudian mengekori mereka dari Cheng hingga ke Kampung 8. Adik mula perasan bila di Kampung 8, pakcik itu beri signal dan block laluan. Adik kata, mungkin salah mereka dan mahu turun untuk meminta maaf. Tetapi pakcik itu terus menumbuk adik ipar dan maki hamun mereka.

Persoalannya, perlu ke? Tengok kereta dan keadaan dalam kereta tak ada apa-apa pun. Apa-apa pun, adik dan adik ipar masih ada rasa hormat pada pakcik itu walaupun pakcik itu berulang kali mahu menerkam adik saya. Adik ipar langsung tak balas sebab kami masih tahu hormat orang yang lebih tua dan ada undang-undang.

Dalam video yang dimuat naik ini adalah situasi di mana pakcik itu menyedari adik saya merakam video dan dia mengugut mahu merampas telefon adik saya,” kata Marliana Minhat. – MYNEWSHUB.CC

Kena Tembak, Tetak & Langgar Sebab Kantoikan Pencuri

in Jenayah/Utama & Sensasi

PERGADUHAN yang tercetus di kawasan tapak permainan dan parking di Flat Rimba Jaya, Sek 16, Shah Alam menyaksikan ianya melarat hingga membawa kepada cubaan bunuh tiga lelaki yang ditetak, ditembak dan dilanggar sekumpulan lelaki, awal pagi tadi.

Kejadian disahkan Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Shafien Mamat.

Kes dikatakan berpunca apabila tiga lelaki ternampak seorang suspek cuba mencuri motorsikal.

Kena Tembak, Tetak & Langgar Sebab Kantoikan Pencuri

Suspek yang berjaya melarikan diri kemudiannya dikatakan kembali bersama sekumpulan geng yang bertindak menyerang ketiga-tiga lelaki berkenaan menggunakan senjata api, parang dan turut bertindak melanggar mereka dengan kereta.

Ketiga-tiga mangsa yang berjaya diselamatkan segera dikejarkan ke hospital dengan mangsa pertama yang berusia 53 tahun dan bekerja sebagai pegawai keselamatan, didapati cedera ditembak di pinggang belakang dan ditetak di kepala sebelah kanan.

Kena Tembak, Tetak & Langgar Sebab Kantoikan Pencuri

Kena Tembak, Tetak & Langgar Sebab Kantoikan Pencuri
Salah seorang mangsa kes tetak, tembak dan langgar di Flat Rimba Jaya, awal pagi tadi.

Mangsa kedua yang berusia 66 tahun turut mempunyai kesan tetak di kepala manakala mangsa ketiga, 22, cedera parah di kaki kanan.

Mangsa pertama dan kedua kini dirawat di Zon Kritikal Hospital Shah Alam manakala mangsa ketiga di Hospital Klang.

Team Forensik dilaporkan masih menjalankan siasatan dan hasil carian Unit K9 (unit anjing kesan bom) menemukan kesan darah, pisau dan dua kelonsong peluru yang dipercayai digunakan dalam kes berkenaan.

Kena Tembak, Tetak & Langgar Sebab Kantoikan Pencuri
Dua suspek ditahan awal pagi tadi ketika datang ke Balai Polis Seri Muda untuk membuat laporan.

Susulan kes ini dua lelaki berusia antara 20 hingga 29 tahun dan berasal dari Klang ditahan awal pagi tadi, ketika kedua-duanya datang ke Balai Polis Seri Muda untuk membuat laporan. – MYNEWSHUB.CC

Video: Pemandu Bot Gaduh Dengan Pelancong Arab

in Utama & Sensasi

SEBUAH rakaman video memaparkan insiden pergaduhan membabitkan pemandu bot dan sekumpulan pelancong warga Arab di sebuah pangkalan nelayan di Langkawi, mula tersebar di media sosial.

Pergaduhan yang dirakam selama satu minit 14 saat itu dipercayai berlaku sejurus bot bergerak membawa pelancong menjelajah pulau sekitar perairan Tanjung Rhu.

Keadaan semakin tegang apabila seorang daripada rakan pemandu bot terbabit yang tidak berbaju dilihat memegang sebatang spanar untuk menyuraikan pergaduhan.

Bagaimanapun, spanar itu dirampas seorang individu atas bot berkenaan bagi mengelak kejadian menjadi lebih buruk.

Tidak dapat dipastikan punca sebenar pergaduhan, namun netizen berkongsi pendapat dengan mengatakan ia berpunca daripada sikap pelancong Arab tersebut yang tidak menghormati pemandu bot. – MYNEWSHUB.CC

“Ayah Lare Ayah!” Anak Minta Bapa Lerai Pemuda Bergaduh

in Hangat/Utama & Sensasi

LAZIMNYA seorang anak tentu merengek manja meminta si ayah membeli barangan tertentu yang diingininya namun paparan menerusi laman Facebook Cerita Viral ini lain daripada lain.

Dalam video berdurasi 1 minit 37 saat itu terdengar suara jerita seorang anak perempuan dikatakan meminta ayahnya untuk meleraikan satu pergaduhan melibatkan dua pemuda di tepi jalan.

Apa yang menarik, ayah beliau kemudian dilihat memberhentikan kereta sebelum keluar dari kenderaan untuk meleraikan pergaduhan sambil disaksikan orang awam.

Pergaduhan itu disyaki berlaku disebabkan pelanggaran motosikal dengan motosikal dan mungkin berlaku salah faham antara penunggangnya.

Orang awam yang berada di situ turut membantu untuk meredakan keadaan. Walaubagaimanapun, lokasi kejadian tidak diketahui tetapi berdasarkan dialek ia mungkin di Pantai Timur.   -MYNEWSHUB.CC

– Sumber Cerita Viral

Dua Jam Jalan Kaki Ke Balai Lepas Dihalau Suami

in Hangat/Utama & Sensasi

TIADA arah tuju selepas dihalau suami menyebabkan seorang wanita mualaf berjalan kaki selama dua jam sambil mendukung anak lelakinya ke balai polis.

Difahamkan, mangsa yang dikenali sebagai Nur Fatihah, 28, dan anaknya yang berusia dua tahun dihalau oleh suami dari rumah mereka di Taman Koperasi Polis Fasa 1.

Mangsa yang kehilangan tempat bergantung itu, berjalan kaki sejauh 5 kilometer sebelum tiba di Balai Polis Setapak, lapor Harian Metro.

gambo3

Menurut sumber polis, mangsa dan anaknya ditemui dalam keadaan letih dan meminta bantuan dari anggota yang berada di balai polis berkenaan.

Mangsa merayu agar dibenarkan berteduh di balai itu buat sementara waktu dan akan beredar pulang ke rumah bapanya di Tanjung Sepat, Klang, Selangor pada awal pagi.

Kejadian itu dimaklumkan kepada Ketua Polis Balai Setapak, Asisten Superintendan Wee Bee Seng yang kemudiannya mengarahkan anggotanya membawa mangsa dan anaknya ke Hotel Swiss Cottage, Setapak, bagi memboleh mereka menginap di situ.

Anggota polis yang simpati di balai tersebut turut menghulurkan bantuan serta barangan keperluan seperti lampin bayi, susu, pakaian dan makanan kepada dua beranak itu selepas dihantar ke rumah keluarganya, semalam. – MYNEWSHUB.CC

Lelaki Cuba Tanggalkan Seluar Dalam Kekasih Di Khalayak Ramai

in Utama & Sensasi

Seorang lelaki di China yang mengesyaki kekasihnya curang, telah bertindak keterlaluan apabila cuba menanggalkan seluar dalam teman wanitanya itu di khalayak ramai, di depan restoran makanan segera McDonald.

Dia sanggup merebahkan diri ke tanah semata-mata mahu menarik seluar dalam berwarna merah milik wanita itu.

Meskipun dia dipukul dan ditampar namun lelaki berkenaan tidak mempedulikan maki hamun yang diterimanya daripada kekasihnya itu.

gaduh1

Lelaki itu mendakwa wanita itu berlaku kejam dengannya kerana mempunyai kekasih lain.
Adegan berkenaan telah dirakamkan dan apabila ia tersebar di media sosial, netizen telah mencemuh orang ramai yang menyaksikan drama tersebut.

“Malangnya tiada siapa yang membantu wanita berkenaan tetapi mereka tidak melepaskan peluang untuk merakamankan adegan terbabit,” bidas seorang netizen.

Video: Power Pakcik Ni, Sekali Tumbuk Lawan Terus ‘K.O’

in Hangat/Slider/Utama & Sensasi

KEBANYAKAN kita tahu maksud simpulan bahasa ‘penumbuk sulung’ iaitu tumbukan padu yang dilepaskan hingga mangsa terus rebah tetapi benar-benar menyaksikannya di alam nyata boleh dikatakan jarang atau tak pernah jumpa lagi.

Bagaimanapun dalam satu insiden yang dipercayai berlaku di Ipoh pada 18 April lalu, kesan penumbuk sulung yang hinggap ke muka dapat disaksikan.

Apa yang menarik, penumbuk sulung berkenaan dilepaskan seorang lelaki warga emas yang bertubuh kurus dan masih memakai kain pelekat serta songkok.

Sebaik sahaja terkena penumbuk pakcik berkenaan, mangsa terus terlentang jatuh ke jalan. Difahamkan kejadian berpunca daripada kes gesel kereta sahaja.

Apa pun tak kiralah kes apa sekalipun, lebih banyak mudarat daripada kebaikan yang diperoleh apabila seseorang itu melayan rasa amarahnya.

Bayangkan kalau mangsanya itu mati, apa nak jawab? – MYNEWSHUB.CC

Video: Wanita Bertengkar Rebut Kotak Parkir Kereta

in Utama & Sensasi

INILAH akibatnya jika tiada sifat bertolak-ansur dalam diri sesama masyarakat.

Hanya kerana perkara remeh, kedua-dua wanita itu bergaduh berebutkan kotak parkir kereta di sebuah bangunan. Kejadian tersebut dikatakan berlaku di Subang, Selangor.

pkr3

Pergaduhan yang tercetus itu melibatkan pertengkaran antara wanita berbangsa Melayu dan Cina melalui suara-suara yang kedengaran melalui video tersebut.

Khabarnya, wanita yang menaiki kereta berwarna kuning tersebut tidak berpuas hati dengan pemandu Toyota putih itu kerana ‘mencuri’ parkirnya walaupun isyarat untuk memasuki kotak parkir berkenaan telah diberikan.

Pada masa yang sama, pemandu Toyota putih itu juga enggan mengalah sehingga mencetuskan pergaduhan sesama mereka.

Kelihatan seorang wanita bertudung hitam memarahi pemilik Toyota putih itu kerana cuba menyentuh keretanya. Beberapa orang lelaki cuba menenangkan keadaan agar tidak terjadi perlakuan yang tidak diingini.

pkr2

Rata-rata netizen yang melihat video itu turut meluahkan perasaan pernah mengalami kejadian sama. Ada segelintir daripada netizen memberikan ‘nasihat’ tidak elok jika menghadapi situasi sedemikian.

Apa pun tindakan kita, fikir-fikirlah dahulu sebelum bertindak. Tidak salah untuk mengamalkan tolak ansur dan nilai-nilai murni supaya keamanan terus terjaga. – MYNEWSHUB.CC

Video: Wanita ‘Naik Hantu’ Hamun Jiran Depan Rumah

in Hangat/Slider/Utama & Sensasi/Video Viral

ADAKAH keadaan cuaca Malaysia yang panas kebelakangan ini turut menjadi faktor ramai orang jadi pemarah?

Ini kerana video memaparkan pergaduhan antara jiran semakin banyak pula berlegar kebelakangan ini.

Terbaharu, rakaman seorang wanita menjerit memaki hamun jirannya pada waktu malam di depan rumah.

Tidak pasti jika video tersebut mula-mula dimuat naik oleh si perakam sendiri namun apa yang pasti, ramai yang mengecam tindakannya daripada menyokong.

Mana tidaknya, tanpa mempedulikan jiran lain dia terpekik-pekik melondehkan kejahatan jiran depan rumahnya termasuk mengeluarkan kata-kata mencarut.

Kalau nak salahkan si perakam ni sepenuhnya tak boleh juga sebab kalau tak ada sebab tentu dia tak naik angin seteruk itu tapi apa yang pasti, ini bukan cara orang dewasa yang matang selesaikan masalah.

Akhirnya siapa yang nampak teruk dan siapa pula dapat malu? Sama-sama jadikan pengajaran. – MYNEWSHUB.CC

Oleh: Rem Ramzi

Drama ‘Suspens’ Pergaduhan Penyokong Melaka Dan NS

in Hangat

KEPUTUSAN Liga Premier lewat Selasa menyaksikan Melaka United menentang Negeri Sembilan di Stadium Hang Jebat di Melaka berkesudahan dengan keputusan seri iaitu hanya kosong berbalas kosong.

Namun apa yang menggemparkan ketika sesi perlawanan memasuki fasa minit-minit terakhir adalah pergaduhan tercetus antara dua kelompok negeri berjiran membabitkan penyokong tuan rumah dan pelawat.

12799209_1768785306682870_6367624213991511821_n

Dikatakan provokasi yang melampau antara kedua-dua penyokong ini ketika perlawanan memasuki minit ke-70 mencetuskan rasa tidak puas hati dalam kalangan sesama mereka.

Jelas kelihatan insiden tolak-menolak diikuti beberapa penyokong bergelut sesama mereka di bahagian kanan belakang gol pasukan Negeri Sembilan itu kelihatan sukar dikawal.

Namun, pergaduhan ala samseng hooligan itu berjaya dikawal oleh pasukan keselamatan yang bertugas sewaktu perlawanan sedang rancak berlangsung dan berakhir dengan aman.

Situasi kembali tegang apabila penyokong Negeri Sembilan tidak dibenarkan untuk meninggalkan stadium selepas kemarahan penyokong tuan rumah belum reda dan mendakwa mereka dikasari.

Dalam kejadian penuh dramatik tersebut, sebilangan penonton dikatakan tercedera ekoran perbuatan khianat dalam kalangan penyokong itu sendiri yang bertindak melontar objek keras.

Sehubungan itu, kira-kira 100 penyokong Negeri Sembilan terpaksa dikumpulkan setempat di dalam stadium tersebut ketika pasukan keselamatan cuba berusaha mengawal keadaan.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Shaikh Abdul Adzis Shaikh Abdullah yang berada di tempat kejadian turut mengerahkan anggotanya bagi mengesan pelaku dalam insiden terbabit.

Sekitar pukul 12.30 tengah malam, pihak polis dilaporka berjaya mengawal keadaan dan para penyokong pelawat diiring keluar daripada stadium dengan bas. –MYNEWSHUB.CC


Pergaduhan penyorak Negeri Sembilan Dan… oleh mynewshub

Suami Gaduh Dengan Isteri Tinggalkan Pesawat Ketika Transit

in Hangat

PATNA – Seorang penumpang penerbangan IndiGo keluar dari pesawat yang sedang transit di sini selepas dikatakan bertengkar dengan isterinya, petang semalam.

Mudit Sharma adalah antara enam penumpang yang dalam penerbangan dari Goa ke Lucknow melalui Kolkata dengan menaiki penerbangan domestik IndiGo 6E-633.

Kejadian itu disedari apabila isteri Sharma panik dan menjerit di dalam pesawat selepas menyedari suaminya hilang ketika pesawat bersedia untuk berlepas.

Usaha pihak berkuasa lapangan terbang tempatan itu mengesan Sharma menyebabkan penerbangan tertangguh hampir 30 minit.

Beliau juga tidak menjawab panggilan ke telefon bimbitnya. Pesawat India itu akhirnya berlepas ke Lucknow pada pukul 9.10 malam tanpa Sharma.

Seorang penumpang lain dikenali sebagai Gyaneshawar mencatatkan dalam Facebooknya bahawa Sharma keluar dari pesawat dan meninggalkan isterinya. – Agensi/BH ONLINE

Gaduh Dengan Teman Wanita, Lelaki Tikam Diri

in Hangat/Jenayah

SINGAPURA- Pergaduhan sepasang kekasih di tempat letak kereta bertingkat di Blok 671A Woodlands Drive di sini berakhir dengan tragis apabila kekasih wanita itu menikam dada dirinya dengan menggunakan sebilah pisau.

Kejadian itu berlaku kira-kira jam 5 petang pada 3 Disember lalu.

Chew, yang merupakan saksi kejadian berkata: ‘Saya sedang memandu di tempat letak kereta apabila saya terlihat seorang lelaki terbaring kaku di tingkat 2, dengan sebilah pisau di dadanya’.

Menurut beliau, lelaki itu terbaring tepat di sebelah sebuah kereta kelabu yang  pintu pemandunya terbuka.

Chew kemudian memberitahu bahawa lelaki itu telah terlibat dalam satu pertengkaran dengan teman wanitanya yang berada di dalam kenderaan itu.

Apabila wanita itu tidak memberi perhatian, lelaki itu mengeluarkan pisau dan menikam dirinya di dada, kemudian rebah dengan serta merta.

Wanita itu segera cuba untuk melakukan CPR kepada teman lelakinya, dan dia juga cuba untuk menghentikan pendarahan.

Saksi lain yang turut berada di tempat kejadian terus memanggil polis.

Apabila pihak polis  tiba di tempat kejadian, lelaki itu berada dalam keadaan tidak sedarkan diri. Paramedik kemudian membawanya ke Hospital Khoo Teck Puat untuk rawatan kecemasan.

Berdasarkan laporan, terdapat sebilah pisau berdarah dijumpai atas tanah.

Pisau itu dipercayai menjadi alat yang digunakan oleh lelaki itu menikam dirinya sendiri.

Polis juga menyatakan, bilah pisau itu kira-kira 15 cm panjang. Seluruh bilah telah dicemari dengan darah.

Selain pisau, terdapat juga beg ditemui dengan kesan darah, serta pisau utiliti yang masih belum dibuka. Adalah dipercayai bahawa pisau utiliti itu baru dibeli bersama-sama dengan pisau yang digunakan untuk menikam dirinya sendiri. – MYNEWSHUB.CC

st

st3

 

Shasha ‘Steering Lock’ Dan Lelaki Langgar Keretanya Didakwa

in Hangat/Jenayah

LELAKI yang bergaduh dengan seorang wanita selepas merampas petak parkir keretanya, merakam pergaduhan tersebut dan menyebarkannya sehingga menjadi viral di media sosial, didakwa di Mahkamah Majistret pada rabu.

Kontraktor, Cheah Jeng Yeh didakwa mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan kerana membuat khianat hingga menyebabkan kerosakan kepada kereta Volvo milik Shasha Farina Mohd Shafie.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu pada 28 Oktober di hadapan kedai nombor 43, Jalan SS15/5A, Subang Jaya pada pukul 7 pagi.

SEBELUM INI: Amukan ‘Shasha Steering Lock’ Jadi Viral

Bagaimanapun tertuduh tidak mengaku salah dan dibebaskan dengan ikat jamin RM3,000.

Majistret Salamah Salleh menetapkan 2 Disember depan untuk sebutan semula kes itu.

Sementara itu, Shasha turut didakwa di mahkamah sama kerana melakukan kerosakan dengan mengetuk kereta Toyota Camry milik kontraktor terbabit menggunakan pengunci stereng.

181
Cheah (kiri) dan Shasha. – Foto The Star

Shasha bagaimanapun mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan terhadapnya dibacakan di hadapan Majistret Ahmad Solihin Abd. Wahid.

Rakaman video bertajuk ‘Amukan Shasha Steering Lock’ menjadi viral sejak beberapa hari lalu, memaparkan seorang wanita memukul sebuah kereta Toyota Camry menggunakan pengunci stereng selepas pemandu kereta terbabit dikatakan melanggar keretanya dan menolak bapanya.

Shasha dilaporkan berkata, dia terpaksa bertindak seperti itu bagi mempertahankan keluarga dan hartanya. – MYNEWSHUB.CC

Amukan ‘Shasha Steering Lock’ Jadi Viral

in Terkini

SEBUAH video memaparkan aksi amuk seorang wanita memukul kenderaan lain menggunakan besi pengunci stereng (steering lock) kini viral di media sosial.

Kejadian yang dilaporkan berlaku pada 28 Oktober lalu itu dikatakan berpunca daripada seorang pemandu lelaki yang telah mengambil petak parkir berbayar wanita berkenaan.

 

Berang dengan tindakan semberono pemandu tersebut, wanita yang dikenali sebagai Shasha, 35, meletakkan kenderaannya berhadapan kenderaan terbabit supaya pemiliknya menyedari kesalahan yang dilakukan.

Selepas itu, berlaku sedikit kekecohan yang menyebabkan Shasha mula mengeluarkan besi pengunci stereng keretanya.

Mengulas kejadian tersebut, Shasha menegaskan dia bertindak memukul kereta lelaki yang tidak dikenali itu kerana mahu mempertahankan diri.

Katanya, lelaki yang menaiki kereta jenis Toyota Camry itu telah meletakkan kenderaannya di tempat letak kenderaan yang telah dikhaskan untuknya.

“Lelaki itu telah mengambil tempat letak kereta saya. Apabila saya suruh dia pergi ke petak letak kereta yang lain dia tidak mahu berbuat demikian,” katanya.

Shasha berkata, dia sengaja letakkan keretanya menghalang Toyota Camry tersebut kerana geram dengan perbuatan lelaki berkenaan.

“Lelaki itu yang berada dalam Toyota Camry telah menggerakkan keretanya dan melanggar kereta saya. Sedang saya bercakap di telefon lelaki itu kemudian telah mengambil kunci kereta saya,” katanya, lapor The Star Online.

Dia mendakwa lelaki terbabit juga telah memukul ayahnya yang berusia 67 tahun, yang ketika itu ada bersamanya.

Disebabkan hilang kesabaran dengan sikap lelaki itu, dia bertindak mengambil kunci stereng dan memukul kenderaan lelaki itu beberapa kali sehingga kemek.

Perlakuannya itu dirakam lelaki terbabit yang kemudian menyebarkannya di media sosial.

Dia tahu tujuan lelaki itu merakam adalah dengan niat mahu menunjukkan seolah-olah dia punca kejadian berlaku.

Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Samah Mat mengesahkan, polis sedang menjalankan siasatan terhadap kes berkenaan. – MYNEWSHUB.CC

Video: Lagi Gadis Kelantan Bergaduh, Kali Ini ‘Wrestling’

in Hangat/Utama & Sensasi

SEBUAH lagi video yang memaparkan aksi pergaduhan melibatkan ‘gadis Kelantan’ kini menjadi viral menerusi media sosial.

Menerusi video berdurasi 1 minit 12 saat, kedua-dua wanita yang dipercayai di dalam lingkungan 20-an itu seakan-akan bergaduh sengit di dalam sebuah perlawanan gusti.

Sorakan penonton di sekelilingnya yang menyorak “bengong natang nok sangat, haa pukoi haa, buh lagi buh lagi (beri/balas lagi), haa mu nok kan, juga jelas kedengaran.

Dilihat gadis yang sedikit gempal berjaya memberi asakan hebat membuatkan gadis yang berbadan ramping dibelasah sehingga bertubi-tubi.

Namun tidak beberapa lama kemudian, muncul seorang ‘pengadil’ perlawanan yang bertindak seperti mengumumkan pertandingan sudah tamat dan kemenangan nampaknya memihak kepada gadis yang sedikit berisi.

Kami masih tidak mendapat maklumat apakah punca sebenar pergaduhan tetapi daripada gaya pertuturan dialek Kelantan mereka, boleh disimpulkan yang mana pergaduhan adalah disebabkan kerana ‘merebut’ lelaki.

Agak sedih sebenarnya melihat kelakuan-kelakuan wanita yang seperti ‘gangster’ sebegini.

Lagi menyedihkan apabila melihat reaksi manusia di sekelilingnya yang menyorak keseronokkan ditambah pula kerlibat beberapa sotong yang diantaranya berbaju merah seperti di dalam visual.

Sebagai lelaki, anda sepatutnya menghentikan perbuatan mereka dan bukannya menjadi ‘cameraman’ kepada mereka.

‘Nate beruk’ sungguh ‘sotong-sotong’ ni…

Baca: Gadis Kelantan Berang Ditipu, Pukul Penjual Wanita

Sebelum ini juga, sebuah video yang turut memaparkan ‘gadis Kelantan’ membelasah seorang wanita telah pun menjadi viral dan dua suspek pergaduhan dilaporkan telah ditahan reman. – MYNEWSHUB.CC

Oleh: Ieamyrul Haziq

Video Penuh: Baju Dilucut, Buah Dada Mangsa Dipijak

in Utama & Sensasi/Video Viral

BAGAIKAN drama Tamil, aksi seorang gadis dibelasah teruk oleh dua perempuan di Bachok, Kelantan kini menjadi berita paling hangat diperkatakan rakyat Malaysia setelah video pergaduhan tersebut tersebar menjadi viral di laman Facebook.

Pelbagai spekulasi dan cerita muncul, antaranya mendakwa pergaduhan ini disebabkan oleh penipuan jualan tuala wanita secara atas talian yang dijalankan mangsa.

BACA: Video: Gadis Kelantan Berang Ditipu, Pukul Penjual Wanita

Bagaimanapun, muncul kenalan rapat mangsa menafikan perkara tersebut dan mendakwa ianya disebabkan oleh cemburu buta kerana teman lelaki wanita berkenaan dirampas oleh mangsa.

Susulan itu, atas rasa ingin tahu, ramai netizen bertindak mencari sambungan untuk bahagian dua dan tiga, sekali gus menjawab segala spekulasi dan membongkar cerita sebenar mengenai pergaduhan tersebut.

Apa yang lebih mengejutkan, video bahagian ketiga merakamkan aksi mengaibkan mangsa apabila bajunya dibuka hingga menampakkan sebahagian tubuh badannya.

Lebih menakutkan, buah dada gadis tersebut turut menjadi ‘tempat melepaskan amarah’ apabila dipijak disepak bertubi-tubi oleh dua wanita berkenaan.

Sementara itu, tiga suspek yang terlibat dalam bergaduhan itu dilaporkan telah ditahan reman pada Rabu lalu dan kes ini sedang siasat. 

Lihat video bahagian satu, dua, dan tiga kes tersebut. – MYNEWSHUB.CC

Hanya Kerana Kes Turap Jalan, Wanita Dikubur Hidup-Hidup

in Hangat

PERGADUHAN sesama jiran di , China tentang sebatang jalan yang hendak diturap akhirnya membawa kepada tragedi yang tak disangka iaitu seorang wanita dikubur hidup-hidup dengan selori pasir!

Menurut laman berita NetEase, insiden berlaku apabila sebuah trak yang penuh berisi pasir muncul di sebatang jalan untuk kerja menurap.

Seorang wanita dikenali sebagai Sun Qiuying bagaimanapun, menghalang kerja tersebut dengan duduk di tengah-tengah jalan. Aksi itu membuat Sun dan pemandu lori dikenali sebagai Zhao Xijue, bertengkar hebat.

Bengang apabila Sun tetap berdegil, Zhao naik kembali ke atas trak sebelum menumpahkan pasir dalam trak yang dibawanya ke atas Sun.

Sebaik mengetahui apa berlaku, keluarga Sun bergegas datang menyelamatkannya. Dia dikatakan pengsan ketika dikejarkan ke hospital.

Rata-rata penduduk berkata, mereka percaya Zhao adalah ‘tali barut’ pemerintah tempatan yang mahu memaksa Sun membenarkan jalan tersebut diturap meskipun mendapat bantahan ramai.

Zhao bagaimanapun sudah pun ditahan dan dipenjara 10 hari selain dikehendaki membayar denda. – MYNEWSHUB.CC

https://www.youtube.com/watch?v=oyeSETVk49E

Oleh: Rem Ramzi

Cuma Sebiji Strawberi, Pelanggan ‘Makan’ Maki Peniaga Cameron

in Hangat

SIAPA sangka, hanya kerana sebiji strawberi, seorang lelaki dan ibunya terpaksa berhadapan detik memalukan apabila dia dimaki oleh peniaga di sebuah pasar malam di Cameron Highlands.

Menurut cerita mangsa di laman Facebook peribadinya, Abd. Halim, insiden itu mula tercetus setelah ibunya bertindak merasa sebiji buah strawberi di sebuah gerai di situ sebelum membeli.

Namun, kejadian menjadi parah apabila peniaga wanita di situ mengeluarkan kata-kata kesat dalam bahasa Cina, kononnya untuk mengelakkan daripada disedari pelanggan tersebut.

Rupa-rupanya, si anak itu memang mampu bertutur dalam dialek yang digunakan oleh peniaga terbabit, lantas mengetahui apa yang dicakap peniaga tersebut kepada mereka.

Nah, anda baca sendiri kisah yang dicoretkan oleh Abd. Halim berkenaan situasi tersebut.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1679630485592070&id=100006354046300

Selepas bertindak membayar RM2, lelaki tersebut turut mengingatkan si peniaga itu untuk tidak memakinya kerana dia faham yang diperkatakan wanita berkenaan.

Lantas insiden tersebut makin berlarutan apabila dia dimaki pula oleh seorang peniaga lelaki di situ seolah-olah dia dan ibunya telah melakukan kesalahan mencuri buah strawberi di kedai itu.

11728931_1679630432258742_7056081120488562311_o

Melalui ruangan komen, ada pengguna memberikan alternatif untuk berkunjung ke Taman Setia sekiranya ingin membeli strawberi.

Malah, menurut individu bernama Nazuan Naz, dia menasihati pengunjung agar berhati-hati di pasar malam Brinchang kerana peniaga di situ didakwanya kurang ajar dengan pelanggan.

Apa-apapun, sikap yang ditunjukkan peniaga tersebut patut dikritik kerana tindakan tersebut sememangnya biadab, tambahan lagi hanya kerana sebiji strawberi.

Tapi apa yang paling penting, segala isu yang muncul kemudian tidak harus dijadikan subjek untuk menyerang mana-mana kaum.

Ini kerana, yang menjadi punca kepada isu tersebut bukanlah latar kaumnya tetapi sikap diri individu itu sendiri. – MYNEWSHUB.CC

Oleh: IZZAT MOHD ANUAR

Keindahan Cameron Highlands

Video: Pergaduhan Antara Lelaki Muda Dan Apek Tua Viral

in Hangat

PETANG ini, satu lagi video yang memperlihatkan pergaduhan di jalan raya menjadi viral.

Tidak banyak yang diketahui di mana ia berlaku, namun ia mendapat perhatian banyak pihak.

Apa yang dapat dilihat, seorang lelaki muda yang dipercayai menunggang motosikal hilang sabar dengan seorang pemandu kereta tua berbangsa Cina.

Dia menjerit memarahi pemandu kereta itu agar memandu dengan cara yang elok.

Apek berkenaan cuba mempertahankan dirinya dengan berkata dia tersilap jalan.

Ia kemudian diikuti dengan aksi cuba memukul dan menghempas pintu kereta.

Apa pun, silap jalan bukan beri lesen untuk memandu sampai membahayakan nyawa orang lain kan.

Rasanya bukan suka-suka budak muda dalam klip tu nak mengamuk, mesti apek itu pun sudah lebih.

Namun itulah kehebatan apek… bukan sekali ini…dah berkali-kali kita tengok video yang hanya sekerat muncul di media sosial.

Apa keseluruhan cerita kita tak faham. Sekerat sahaja untuk mewujudkan kesimpulan yang menyebelahi apek.

Seperti yang diluahkan seorang pembaca Mynewshub di fanpage kami, keluarga apek menjerit “solly sollyyyy” macam nak mati kena bunuh dah…namun tangan tetap steady juga duk rakam kejadian.


Pergaduhan Antara Lelaki Muda Dan Apek Tua Viral by mynewshub

Sentimen pembaca terbahagi kepada dua.

Satu yang marah dan berharap yang pemuda dalam klip berkenaan sepatutnya bertindak lebih sabar.

Manakala yang kedua tidak menerima bulat-bulat apa yang ditonton dan merasakan ada sesuatu yang lebih sehingga menyebabkan pemuda itu marah begitu sekali.

Penulis sendiri lebih cenderung kepada yang kedua sebenarnya.

Namun, kita tunggu jika ada lanjutan kepada kisah ini. – MYNEWSHUB.CC

Wanita Diserang Hanya Kerana Minta Tukar Tempat Duduk

in Hangat

China – Hanya kerana diminta menukar tempat duduk, seorang pekerja keretapi telah diserang oleh satu keluarga hingga menyebabkan dia mengalami kecederaan luka, calar dan lebam.

Pekerja wanita itu yang tidak mendedahkan namanya berkata, 12 ahli keluarga tersebut bertindak demikian selepas mereka diminta berpindah ke tempat duduk yang lain dalam keretapi laju atas alasan keselamatan.

Ketika itu mereka dalam perjalanan dari stesen Changsa ke Nanchang.

Menurut pekerja terbabit yang memuatnaik dalam media sosial, penumpang tersebut tidak memberikan kerjasama kepadanya lalu mereka mula memaki hamunnya.

Mereka kemudiannya mula memukulnya dan konduktor dalam keretapi laju itu.

Wanita itu berkata, selepas kejadian tersebut, majikannya melepaskan penumpang terbabit tanpa mengambil keterangan mereka manakala dia pula diminta tidak membuat laporan kepada polis.

Dia juga diminta bercuti dan diberikan wang hanya 200 yuan untuk rawatan.

Bengang dengan keadaan itu, wanita tersebut telah menulis dalam media sosial dan ia kemudiannya dibaca lebih 500,000 kali.

 

Isu Gaduh Di Low Yat: Akibat Pukul, 3 Peniaga Didenda RM1,800

in Terkini

HAMPIR sebulan selepas insiden pergaduhan di pusat beli-belah barangan elektronik, Plaza Low Yat, Mahkamah Majistret Kuala Lumpur, hari ini menjatuhkan hukuman denda terhadap tiga peniaga atas tuduhan sengaja mendatangkan kecederaan terhadap seorang pemuda.

Ketiga-tiga mereka, Low Leong Seng, Eric Chan Weng Soo Weng Hing mengaku bersalah atas tuduhan tersebut.

Lantas, mereka didenda RM1,800 setiap seorang atau hukuman penjara selama dua bulan.

Mereka sebelum ini didakwa mencederakan seorang lelaki, Mohammad Khairul Azmi Mazlan di bawah seksyen 323 Kanun Keseksaan.

Lowyat-Plaza

Kejadian tersebut menimbulkan ketegangan dalam kalangan masyarakat Malaysia setelah seorang pemuda bertindak mencuri telefon bimbit di sebuah premis di Low Yat sebelum dia dipukul dan ditahan.

Kejadian menjadi besar apabila beberapa individu yang dipercayai rakan-rakan pemuda berkenaan bertindak membalas serangan dan merosakkan barangan di premis tersebut.

Sehari selepas itu, beberapa NGO bertindak membuat protes dan hadapan Low Yat meminta ia diboikot dan kejadian berakhir dengan beberapa individu mengalami kecederaan, termasuk 3 orang wartawan. – MYNEWSHUB.CC

Oleh: IZZAT MOHD ANUAR

Rakaman Gaduh Di Low Yat 11 & 12 Julai Lalu

Gaduh Sampai Koyak Baju Berebut Tempat Duduk Keretapi

in Terkini

China – Ia merupakan aksi yang mengejutkan semua orang selepas seorang penumpang keretapi bawah tanah cuba membogelkan seorang penumpang lain hanya kerana mereka berebutkan tempat duduk dalam pengangkutan awam itu.

Kejadian itu berlaku pada 2 Ogos lalu di Wuhan melibatkan seorang gadis remaja dengan seorang wanita berusia.

Pergaduhan itu dikatakan berlaku selepas remaja berkenaan menghina wanita terbabit dan kemudiannya berlaku balas membalas.

Rakaman video menunjukkan bagaimana wanita itu menarik rambut gadis terbabit sebelum cuba mengoyak bajunya. Dia juga beberapa kali menendang gadis terbabit.

Meskipun penumpang lain cuba meleraikan pergaduhan itu namun ia tidak berjaya.

Wanita itu terus menyerang gadis terbabit hinggalah ke hentian yang seterusnya.

Insiden tersebut mencetuskan perdebatan hangat dalam media sosial di China dengan pelbagai pihak memberikan pandangan.

Ada yang menyatakan gadis itu sepatutnya menghormati wanita tersebut dan ada pula yang mengkritik wanita berkenaan kerana bertindak keterlaluan.

Tidak diketahui sama ada wanita itu akan dikenakan tindakan. – MYNEWSHUB.CC

Insiden Low Yat: Luahan Sedih Guru Yang Pernah Mengajar Jimmy

in Hangat

NAMPAKNYA, isu ‘perang’ di Plaza Low Yat seakan belum reda sehingga sekarang.

Apa yang boleh diperhatikan susulan insiden tersebut ialah golongan Melayu kita nampaknya begitu ‘pantas’ dalam bab-bab pergaduhan.

Jika anda lihat di beberapa video yang tersebar, watak paling menyerlah pada malam itu ialah lelaki berbaju belang ini yang dipercayai bernama Jimmy.

Kenapa dia dikatakan paling menyerlah? Biarlah gambar di bawah ini berbicara.

gaduih2

Seakan ingin ‘membaham’ pengawal di hadapannya saja kalau dilihat aksinya itu kan..

Di dada-dada akhbar tempatan juga, gambar amukan Jimmy dijadikan muka hadapan berita.

Susulan daripada perkara tersebut, bekas guru Jimmy, Puan Noorul Aaron meluahkan rasa sedihnya melihat apa yang telah berlaku.

Menerusi Facebook guru berkenaan mengimbas kembali kenangan sewaktu mengajar Jimmy di zaman persekolahannya dahulu.

jimmyDear my boy Jimmy,

This is your teacher writing to you knowing that you wouldn’t get the chance reading this.

The fact you will face justice in the harshest reality crushed my heart. I spoke to your little brother this morning. We talked about you. About your family. I wish I could wipe his tears away. But we managed to hold back our feelings.

You are ever so stupid, Jimmy. Shallow and unprepared as always. You haven’t changed a bit.

And because of that, I know how strong your sense of loyalty is. It might be just because of a story of a stupid handphone, from a stupid friend of yours, you jeopardize everyone’s life and happiness.

Just like what my RM10 birthday gift did to you. Just because of that, you became such a loyal student, following my orders to keep your cool at school but after that, you always landed yourself at the wrong place, wrong time and with the wrong crowd.

That broke my heart.

I couldn’t imagine how shattered your mum’s heart now. She has been crying a whole lot, not knowing what to do thinking about her son she would soon lose.

I prayed for you a lot tonight.
May Allah bring you closer to Him.
Let this be a lesson, a turning point in your life. Whatever punishment you will receive, I pray that Allah will purify your soul and turn you to be the best caliph He can make of a man.

Half of the whole world will hate you now.
The other half will use you to their benefits.

But your teacher here will pray for you and hope Allah will grant my prayers.

InsyaAllah, Jimmy. InsyaAllah.

Apa yang cuba dikatakan oleh gurunya ialah ialah perlakuan Jimmy yang terlalu setiakawan mungkin menyebabkan dia mudah diambil kesempatan oleh pihak yang ingin mempergunakannya.

Pengalaman memberikan hadiah hari jadi bernilai RM10 kepada Jimmy sewaktu di sekolah menunjukkan dia seorang yang mampu menjadi amat taat apabila termakan budi.

Tetapi Jimmy sering memilih kawan yang salah, seterusnya mengakibatkan kes seperti pergaduhan ini tercetus.

Insan paling sedih sudah pasti ibunya sendiri,  ibu mana mahu melihat masa depan anaknya hancur disebabkan perkara-perkara sebegini? Ia sangat merisaukan hati ibu dan keluarganya.

Selaku seorang guru, beliau tetap terus mendoakan yang terbaik buat pelajarnya itu walau apa pun terjadi namun berharap Jimmy ambil pengajaran daripada apa yang telah berlaku.

Jelas terpancar keikhlasan guru ini agar Jimmy dapat berubah demi insan-insan yang menyayanginya. Kalaulah Jimmy dan manusia lain yang ‘sealiran’ dengannya dapat faham… – MYNEWSHUB.CC

Oleh: hzq

https://www.youtube.com/watch?v=j0xtljJpgio

Video: Rusuhan Di Low Yat, Sebuah Kereta Hancur Remuk

in Hangat

SATU video memaparkan aksi ganas yang ditunjukkan oleh perusuh dalam kejadian di Plaza Low Yat, semalam kini berlegar di laman sosial.

Video berdurasi 2.58 minit itu menunjukkan keadaan yang tidak dapat dikawal walaupun terdapat kehadiran polis.

Melalui video, dapat dilihat kereta salah seorang daripada tiga mangsa yang dikatakan dalam laporan sebelum ini hancur remuk setelah dibedal oleh perusuh.

Kumpulan perusuh terbabit turut menghentak topi keledar pada kereta dan mengheret seorang lelaki dari kereta tersebut.

Mangsa seterusnya dipukul seakan terdapat pesta yang diberikan ‘kelulusan’.

Seorang jurugambar dan wartawan yang cuba membantu juga telah menerima nasib sama.

Mujurlah tidak lama kemudian, keadaan dilaporkan kembali reda setelah pihak FRU tampil meredakan keadaan.

Rusuhan dipercayai bermula selepas seorang pemuda datang ke salah sebuah kedai menjual telefon bimbit di Plaza Low Yat kerana berasa tertipu selepas menyedari gajet yang dibeli rupanya tiruan.

Bagaimanapun, laporan sebenar mengatakan lelaki itu sebenarnya telah mencuri telefon bimbit di premis alat telekomunikasi berkenaan. – MYNEWSHUB.CC

Oleh: hzq

Video: Lelaki Mengamuk Dituduh Curi Handphone Di Low Yat

in Hangat

PUSAT tumpuan jualan barangan elektronik terkenal, Plaza Low Yat telah digemparkan dengan satu pergaduhan melibatkan pembeli dan sebuah premis telefon bimbit kira-kira jam 7.50 malam, semalam.

Kes tersebut bukan sahaja kecoh kerana ada adegan kejar mengejar antara pembeli dengan peniaga, malah ia kemudiannya menjadi topik hangat pengguna media sosial.

11223857_10154373596399572_948373366010089118_n 11742794_10154373596444572_2836337340984249191_n 11219566_10154373596434572_2624694031983380728_o 11161347_10154373596409572_8966205150250497461_n (1)

Berdasarkan cerita-cerita yang dikongsikan netizen, ia bermula setelah seorang pelanggan Melayu berasa tertipu apabila sebuah telefon bimbit jenis Oppo yang baru dibelinya bermasalah.

Dia kemudiannya datang semula ke kedai dan menuntut wangnya dikembalikan. Walau bagaimanapun, dia dikatakan telah dihalau oleh peniaga kedai itu dengan cara biadab.

Malah, pembeli itu dikatakan turut ditahan oleh pihak polis untuk siasatan sebelum dilepaskan. ‘Angin’ dengan penipuan yang dibuat kedai telefon itu, pembeli terbabit kembali bersama beberapa orang rakannya.

Apa lagi, bertempiaran larilah peniaga kedai tersebut!

Untitled

Turut terdedah, butir didakwa salinan perbualan peniaga terbabit yang nyata bersandiwara merakam video pergaduhan sekerat dan membuat laporan polis terhadap pembeli terbabit untuk melindungi perkara sebenar..

bukti cina lowyat penipu

Dalam reaksi kepada isu tersebut, ramai netizen memihak kepada pembeli. Menurut pendapat rata-rata individu di laman sosial, sebagai pelanggan yang teraniaya dia sememangnya mempunyai hak untuk menuntut kembali wangnya. Tapi biasalah, mana ada penjual yang nak beri balik wang hasil kerja menipu, kan?

Menerusi perkembangan terkini, seorang individu telah ditahan pihak polis untuk siasatan kes tersebut. Memetik kenyataan dari Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Zainuddin Ahmad, individu tersebut dikatakan telah memecahkan peralatan di premis berkenaan sehingga mengakibatkan kerugian mencecah RM70,000.

Malah, dia turut ditahan atas kesalahan mencederakan peniaga kedai berkenaan.

“Kejadian berpunca daripada perasaan tidak puas hati apabila salah seorang daripada mereka ditahan pengawal keselamatan kerana didakwa mencuri telefon bimbit di kedai itu sebelum diserahkan kepada polis,” ujar beliau kepada Sinar Harian.

Yang salah tetap salah.. tapi satu perkara yang ingin di’highlight’ kat sini, mohon pihak berkuasa alert tentang kualiti barangan yang dijual di Low Yat yang agak meragukan.

Ini bukan pertama kali kes pembeli terbeli telefon bimbit tak berkualiti dari sana, cuma mungkin kali ini mangsa tersilap langkah sebab terlalu ikutkan perasaan ketika bertindak.

Cubalah dengar juga luahan pembeli teraniaya yang sekian lama didengar berlaku membabitkan peniaga di Low Yat, tu belum cerita betapa ‘gangster’ peniaga kat sana, betul tak?

Apa pun kepada para pengguna yang terasa ditipu, gunalah saluran betul untuk menuntut hak anda kembali scara bijak. Salah satunya, salurkan aduan anda terus kepada KPDNKK DI >> SINI

Oleh: IZZAT MOHD ANUAR

Pergaduhan Di Plaza Low Yat (Video 1)

Pergaduhan Di Plaza Low Yat (Video 2)

Pergaduhan Di Plaza Low Yat (Video 3)


Rakaman CCTV Pergaduhan Di Low yat by mynewshub

Hanya Nak Alih Kereta, Warga Asing Dihamun Peniaga Bazar?

in Hangat

Ibadah puasa sememangnya diwajibkan terhadap umat Islam bagi menguji kesabaran dalam menempuhi pelbagai dugaan, antaranya lapar dan dahaga serta menahan amarah.

Sayangnya, dugaan tersebut tidak mampu dilalui oleh sesetengah pihak.

Satu kejadian memalukan telah berlaku di lokasi bazar Ramadan Damansara Damai apabila beberapa individu yang dipercayai peniaga di situ bertindak menghalau dua warga asing hanya kerana mereka meminta untuk mengalihkan kereta dari kawasan tersebut!

Selfie Lepas Terawih Hapus Pahala Puasa

Sudahlah menghalau mereka dari lokasi berkenaan, ada pula peniaga yang dilihat memaki-hamun dan menolak warga asing berkenaan seolah-olah ajak bergaduh!

Anda lihat sendiri rakaman dari salah seorang saksi yang dipercayai turut menyokong tindakan peniaga-peniaga ‘samseng’ itu.

https://www.youtube.com/watch?v=1KSjR6f2udU

TOLAK ANSUR LA BRO SEBAGAI ORANG ISLAM….Satu kejadian memalukan telah berlaku di lokasi bazar Ramadan Damansara Damai…

Posted by Mynewshub on Monday, June 22, 2015

Rata-rata netizen mengutuk peniaga-peniaga tersebut kerana tindakan biadab yang dilakukan mereka langsung tidak mencerminkan akhlak seorang Islam.

Pastinya, kalau mereka bertolak-ansur, kejadian sedemikian tak akan berlaku.

Komen seorang netizen, Syed Huzier Syed Razak, “Aku tengok org asing tu rileks je.. yg jumping jumping tu abg2 peniaga tu hah . Sia sia puasa..(puasa ke?)

“Yg tukang record pun boleh tahan dia punya hasut.. ditambah lagi dgn ‘boooo!’ Kat hujung2 tu.. inilah Melayu.. ini bukan Islam.. ini Melayu.”

Memang pedas, kan?

Salah seorang pengguna lain, Edy Dy pula berkata, “Ini la yg kita takutkan…bila ramadhan tiba.. Allah akan tunjuk siapakah DIRI kita yg sebenar… Bukan syaitan atau iblis lagi…kerana mereka semua sedang dirantai… Tepuk dada tanya selera…”

Komen Sahiman Basari pula, Tu cari rezeki ke nak cari gadoh di bulan puasa… da lupa hang tinggal kat mana…. kata kita mulia dengan budi bahasa anak watan…. malu kita orang semua tau….

Menarik juga komen dari netizen yang bukan Islam, Kumu Hephzi Kumz, my race is different but I respect Muslim friends in my Malaysia …. so guys …. we are living in the multi cultural country… must be a good example.. so the foreigners will know more good things about our country… even thought in this HOLY FASTING MONTHS !!! smile emoticon like emoticon don’t show off ur anger … be a clam person…. not for only int his RAMADAN …but FOREVER !! hope others also won’t do like this !!!

Hanya kerana nafsu dan memikirkan perniagaan, pihak-pihak terbabit nampaknya terlupa tentang konsep ibadah puasa.

Sayang sungguh, rahmat Ramadan yang datang hanya digunakan untuk mencari rezeki dan melipat gandakan pendapatan dan bukan pahala dan amal ibadah. Ruginya…

– MYNEWSHUB.CC

Oleh: IZZAT MOHD ANUAR

Go to Top