Bukan Berita Online Biasa

Tag archive

lelaki

Lelaki Hadapi Pertuduhan Miliki 21 Gram Kokain

in Jenayah/Terkini

PETALING JAYA – Seorang lelaki mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini, hari ini terhadap pertuduhan memiliki dadah jenis kokain seberat 21 gram.

Radzi Dawood Abdul Razak, 32, dituduh memiliki dadah itu di sebuah unit kondominium di Jalan Bukit 11/2, di sini pada 10 malam, 17 Feb lalu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 12 Akta Dadah Berbahaya 1952 yang boleh dihukum di bawah Seksyen 39A(2) akta sama yang membawa hukuman penjara seumur hidup dan sebatan, jika sabit kesalahan.

Hakim Hilmiah Yusof menetapkan 15 Mac untuk sebutan semula kes.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Shafiq Hasim manakala tertuduh tidak diwakili peguam. – BERNAMA

Cabaran Seminggu Hidup Dalam Batu

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

PARIS – Seorang artis Perancis memulakan cabaran baharu dengan mengurung dirinya dalam batu selama seminggu selepas berjaya berbuat demikian dalam bangkai beruang diawet selama dua minggu sebelum ini.

Abraham Poincheval akan tinggal di dalam batu berbentuk tubuh manusia yang diukir daripada batu kapur bermula kelmarin hingga 1 Mac di muzium seni kontemporari Palais de Tokyo di Paris.

Sepanjang tempoh itu, dia akan memakan buah yang sudah direbus, sup dan puri yang disimpan dalam lubang kecil di dalam bongkah batu itu yang turut dilengkapi saluran udara dan kelengkapan seperti buku log.

Artis itu yang sebelum ini terkenal kerana hidup dalam ruang tertutup memberitahu wartawan, cara terbaik untuk memahami objek ialah dengan memasukinya, bukan melihatnya dari jauh.

Poincheval menghabiskan masa 13 hari tinggal di dalam bangkai beruang yang diawet pada 2014 dan memakan cacing dan kumbang sebagai mengikuti diet haiwan itu. – Reuters/myMetro Online

Ibu Terkejut Jumpa Anak Makan Daging Kanak-Kanak

in Jenayah/Utama & Sensasi

SEORANG ibu terkejut besar dan ketakutan apabila menemui anak lelakinya sedang makan mayat seorang kanak-kanak lelaki berusia tujuh tahun yang dibunuh dan dipenggal kepala.

Ibu kepada lelaki yang dikenali sebagai Nazim Miyan itu menemui anaknya bersama mayat mangsa di sebuah rumah terbiar di Uttar Pradesh.

Turut ditemui wanita itu ialah beberapa bahagian badan mangsa seperti leher, tangan dan kaki yang telah dipotong manakala kulit perut dan organ dalaman kanak-kanak malang itu ditemui berselerakan di atas lantai.

Mangsa dikatakan diculik ketika sedang bermain bersama rakan-rakannya. Sementara Nazim pula adalah penagih dadah.

Dia menyerah diri kepada polis tanpa melawan namun sebelum dibawa ke balai, penduduk di situ telah membelasahnya. Penduduk turut berhimpun di luar balai polis bagi mendesak agar Nizam dibunuh,

Nizam didakwa dengan tuduhan membunuh dan menculik. Menurut polis, ketika disoalsiasat, dia hanya berdiam diri. – MYNEWSHUB.CC

Remaja Meragut Sebab Terdesak Nak Kahwin

in Jenayah/Utama & Sensasi

MELAKA – Seorang remaja lelaki memberi alasan terdesak mahu berkahwin bulan depan, selepas ditahan orang awam sebelum diserahkan kepada polis kerana meragut seorang wanita warga Indonesia di Jalan Pantai Peringgit berhampiran Pasar Melaka Sentral, pagi semalam.

Menurut sumber, dalam kejadian jam 9 pagi, seorang wanita berjalan kaki di persimpangan jalan berhampiran Melaka Sentral dan Pasar Besar Melaka Sentral.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah Asisten Komisioner Shaikh Abdul Adzis Shaikh Abdullah berkata, warga Indonesia berusia 27 tahun itu dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Pangsapuri Peringgit selepas habis bekerja di sebuah kilang berdekatan.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian, muncul motosikal ditunggang seorang lelaki dari belakang mangsa dan suspek menarik serta menyentap beg tangan mangsa.

“Suspek melarikan beg tangan itu sebelum motosikalnya gagal dikawal lalu terjatuh dan ditahan orang awam yang berada di kawasan terbabit,” katanya ketika dihubungi.

Menurutnya, orang awam menghubungi polis dan unit kereta ronda tiba untuk membuat tangkapan.

Shaikh Abdul Adzis berkata, suspek menunggang motosikal Modenas Dinamik dan ketika ditahan, beg tangan mangsa yang mengandungi dompet, telefon bimbit dan pasport berjaya diperoleh.

“Suspek yang berusia 18 tahun berasal dari Bachang, di sini, dan siasatan awal mendapati, suspek mempunyai rekod lampau berkaitan kes jenayah merusuh,” katanya.

Beliau berkata, suspek ditahan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 392 Kanun Keseksaan kerana merompak manakala motosikalnya juga ditahan untuk siasatan lanjut. – myMetro Online

Hati-Hati, Lelaki Cina Akui Dua Tahun Berniqab

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

LELAKI Cina berniqab seolah-olah wanita muslim? Ini sesuatu yang pelik tetapi ianya benar-benar terjadi seperti yang dikongsikan seorang wanita di laman Facebooknya.

Menerusi perkongsian Fathiah Hamdan, dia mendakwa mengenali seseorang melalui laman sosial dan menganggap kenalannya itu adalah seorang wanita berdasarkan gambar yang dikongsikan.

Dengan berniqab dan memakai jubah berwarna hitam, Fathiah menyangka kenalannya itu adalah seorang wanita namun terkejut apabila lelaki Cina itu memperkenalkan dirinya.

“Semalam saya ada friend dengan satu akaun FB yang berniqab. First chat saya macam tak percaya dia boy (lelaki). Then tanya punya tanya, itulah jawapan dia,” tulisnya.

Hati-Hati, Lelaki Cina Akui Dua Tahun Berniqab

Hati-Hati, Lelaki Cina Akui Dua Tahun Berniqab

Hati-Hati, Lelaki Cina Akui Dua Tahun Berniqab

Hati-Hati, Lelaki Cina Akui Dua Tahun Berniqab

Hati-Hati, Lelaki Cina Akui Dua Tahun Berniqab

Hati-Hati, Lelaki Cina Akui Dua Tahun Berniqab

Hati-Hati, Lelaki Cina Akui Dua Tahun Berniqab

Menerusi perbualan berkenaan, lelaki tersebut mengakui sudah dua tahun iaitu sejak 2015 memakai niqab dan sering mengenakan niqab dan jubah ketika keluar.

Netizen menganggap tindakan lelaki itu mengenakan niqab adalah untuk mengelirukan orang ramai dan cuba mengambil kesempatan ke atas wanita di luar sana.

Lebih mengejutkan bukan sahaja lelaki Cina itu yang mengenakan niqab, malah ada beberapa lagi rakan lelaki yang mempunyai hobi yang sama sepertinya tampil mengenakan niqab untuk mengelirukan orang ramai.

“Memang menghina Islam, umpama mempermainkan hukum Allah jugak menyamakan pakaian lelaki dengan perempuan yang dibuat dengan buat untuk suka-suka oleh bukan Islam pulak tu. Takut nanti hukum Islam jadi bahan lawak ja,” tulis Ana Humairah.

Amalan wanita beragama Islam memakai niqab memang satu sunnah yang di amalkan oleh isteri Rasullulah SAW, malah, ramai juga wanita yang mengamalkan memakai niqab.

Bagi siapa yang memakai niqab untuk niat yang betul adalah digalakkan tetapi adalah sesuatu yang menyedihkan apabila ada pihak yang cuba menyalahgunakan niqab untuk tujuan yang tidak baik dengan mengelirukan orang ramai. – MYNEWSHUB.CC

Lelaki Berbadan Idaman Makan Macam Gergasi

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

LELAKI ini mempunyai badan idaman ramai dan tatkala mereka yang memiliki badan sepertinya menjaga diet dengan memakan ayam kukus atau brokoli sahaja, dia pula sebaliknya.

Malahan Blake Horton, yang berasal dari New Jersey ini, makan kira-kira 4,000 kalori sehari pada pukul 2 pagi setiap malam, meliputi hidangan pizza, burger dan makanan ringan yang lain.

Sesiapa yang melihat makanan yang dimakannya itu pasti akan terkejut.

Dia mengakui kegilaan terhadap makanan telah memberikan dia peluang untuk makan makanan mewah seperti yang diidamkan ketika zaman kanak-kanak dulu.

“Ia seperti kanan-kanak yang keseorangan di dalam dapur dan dibenarkan melakukan apa sahaja. Kebanyakan orang dewasa lupa untuk menikmati makanan yang enak,’’ katanya yang juga aktif di gim.

Lelaki Berbadan Idaman Makan Macam Gergasi

Blake sebelum ini adalah seorang yang gemuk namun dia berjaya menurunkan berat badan sebanyak 27kg pada usia 30 tahun dengan pengambilan makanan yang sedikit.

“Selepas memiliki badan idaman, kehidupan sosial saya hilang kerana tidak lagi keluar melepak dengan rakan-rakan kerana mahu menjaga badan.

“Saya masih ingat ketika berada di dapur pada suatu malam dan berfikir apa yang mahu dilakukan dengan otot ini?’’ katanya.

Dia kemudiannya mengamalkan diet `intermittent fasting’ iaitu diet di mana seseorang itu mengurangkan pengambilan makanan pada siang hari tetapi boleh makan umpama `giant’ pada waktu malam.

“Saya berjaya menyelamatkan pengambilan kalori dan kemudiannya mengambil kalori yang banyak pada satu masa.

“Ketika orang biasa makan tiga kali sehari, saya pula mengambil makanan yang penuh dengan khasiat pada satu hidangan sahaja,’’ katanya yang menikmati makanan dengan cara tersendiri. – MYNEWSHUB.CC

Lelaki Derita Ketumbuhan Sebesar Kepala

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

SELEPAS 35 tahun menderita akibat ketumbuhan di kepalanya, akhirnya Sutat Meesati menemui sinar bahagia apabila pasukan perubatan sukarela mendengar rayuannya.

Sutat, yang berasal dari Surin, Thailand itu, menghidap ketumbuhan terbabit ketika berusia dua tahun dan ia kemudiannya membesar sama seperti saiz kepalanya.

Dia yang mempunyai nama samaran Nong Chae, akhirnya akan mendapat pemeriksaan dan ujian yang lengkap daripada pasukan perubatan. Sutat akan dirawat di Hospital Chulalongkorn.

Lelaki miskin itu terpaksa menahan penderitaan yang dialaminya itu disebabkan oleh kos perubatan yang mahal dan pada masa sama tidak mempunyai dokumen yang mencukupi untuk menerima bantuan kerajaan.

Penderitaan yang dialami oleh Sutat itu turut mendapat perhatian aktor Thailand, Bin Blunluerit, 54, dan peninju Muay Thai, Buakaw Banchamek yang turut melawatnya dan berjanji membantunya untuk menjalani pembedahan pertama.

“Pihak hospital kini sedang meneliti peralatan dan bila Sutat boleh menjalani pembedahan tetapi dia amat kuat serta bersedia untuk menjalani pembedahan,’’ kata Bin. – MYNEWSHUB.CC

Lelaki Ditahan Keluarkan Kata-Kata Jelik Terhadap TMJ

in Jenayah/Terkini

JOHOR BAHRU – Polis hari ini menahan seorang lelaki dipercayai individu yang bertanggungjawab mengeluarkan kata-kata jelik terhadap Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim menerusi laman sosial Facebook.

Ketua Polis Johor Datuk Seri Wan Ahmad Najmuddin Mohd berkata lelaki berumur 29 tahun terbabit ditahan kira-kira 3.50 petang tadi di hadapan sebuah hotel di Jalan Pendek, Kota Bharu, Kelantan, selepas polis bertindak atas satu laporan, semalam.

“Polis kontinjen Johor menerima satu laporan pada 1.25 tengah hari semalam berhubung penyebaran satu rakaman video melalui Facebook yang menunjukkan seorang lelaki mengeluarkan kata-kata jelik terhadap Tunku Mahkota Johor.

“Penyebaran video tersebut merupakan satu perkara yang boleh menggugat keharmonian serta kesejahteraan rakyat,” katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Wan Ahmad Najmuddin berkata berikutan penahanan itu, polis turut merampas sebuah telefon bimbit bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 233(1)(a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Sehubungan itu, beliau berkata polis Johor menasihati orang ramai supaya tidak melakukan apa-apa rakaman video bagi mengeluarkan kenyataan palsu dan kenyataan untuk menyakiti hati, menganiaya, mengugut dan mengganggu orang lain.

Beliau berkata pihaknya turut mengingatkan orang ramai bahawa polis tidak akan berkompromi dan mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang terlibat. – BERNAMA

Lelaki Nyaris Maut Ditembak Depan Rumah

in Jenayah/Utama & Sensasi

SEORANG lelaki nyaris maut selepas ditembak dua lelaki yang tidak dikenali di hadapan rumahnya di Bandar Enstek, Nilai, Negeri Sembilan, tengah malam tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.30 tengah malam itu, mangsa yang berusia 47 tahun itu baru tiba di hadapan rumahnya selepas keluar menaiki kereta rakannya.

Harian Metro melaporkan, Ketua Polis Daerah Nilai Superintendan Zaldino Zaludin berkata mangsa cedera di perut dan lengan kiri selepas terkena dua das tembakan yang dilepaskan salah seorang suspek.

Menurutnya, suspek yang menaiki motosikal kemudiannya bertindak melarikan diri selepas melepaskan tembakan.

“Mangsa yang tidak sedarkan diri itu dihantar ke sebuah hospital swasta sebelum dipindahkan ke Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) Seremban untuk rawatan lanjut,” katanya.

Jelasnya, kes tersebut masih dalam siasatan bagi mengenal pasti suspek dan motif kejadian. – MYNEWSHUB.CC

Remaja Maut Jatuh Gaung Ketika ‘Swafoto’

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

DEHRADUN (India) – Gara-gara mahu mengambil ‘swafoto’, seorang pelajar kolej maut selepas jatuh ke gaung sedalam 50 meter di Kolukhet, Mussorie dekat sini, semalam.

Polis mengenal pasti remaja berusia 22 tahun itu sebagai Muneer Ahmed, pelajar tahun pertama di sebuah universiti swasta dan menetap di Kichha, Udham Singh Nagar. Ahmed dikatakan keluar ke bandar Mussoorie seharian bersama seorang rakan dan ketika dalam perjalanan pulang dia singgah dekat Kolukhet untuk mengambil ‘swafoto’.

Ketika leka ‘swafoto’, dia tergelincir lalu terjatuh ke dalam gaung sedalam 50 meter.

Rakannya cuba mendapatkan bantuan daripada penduduk tempatan yang kemudian memaklumkan polis.

Jurucakap balai polis Mussoorie, B D Juyal berkata, sebaik saja menerima maklumat, sepasukan anggota pergi ke lokasi kejadian dan melakukan operasi menyelamat yang mengambil masa dua jam.

Mangsa ditemui dengan kesan cedera di kepala dan disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.

Angka kematian akibat ‘swafoto’ kian meningkat di negeri Uttarakhand, India.

Pada 13 Januari lalu, seorang remaja perempuan, Ashana Bandari terjatuh ke dalam sungai selepas cuba mengambil ‘swafoto’ dekat kuil, di Daerah Rudraprayag.

Pada malam tahun baharu, seorang lagi remaja perempuan, Priyank Gupta menemui ajal selepas jatuh dari puncak dekat Chunakhaal semata-mata untuk ‘swafoto’. – AGENSI/BH ONLINE

Lelaki Didakwa Samun Bersenjata Kedai Serbaneka

in Jenayah/Terkini

KUALA LUMPUR – Seorang lelaki mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini, atas pertuduhan melakukan samun bersenjatakan parang di sebuah kedai serbaneka, dua tahun lalu.

Mohamed Shaznee Jahn Mohamed Yasin, 22, didakwa bersama-sama dua lagi rakan yang telah dituduh dengan niat bersama melakukan samun bersenjatakan parang terhadap Zaini Osman, 41, pekerja kedai KK Supermart & Superstore, dengan mengambil peti wang dan wang tunai berjumlah RM305 membabitkan nilai kerugian RM1,805.

Dia didakwa melakukan kesalahan tersebut di kedai itu di Jalan Dwitasik 1, Dataran Dwitasik, Bandar Sri Permaisuri, Cheras di sini pada 6.06 pagi, 21 Jun 2015 mengikut Seksyen 395 Kanun Keseksaan dibaca bersama Seksyen 397 kanun sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan boleh juga dikenakan sebatan, jika sabit kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya Liyana Zawani Mohd Radzi tidak menawarkan sebarang wang jaminan terhadap tertuduh.

Hakim Datin M. Kunasundary tidak membenarkan tertuduh yang tidak diwakili peguam diikat jamin dan menetapkan 8 Feb untuk sebutan semula kes. – BERNAMA

Lelaki Lepaskan Tembakan Di Majlis Kahwin

in Jenayah/Utama & Sensasi

SATU majlis perkahwinan yang diadakan di sebuah gereja bertukar menjadi igauan ngeri apabila seorang lelaki secara tiba-tiba muncul dan melepaskan tembakan ke arah tetamu, menyebabkan tiga orang mengalami kecederaan.

Lelaki tersebut, Umberto Ferreira dos Santos, atau dikenali sebagai Betinho, telah melepaskan tembakan di gereja di Alagoas, Brazil, bagi membalas dendam terhadap dua mangsa yang cedera itu susulan kematian anak lelakinya.

Mereka yang menjadi sasaran Betinho ialah Cicero Barbosa da Silva, 62, anaknya, Edmilson Bezerra da Silva, 37. Seorang lagi mangsa yang cedera adalah isteri Cicero.

Cicero kini berada dalam keadaan stabil selepas pembedahan. Dia dan Edmilson merupakan suspek utama dalam kes bunuh anak Betinho.

Mereka menghadiri majlis perkahwinan itu selepas dijemput sebagai saksi perkahwinan oleh pasanga pengantin tersebut.

Cicero berkhidmat dengan kerajaan negeri manakala salah seorang sepupunya adalah Ahli Parlimen di situ.

Sebelum Betinho menembak Cicero dan Edmilson, dia telah menuduh mereka bertanggungjawab terhadap kematian anaknya. Polis kini sedang mengesan Betinho. – MYNEWSHUB.CC

Mati Tinggalkan 86 Isteri

in Gaya Hidup

ABUJA – Seorang lelaki berusia 93 tahun yang pernah berkahwin sebanyak 130 kali, meninggal dunia Sabtu lalu, meninggalkan 86 isteri dan lebih 200 anak.

Mohammed Bello Abubakar mati di negeri Niger di Nigeria akibat penyakit yang tidak diketahui dan ramai yang hadir pada upacara pengebumiannya.

Mohammed Bello pernah menjadi tajuk akhbar seluruh dunia kerana jumlah isterinya ramai.

Dia pernah dikritik oleh ulama tempatan dan luar negara yang mendesak dia menceraikan 82 daripada 86 isterinya dalam masa 48 jam.

Bagaimanapun Bello berkata, dia mempunyai ‘tugas suci’ yang membolehkan dia memiliki isteri seramai itu.

Dia berkahwin sebanyak 130 kali. Daripada jumlah itu, 10 perkahwinannya berakhir dengan perceraian dan ada isterinya yang meninggal dunia.

Dalam satu wawancara dengan BBC pada 2008, lelaki itu berkata, dia diberi kemampuan oleh tuhan untuk memiliki dan mengawal 86 isteri.

“Seorang lelaki yang mempunyai 10 isteri akan mati. Tetapi tuhan memberikan saya kekuatan. Kerana itu saya boleh mempunyai 86 isteri,” katanya.

Sebahagian besar isterinya berkata, mereka mulanya datang menemui Bello untuk berubat.

Ketika ditahan kerana tindakannya berkahwin lebih daripada empat, Bello disifatkan oleh isteri dan anaknya sebagai suami dan bapa yang baik.

Dia bagaimanapun menasihati orang lain supaya tidak mengikuti jejak langkahnya kerana kemampuannya memiliki hampir 100 isteri itu adalah selaras dengan misi suci yang dipikulnya.

Pembantu peribadi yang juga anaknya, Mutairuu Salawudeen Bello berkata, bapanya sakit sebelum meninggal dunia pada hari sama.

“Dia memberitahu kami, masanya sudah tiba. Dia secara peribadi memberitahu saya, misi sucinya sudah disempurnakan dan tiba masanya untuk menemui tuhan.” – Agensi/myMetro Online

Pekerja KTM Kutuk Sikap Lelaki Pemalas Di FB

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

“WEIII syaitonnn…….tak terbangnya ‘burung punai’ engko kalau setakat cuci pinggan, buang sampah dan kemas rumah kotor!!!”

Itu luahan oleh seorang pekerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) yang mengutuk golongan lelaki kerana malas dan tidak mementingkan kebersihan di dalam rumah.

Menerusi akaun Facebooknya, Redzuan Abd. Manaf memuat naik sekeping gambar keadaan dapur yang seperti ‘tongkang pecah’ dengan pinggan mangkuk tidak dicuci dan lantai yang kotor serta menjijikkan.

Pekerja KTM Kutuk Sikap Lelaki Pemalas Di FB

Menurutnya, kehidupan di dalam rumah bujang memerlukan kesabaran kerana individu yang tinggal bersama sudah cukup dewasa untuk dimarahi.

“Duduk rumah bujang ni engko kena banyak sabar. Nak marah tak boleh, sebab masing-masing dah besar. Nak tulis nota “pandai makan, pandai simpan”, hellooooo……tu sangat kurang ajar!!!

“Jadi nak tak nak, engko kena belajar. Belajar untuk bertolak ansur dan tak mudah menyemburrrr!!!!” tulisnya.

Redzuan dalam statusnya turut menasihatkan golongan lelaki untuk ‘ringan tulang’ dalam mengemas rumah, mencuci pinggan dan membuang sampah supaya rumah yang didiami berada dalam keadaan selesa dan bersih.

Baca: Pemilik Dedah Sikap Penyewa Wanita Pengotor

Golongan wanita juga turut dinasihatkan untuk memantau rumah sewa teman lelaki mereka supaya berada dalam keadaan bersih dan bukan seperti dalam gambar yang dikongsinya.

“Kalau rumah perempuan bujang cam ni, elok kasi jer penamporrr!!! Wakakaka!!!” tulisnya yang hanya memberi pesanan kepada golongan lelaki terutamanya.

Menerusi ruangan komen, Redzuan menjelaskan dia terpaksa menjadi pembantu rumah di rumah sendiri tanpa bayaran berbanding menjadi bibik di rumah orang lain dan mendapat bayaran.

“Abang umah orang jadi bibik tapi berbayar rumah sendiri jadi bibik tapi makan hati,” tulisnya.

Perkongsian Redzuan mendapat respon positif netizen yang rata-ratanya mengutuk sikap lelaki yang malas dalam menjaga kebersihan rumah.

Ada yang menyatakan, jenis lelaki pemalas tidak boleh dijadikan calon suami dan perlu banyak bersabar jika mendapat rakan serumah yang tidak mahu bekerjasama dalam membersihkan rumah.

“Bapak pemalas, jangan jadikan calon suami kalau gini, muka keluar rumah hensem tapi…,” tulis Muyassarah Mekah.

Mayat Lelaki Jatuh Perahu Di Sungai Ditemukan

in Terkini

KUALA LUMPUR – Mayat seorang lelaki yang dilaporkan hilang selepas perahu yang dinaiki terbalik ketika menjala ikan di Rawang awal pagi semalam, ditemukan hari ini.

Penolong Pengarah Bomba dan Penyelamat Selangor Mohd Sani Harul mengesahkan mayat Zulkifli Basir, 36, ditemukan kira-kira dua kilometer dari lokasi dia dilaporkan hilang di Sungai Bukit Beruntung.

“Mayat ditemui terapung di sungai berkenaan oleh pasukan mencari dan menyelamat pada pukul 1.58 tengah hari tadi,” katanya ketika dihubungi Bernama.

Beliau berkata mayat mangsa diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut dan dibawa ke Hospital Kuala Kubu Bharu untuk dibedah siasat.

Allahyarham menaiki perahu itu bersama seorang rakan sebelum ia terbalik pada kira-kira 2 pagi.

Zulkifli dihanyutkan arus sungai manakala rakannya sempat menyelamatkan diri dengan berpaut pada dahan pokok. – BERNAMA

Lelaki Miliki Alat Sulit Terpanjang Jadi Pelakon Porno

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

LELAKI yang memiliki alat sulit terpanjang di dunia dengan ukuran 18.9 inci, telah ditawarkan sebagai pelakon filem lucah.

Roberto, 54 tahun yang berasal dari Saltillo, Mexico ini, pernah mengadu dia sukar mendapatkan pekerjaan disebabkan keadaannya itu.

Menurut TheLADBible, pengarah di sebalik YouPorn dan FakeTaxi berminat untuk bekerjasama dengan Roberto.

“Kami akan terbangkan dia ke Praque untuk filem `doktor dan jururawat’. Semua orang sudah pasti mahu menyaksikannya,” lapor TheLADBible yang memetik YouPorn.

Meskipun Roberto berbangga kerana memiliki alat sulit terpanjang di dunia walaupun masih belum diiktiraf oleh Guinness Book of Records namun golongan perubatan menasihatkannya supaya memikirkan untuk mengurangkan saiz alat sulitnya itu.

“Kami menasihati Roberto bahawa perkara terbaik untuknya ialah dengan membenarkan doktor membentuk semula alat sulitnya supaya menjadi normal agar dia tidak sakit dan pada masa sama boleh menjalin hubungan seksual serta mempunyai anak.

“Namun dia enggan dan lebih rela memiliki alat sulit yang panjang berbanding orang lain kerana mahu kelihatan `macho’,” kata Dr. Jesus David Salazar Gonzalez.

Saiz alat sulitnya yang panjang itu sering kali menyebabkan masalah kesihatan kepada Roberto dan dia selalu mendapat jangkitan ketika kencing.

Dia juga sukar tidur pada waktu malam manakala aktiviti seksnya juga terbatas.

Ketika menetap di Amerika Syarikat Roberto pernah cuba mengadakan seks sebanyak dua kali namun wanita terbabit meminta ia dihentikan kerana terlalu sakit. – MYNEWSHUB.CC

Lelaki Menangis Tertekan Didesak Berkahwin

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

DONGGUAN – (China) – Dua anggota polis di bandar ini terpaksa menjadi kaunselor bagi menasihati seorang lelaki yang terlalu tertekan selepas ibu bapanya memaksa dia mencari calon isteri pada sambutan Tahun Baharu Cina ini.

Rakaman video yang menunjukkan anggota polis memberi nasihat dan dorongan kepada lelaki yang dikenali sebagai Li itu turut disiarkan pihak media di China.

Lelaki itu ditemui anggota polis berkenaan dalam keadaan mabuk dan menangis di stesen kereta api di bandar itu.

Li, 27, memberitahu polis, dia tertekan selepas ibu bapanya mahu dia berkahwin dengan segera.

Dia bertambah tertekan selepas ibunya sudah mengaturkan pertemuan dengan beberapa wanita sebagai calon isteri apabila dia pulang ke kampung sempena Tahun Baharu Cina ini.

“Saya menghampakan kedua-dua ibu bapa saya. Pada usia 27 tahun, saya masih belum berkahwin.

“Saya pernah mempunyai teman wanita sebelum ini tetapi dia sudah meninggalkan saya,” katanya.

Katanya, dia kecewa selepas ibu bapanya sendiri yang membantunya mencari jodoh.

“Saya mahu mencari bakal isteri saya sendiri dan tidak mahu perkahwinan dirancang keluarga,” jelasnya.

Selepas diberi kata-kata perangsang oleh anggota polis dan secawan kopi panas, akhirnya emosi Li tenang dan dia menaiki kereta api untuk pulang ke rumahnya.

Sudah menjadi kebiasaan ibu bapa di China memberi tekanan kepada anak mereka untuk berkahwin terutama sekali ketika cuti panjang apabila mereka pulang ke kampung.

Namun, statistik di China menunjukkan ramai pasangan yang berkahwin muda di negara itu berakhir dengan perceraian. – Agensi/myMetro Online

Tanggung Kesakitan Dalam Perjalanan Ke Hospital

in Utama & Sensasi

Seorang lelaki terpaksa menanggung kesakitan yang amat sangat ketika menaiki beca dan ambulans sejauh 155 batu untuk ke hospital selepas dipanah sebanyak tiga kali oleh abangnya susulan pergaduhan melibatkan tanah.

Salah satu anak panah hampir terkena jantung Mansiya Marai, 24, yang berasal dari kampung Alirajpur, Madhya Pradesh.

Sementara dua lagi terkena di bahagian tangan dan perut. Mansiya berjaya menarik keluar anak panah yang tertusuk di lengannya namun nasib baik dia tidak mencabut anak panah yang terkena di perut. Ini kerana alat berkenaan telah terkena ususnya.

Ketika dibawa menaiki beca ke hospital, Mansiya terpaksa menanggung kesakitan akibat perjalanan di jalan raya yang tidak rata dan setibanya di hospital, dia terpaksa dipindahkan ke hospital pakar yang terletak di Indore.

Mansiya terpaksa menjalani pembedahan selama empat jam dan dia kini dalam proses pemulihan.Manakala abangnya pula akan ditangkap atas dakwaan cuba membunuh.

Dalam pada itu, doktor yang merawat Mansiya, Dr. Manish Kaushal berkata, pihaknya terkejut apabila melihat Mansiya yang mengalami kecederaan parah dengan dua anak panah masih tercacak di badannya, tiba di hospital.

“Nasib baik dia tidak mencabut dua lagi anak panah itu kerana ia tertanam jauh di dalam badannya. Sebarang cubaan untuk mengeluarkannya akan menyebabkan kerosakan kepada usus serta organ dalam lain,’’ katanya. – MYNEWSHUB.CC

2 Lelaki Sesat Dalam Hutan Ditemui Selamat

in Terkini

IPOH – Dua lelaki yang dilaporkan sesat dalam hutan di Kampung Baung, Bukit Berekeh, Sungai Siput, dekat sini, ditemui selamat lewat malam tadi.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Sungai Siput Saiful Rizan Sulaiman berkata kedua-dua mangsa berumur 30 dan 39 tahun itu dijumpai sekitar 11.40 malam selepas operasi mencari dan menyelamat dijalankan.

Menurutnya polis dari Balai Polis Lintang menghubungi bomba pada pukul 9.51 malam memaklumkan mangsa sendiri telah membuat panggilan memberitahu kehilangan mereka.

“Mangsa dipercayai masuk ke hutan untuk aktiviti mendaki selepas waktu Asar semalam dan hilang pandu arah untuk pulang. Anggota telah masuk ke dalam hutan berkenaan bersama tiga orang asli dan empat anggota polis.

“Pihak polis cuba menghubungi mangsa dengan menggunakan telefon sehingga mangsa dijumpai,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Saiful Rizan berkata operasi mencari dan menyelamat mangsa dari Ipoh itu tamat pada pukul 12.20 tengah malam tadi. – BERNAMA

Lelaki Ini Mandi Di Rumah Orang Setiap Hari

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

KEGILAAN apakah ini? Seorang lelaki, Ken Ferguson akan mandi di rumah orang yang tidak dikenalinya setiap hari, sepanjang bulan Januari ini.

Ia kelihatan pelik namun Ken berbuat demikian melalui projek Bunz, iaitu komuniti di Toronto yang terlibat dalam pertukaran barang dan perkhidmatan.

Ia bermula apabila seorang wanita yang terlibat dalam pertukaran barang telah mempelawa Ken ke rumahnya sebagai pertukaran dan sebaik sahaja Ken melihat tub mandi, dia terus mandi di situ.

Sejak itu Ken telah mengadakan pertukaran dengan menyediakan barang yang dikehendaki oleh orang lain dan sebagai balasan dia dapat mandi di rumah mereka.

“Saya sangat rindu mandi dalam tub memandangkan saya hanya ada `shower’ maka saya akan ke rumah Bunz setiap hari pada bulan Januari untuk mandi,” demikian tulis Ken dalam Instagramnya.

Ken turut menceritakan bagaimana tuan rumah turut menyediakan minyak kelapa, buih sabun, lilin dan haruman lain untuknya.

Ketika ini dia sudah menikmati 17 mandian `mewah’ yang disediakan. – MYNEWSHUB.CC

Harta 8 Lelaki Sama Dengan 3.6 Bilion Penduduk Dunia

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

LONDON – Lapan lelaki terkaya di dunia dilaporkan memiliki harta sama dengan separuh daripada populasi dunia – ‘tahap ketidaksamarataan yang mengancam memecah belahkan masyarakat kita,” kata Oxfam, menjelang perasmian Forum Ekonomi Dunia di Davos, Switzerland.

Menurut laporan itu, kekayaan 3.6 bilion penduduk miskin dunia itu sama dengan jumlah harta enam ahli perniagaan Amerika Syarikat (AS), seorang rakyat Sepanyol dan seorang Mexico.

Dipetik daripada senarai bilionair Forbes, ahli perniagaan itu, termasuk pengasas Microsoft, Bill Gates, pengasas bersama Facebook, Mark Zuckerberg dan pengasas Amazon, Jeff Bezos.

Dalam laporannya, Oxfam – persekutuan pertubuhan kebajikan antarabangsa yang memfokuskan usaha mengurangkan kemiskinan global – mengaitkan jurang yang luas antara yang kaya dan yang miskin dengan rasa tidak puas hati yang semakin meningkat terhadap politik aliran utama di seluruh dunia.

“Dari Brexit (keputusan Britain keluar dari Kesatuan Eropah) hingga kepada kemenangan Donald Trump dalam pilihan raya AS, menunjukkan fahaman rasis dan rasa tidak puas hati terhadap aliran utama politik semakin meningkat.

“Terdapat tanda-tanda yang menunjukkan lebih ramai penduduk di negara kaya sudah tidak bersedia untuk bertolak ansur dengan status mereka,” kata Oxfam dalam laporan terbarunya berjudul ‘Ekonomi untuk 99 peratus.’

Ketidaksamarataan adalah antara isu dalam agenda pertemuan ahli politik dan perniagaan di Davos, Switzerland yang bermula hari ini hingga Jumaat. Kira-kira 3,000 orang akan berkumpul untuk mesyuarat tahunan Forum Ekonomi Dunia itu. – Agensi/myMetro Online

Lapan paling kaya di dunia:

• Bill Gates – RM331 bilion

• Amancio Ortega – RM297 bilion

• Warren Buffett – RM269 bilion

• Carlos Sim Helu – RM221 bilion

• Jeff Bezos – RM200 bilion

• Mark Zuckerberg – RM197 bilion

• Larry Ellison – RM193 bilion

• Michael Bloomberg – RM177 bilion

Lelaki Rentung Dalam Rumah Terbakar Di Beluran

in Terkini

BELURAN – Seorang lelaki ditemukan mati rentung dalam kebakaran sebuah rumah di Kampung Kubambangan Paitan malam tadi.

Mangsa dikenali sebagai Ritaudin Ghapur, 31.

Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Sabah berkata pihak bomba menemukan mayat mangsa dalam sebuah rumah dua tingkat yang hangus terbakar.

Turut terbakar dalam kejadian yang pihak bomba menerima panggilan kira-kira 7.42 malam itu ialah dua buah kereta.

Punca kebakaran masih disiasat. – BERNAMA

Penjara 22 Tahun Kerana Curi Alat Kawalan Jauh TV

in Utama & Sensasi

SEORANG lelaki dihukum penjara selama 22 tahun selepas didapati bersalah mencuri alat kawalan jauh televisyen, di sebuah bangunan pangsapuri di Illinois, Amerika Syarikat.

Meskipun Eric Bramwell, 35, hanya mencuri alat kawalan jauh, namun disebabkankan jenayah lampau, hukuman berkenaan dilihat bersesuaian dengannya.

“Tanpa mengambil kira apa yang telah dicuri, Eric telah melakukan kesalahan berulang kali.

“Dia ambil apa yang diingininya, berulang kali dan menjangkakan dapat mengelak daripada kesannya. Namun bukan itu yang berlaku dan kini Eric tahu kesannya (melakukan jenayah),’’ kata pendakwaraya, Robert Berlin. – mynewshub.cc

Lelaki Ditahan Bersama 71 Gram Dadah Di Selama

in Jenayah/Terkini

LARUT – Seorang lelaki disyaki pengedar dan penagih dadah ditahan bersama sembilan paket heroin dan syabu seberat 71 gram di tepi jalan Kampung Baru Bukit Bertam ke Tanjung Lengkong dekat Selama semalam.

Ketua Polis Daerah Selama DSP Loo Lian Lay berkata lelaki berusia 32 tahun itu ditahan sepasukan anggota polis Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik dan Bahagian Siasatan Jenayah di sini pada 8.20 pagi.

Ketika polis meminta suspek menyerah diri, suspek bertindak melawan dengan mengeluarkan sebilah pisau dan memberi amaran akan menikam anggota polis supaya tidak menghampirinya.

“Polis bagaimanapun berjaya menahan suspek dalam pergelutan setelah suspek enggan menyerah diri.

“Hasil pemeriksaan polis menemukan satu paket plastik disyaki dadah jenis heroin seberat 60 gram dan lapan paket plastik dadah jenis syabu seberat 11 gram dalam poket seluar suspek,” katanya dalam kenyataannya di sini hari ini.

Polis turut merampas sebuah kereta jenis Honda Civic bernilai RM40,000 dan sebuah motosikal jenis Yamaha 125Z bernilai RM6,000.

Menurut Loo, hasil siasatan mendapati suspek positif dadah jenis methamphetamine dan kes disiasat di bawah Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 dan Seksyen 39A(1) akta sama. – BERNAMA

Lelaki Maut Dihempap Besi Penolak Sampah

in Utama & Sensasi

KUALA LUMPUR – Seorang lelaki maut manakala rakannya cedera dihempap sebahagian besi penolak sampah berkuasa hidraulik seberat kira-kira setengah tan sebuah lori sampah di pusat pelupusan sampah Bukit Tagar, Kuala Kubu Bahru dekat sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Hulu Selangor Supt R. Supramaniam berkata mangsa S. Nagaraja, 49, maut di tempat kejadian manakala rakannya S. Nagaraju, 39, yang cedera parah dikejarkan ke Hospital Sungai Buloh.

Menurutnya, dalam kejadian 7.30 pagi itu, kedua-dua mangsa sedang mencuci baki sampah di bahagian belakang lori berkenaan sebelum dihempap peralatan itu.

“Tiang besi penolak sampah yang beroperasi menggunakan kuasa hidraulik itu dikatakan rosak dan tercabut lalu menghempap mangsa serta rakannya,” katanya dalam kenyataan.

Kes diklasifikasikan sebagai kematian mengejut, namun polis masih meneruskan siasatan untuk mengenal pasti sama ada ia ada kaitan dengan kecuaian, kata Supramaniam. – BERNAMA

Nyawa Lelaki Ini Mujur Masih Panjang

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

NEW YORK – Seorang lelaki mengalami kecederaan mengerikan apabila kepalanya ditusuk tembuling ketika menangkap ikan dalam kejadian dipercayai berlaku di Amerika Utara.

Gambar lelaki itu duduk di atas katil hospital menunggu mendapat rawatan dengan tembuling itu terjulur dari telinganya tular selepas dimuat naik ke media sosial Rabu lalu.

Lelaki itu amat bernasib baik kerana jika terkena beberapa milimeter ke atas dia pasti mati.

Video itu menunjukkan dia tidak berhenti mengerang kesakitan ketika menunggu dibedah dengan mukanya berlumuran darah kesan luka berkenaan.

Gambar lain yang dimuat naik kemudian menunjukkan lelaki itu selepas pembedahan dengan dia melemparkan senyuman dan membuat isyarat ‘V.’

Gambar berkenaan amat popular di media sosial dan dikongsikan ribuan kali.

Walaupun ramai yang bersimpati dengan lelaki itu, ada juga yang sempat memberikan pandangan berbeza.

Seorang wanita berkata: “Sekarang dia tahulah bagaimana perasaan ikan ditangkapnya!”

Kejadian itu dipercayai berlaku di pesisir pantai Bahamas, sebuah negara pulau kecil di rantau Caribbean. – Agensi/myMetro Online

Lelaki Maut Akibat Ambil Ubat `Kuat’

in Utama & Sensasi

HASRAT seorang lelaki yang telah berkahwin, untuk berfoya-foya dengan kekasihnya bertukar menjadi tragedi apabila dia meninggal dunia akibat terlebih ereksi susulan pengambilan ubat seks berlebihan, di sebuah bilik hotel di Delta, Nigeria.

Lelaki yang berusia 30-an itu yang dikenali sebagai Samson, sebelum itu telah membeli ubat `kuat’ Manpower, yang mempunyai kesan sama seperti Viagra.

Menurut laporan, ini adalah kali pertama lelaki itu mencuba ubat tersebut. Selain itu, dia juga didapati mengambil minuman keras.

Kekasihnya bagaimanapun telah melarikan diri. Mayatnya kini ditempatkan di bilik mayat berhampiran balai polis sementara menunggu keluarganya menuntut mayat tersebut.

Pengambilan ubat seks yang berlebihan adalah merbahaya kerana ia boleh mengakibatkan seseorang itu mengalami ereksi selama beberapa jam dan ada kalanya ia boleh menyebabkan kerosakan kekal. – mynewshub.cc

2 Lelaki Ditahan Bersama Ketamin Bernilai RM140,000

in Terkini

BUKIT MERTAJAM – Polis menahan dua lelaki yang disyaki anggota sindiket pengedaran dadah dan merampas dadah jenis ketamin bernilai RM140,000 dalam serbuan di sebuah hotel di Jalan Icon City di sini semalam.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT) ACP Nik Ros Azhan Nik Abdul Hamid berkata lelaki berumur 43 dan 48 tahun itu ditahan dalam sebuah bilik hotel berkenaan pada 3.30 petang.

“Susulan tangkapan dan penemuan dadah seberat 2,015.6 gram itu, polis menyerbu rumah milik seorang daripada lelaki terbabit di Taman Hijau Valdor, Sungai Bakap dekat sini dan menemui wang tunai RM424,880,” katanya di sini hari ini.

Beliau berkata polis turut menyita dua kereta jenis Toyota Altis dan Proton Wira milik kedua-dua lelaki terbabit.

Seorang daripada mereka mempunyai rekod jenayah dan hasil siasatan mendapati sindiket itu aktif di negeri ini sejak beberapa bulan lepas. – BERNAMA

Pemanjat Berani Mati Pertahan Aksi Zon Larangan

in Jenayah/Utama & Sensasi

SETIAP kali pemanjat berani mati, Keow Wee Loong memuat naik gambar aksi terbaharunya menerusi Internet, dia sudah bersedia berdepan dengan kritikan.

Pemanjat yang pernah memanjat beberapa bangunan tertinggi di dunia malah pernah merentasi zon radioaktif itu berkata, reaksi negatif tersebut membuatkan dia kebingungan.

“Orang menggelarkan saya sebagai bodoh kerana membahayakan nyawa. Pertamanya, ini (ceroboh kawasan larangan) bukan satu jenayah. Ia sekadar risiko yang dialami.

“Bila orang Barat melakukan perkara yang sama, mereka akan kata ‘wow’ menakjubkan!,” katanya tanpa mengulas tindakannya itu yang jelas memang melanggar undang-undang.

Pihak berkuasa kini meneliti dua video yang menjadi tular baru-baru ini, menunjukkan sekumpulan remaja secara haram memanjat dan melakukan aksi bahaya di kawasan larangan di Ipoh, Perak.

Satu kumpulan memanjat papan tanda ‘IPOH’ di puncak bukit di bandar raya manakala seorang lagi merakamkan dirinya di puncak sebuah kren tanpa kebenaran pihak pemaju bangunan itu.

Wee Loong, 27, yang mengukir namanya sebagai ‘berani mati’ di Malaysia berkata, golongan muda seharusnya bebas dibenarkan untuk ‘meneroka’ meskipun terpaksa melanggar undang-undang.

“Mereka hanya budak-budak yang mahu menghabiskan masa bersama teman-teman mereka.

“Kita tidak seharusnya mengancam mereka dengan hukuman penjara dan denda bila mereka hanya cuba untuk meneroka, dan melakukannya sesama mereka.

“Ia seperti aktiviti rock climbing, melakukan terjunan dari pesawat, menyelam skuba bersama jerung, kehidupan bukan sekadar bekerja dan tiada yang lain,” ujar Wee Loong.

Sementara itu, salah seorang remaja yang merakamkan aktiviti buaian di papan tanda ‘IPOH’ minggu lalu berkata, dia bersama teman-teman memberi kerjasama dengan pihak polis.

Polis telah mengambil keterangan mereka mengenai aksi bahaya mereka yang tidak mendapat kebenaran pihak berkuasa sehingga menjadi tular secara dalam talian.

Menurut satu kajian yang dilakukan oleh Universiti Carnegie Mellon di Pittsburgh di Amerika Syarikat, aktiviti ekstrem baharu itu merupakan satu bentuk swafoto yang digelar sebagai ‘killfies’, yang semakin popular sejak 2013.

Kajian mendedahkan 127 orang terbunuh sia-sia di seluruh dunia antara 2014 dan September tahun lalu semasa melakukan aksi bahaya hanya konon untuk mendapatkan gambar terbaik.

Kebanyakan mereka maut semasa nekad mengambil gambar swafoto killfies dengan 80 peratus yang terbunuh berusia bawah 25 tahun iaitu usia cukup produktif untuk membina kerjaya.

India mencatatkan jumlah kematian tertinggi dengan 76 orang. Pada 2014, polis Malaysia pula merekodkan enam kematian yang dikaitkan dengan swafoto berbahaya.

Pakar psikologi, Datuk Dr. Andrew Mohanraj berkata, mereka yang berani mati melakukan swafoto killfies ini cuba meraih populariti sebagai bentuk ekspresi diri.

“Akhirnya, gambar swafoto yang sempurna tidak berbaloi sehingga menggadai nyawa,” kata timbalan presiden Persatuan Kesihatan Mental Malaysia (MMHA) itu.

Beliau berkata, tindakan itu merupakan kebiasaan bagi golongan muda cuma untuk meraih perhatian dan mendapat pujian dalam kalangan teman-teman.

Beliau percaya mereka yang sanggup melakukan swafoto ekstrem killfies mungkin hanya mahu meningkatkan harga diri mereka.

“Bagi sesetengah kes swafoto berani mati, ia merupakan refleksi kepada ciri personaliti narsisistik terhadap seseorang yang mahu pengiktirafan menerusi tindakan tidak konvensional dan melanggar undang-undang,” katanya. – mStar Online

Lelaki Derita Barah Paru-Paru Gantung Diri

in Terkini

AMPANG – Seorang lelaki yang dipercayai tidak sanggup menanggung kesakitan kesan rawatan barah paru-paru dideritainya ditemui mati tergantung di ruang tamu rumahnya di Pandan Indah dekat sini, jam 12.05 tengah malam semalam.

Cheong Ho Guan ditemui mati tergantung oleh isterinya.

Seorang anak mangsa, Cheong See Hong, 36, berkata, bapanya sudah beberapa kali memberitahu mahu menamatkan riwayatnya selepas disahkan menghidap barah paru-paru, empat bulan lalu.

Katanya, bapanya memberitahu dia mahu membunuh diri kerana tidak tahan dengan kesakitan yang dialami akibat rawatan dilalui.

“Kami menasihatinya supaya bersabar. Selepas itu, dia mula menerima kenyataan dan tidak menunjukkan sebarang tingkah laku ganjil.

“Bagaimanapun, empat hari lalu, bapa cuba memakan ubat dengan dos berlebihan namun ia disedari ibu. Kami sempat menahannya daripada melakukan perkara terbabit,” katanya.

Menurut See Hong, sebelum ditemui tergantung, bapa dan ibunya keluar bersama namun bapanya tiba-tiba menghilangkan diri.

Katanya, ibunya menyangka bapanya bertemu rakan dan dia terus pulang ke rumah.

“Sebaik masuk ke rumah, ibu terkejut apabila mendapati bapa menggantung diri di ruang tamu. Ibu terus menghubungi kami memaklumkan kejadian,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Hamzah Alias ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan.

“Siasatan awal mendapati tiada sebarang kesan kecederaan pada tubuh mangsa. Mayatnya dibawa ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) untuk dibedah siasat.

“Setakat ini, kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut,” katanya ketika dihubungi. – myMetro Online

Lelaki Maut Jatuh Tingkat 14, Tersangkut Aras 6

in Terkini

KUALA LUMPUR – Mayat seorang lelaki ditemui di tingkat enam, Menara Selatan Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) di sini, jam 2 petang semalam, selepas dipercayai terjatuh dari tingkat 14 pusat perubatan berkenaan.

Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Sharul Othman Mansor berkata, mayat mangsa ditemui kakitangan PPUM. Mangsa meninggal dunia akibat kecederaan parah di kepala serta badan.

“Mangsa dipercayai terjatuh antara jam 12 tengah malam hingga jam 5 pagi berdasarkan keadaan mayatnya yang berbau dan kembung.

“Anggota forensik yang menjalankan siasatan di lokasi menemui satu kesan cap jari di cermin di tingkat 14. Pihak forensik juga mengesahkan tiada unsur jenayah berdasarkan pemerhatian yang dilakukan ke atas badan mangsa,” katanya ketika dihubungi.

Beliau berkata, temu bual bersama saksi yang bertugas sebagai jururawat mendapati mangsa pernah menerima rawatan di PPUM pada Ogos tahun lalu kerana cubaan bunuh diri dengan meminum bahan berbahaya.

“Mangsa kemudiannya melarikan diri dan laporan polis dibuat oleh pihak hospital berkaitan kejadian terbabit.

“Mangsa bercerai dengan isteri pada Februari 2016. Mangsa pernah menjalani rawatan mental di Hospital Kuala Lumpur (HKL) sebelum mereka berkahwin pada Mac 2015,” katanya.

Kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut. – myMetro Online

Persenda Wanita Tua, Ahli Bina Badan Diharam Masuk Gim

in Utama & Sensasi

GARA-gara tindakannya menghina dan memalukan seorang wanita tua, seorang ahli bina badan dari Brisbane, Conor Tisdell telah diharamkan seumur hidup daripada memasuki gim Go Health Clubs.

Conor, telah memuatnaik video wanita warga emas itu sedang menggunakan sebuah mesin di gim terbabit di dalam instagramnya dan kemudiannya menyatakan dia ketawa besar selepas melihat aksi wanita terbabit yang terkial-kial melakukan senaman.

Tindakan Conor yang mempersendakan warga emas itu telah dilabelkan sebagai menjengkelkan oleh orang ramai dan sejak dia memuatnaik gambar berkenaan, mereka telah menggesa supaya tindakan diambil ke atasnya.

Turut dikenakan tindakan adalah seorang wanita yang memberikan komen menjelikkan dalam instagram Conor dan dia dikenalpasti sebagai pekerja di gim terbabit.

Menurut jurucakap Go Health Clubs, pihak amat kesal kerana pekerjanya turut terlibat dalam memberikan komen seumpama itu dan akan mengeluarkan surat memohon maaf kepada wanita yang dimalukan itu.

Pihak gim berkenaan juga menyatakan kesanggupan untuk membantu dengan memberikan sokongan kepada warga emas terbabit. – MYNEWSHUB.CC

1 2 3 14
Go to Top