Bukan Berita Online Biasa

Tag archive

pelakon

Kerana Bertudung, Tawaran Ardell Banyak Dibatalkan?

in Artis/Utama & Sensasi

SEMAKIN hari, semakin ramai selebriti wanita beragama Islam yang sudah berhijrah ke arah kebaikan iaitu dengan mula berhijab dan menutup aurat. Namun, nasib tidak menyebelahi pelakon kecil molek, Ardell Aryana apabila beberapa produksi telah membatalkan tawaran lakonan kepadanya selepas aktres tersebut bertudung! “Saya sudah empat kali ditolak tawaran berlakon selepas pihak produksi dapat tahu yang…

Teruskan Membaca

Nadzmi Nafi Ambil Dadah, Ada Kesilapan Dalam Laporan

in Artis/Utama & Sensasi

“SAYA tidak pernah ambil dadah sepanjang 25 tahun ini. Bukan air kencing saya yang positif sebaliknya kawan saya yang mengambil barang terlarang itu!” Itu kenyataan yang ditegaskan oleh pelakon dan pengacara Nadzmi Adhwa selepas kontroversi penahanannya oleh pihak polis bulan lalu akibat tuduhan memiliki bahan terlarang (narkotik). Baca: Kes Dadah, Nadzmi Mengaku Ditahan Kurang 24 Jam…

Teruskan Membaca

Nabila Nasihat Pelakon Baru Jangan Cepat Bangga Diri

in Artis/Utama & Sensasi

SEBAGAI ‘senior’ dalam bidang hiburan, mereka pastinya akan menjadi sumber rujukan kepada pendatang baharu yang sedang mula mencipta nama dalam industri seni. Bagi pelakon berbakat besar, Nabila Huda meminta supaya barisan pelakon baharu masa kini agar tidak terlalu cepat berpuas hati dengan populariti mereka. Nabila atau nama sebenarnya Nabila Huda Suhaimi sudah pun melalui zaman…

Teruskan Membaca

Sering Tayang Badan, Gay Tertarik Dengan Qabil

in Artis/Utama & Sensasi

BAGAIKAN sudah menjadi kebiasaan pula, jika artis lelaki yang sering memuat naik gambar mereka sedang ‘beraksi’ di gimnasium, pasti akan menjadi ‘mangsa’ golongan gay. Bagi pendatang baharu, Mohd Qabil Ramaruzaman, dia mengakui bahawa sering menerima banyak mesej berbaur lucah menerusi akaun Instagram miliknya. Qabil, 30, atau lebih senang disapa Abil mengakui bahawa kebanyakan mesej diterimanya…

Teruskan Membaca

“Tawaran Watak Tak Sesuai, Saya Mahu Cabar Diri” – Tam

in Artis/Utama & Sensasi

TUBUH badannya yang kecil sering membuatkan dirinya terikat dengan watak remaja daripada dahulu sehingga kini. Bagi pelakon drama rantaian kegemaran ramai pada tahun awal 1990-an dahulu menerusi drama Cili Api, Tam Suhaimi mengakui bahawa cabang seni lakonan bulan lagi menjadi keutamaan bagi dirinya. Tambah Tam yang kini sudah berusia 38 tahun, dia mengakui bahawa sering…

Teruskan Membaca

Siapa Lelaki Bertopeng Malam ASK2017?

in Artis/Utama & Sensasi

SEPERTI biasa dalam mana-mana majlis penganugerahan di seluruh dunia, fungsinya bukan sahaja untuk mengiktiraf malah menjadi tempat untuk jemputannya memperagakan busana indah dan fesyen yang unik. Begitulah yang berlaku semasa malam Anugerah Skrin 2017 (ASK 2017) yang diadakan Jumaat lalu. Antara yang mencuri perhatian lensa kamera pada malam itu ialah gaya seorang lelaki dengan imej…

Teruskan Membaca

LHDN Beri 6 Bulan Untuk Sam Selesaikan Tunggakan

in Artis/Utama & Sensasi

SEBELUM ini nama aktor Shaheizy Sam menjadi perhatian media berikutan namanya tersenarai dalam notis bankrap yang dikeluarkan oleh pihak Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN). Susulan isu itu, Pengarah Eksekutif Komunikasi dan Multimedia Korporat LHDN berkata Sam telah diberi tempoh selama enam bulan untuk menyelesaikan perkara berkenaan. “Semalam (kelmarin) mahkamah menetapkan 15 Februari tahun depan untuk…

Teruskan Membaca

Gambar Bogel Dihentam, Alicia Label Melayu Mundur?

in Artis/Utama & Sensasi

SIAPA masih ingat dengan finalis Asia’s NextTop Model (ANTM) musim ke-5, Alicia Amin atau nama sebenarnya Raja Alicia Raja Amin? Baru-baru ini, Alicia sekali lagi terpalit dengan kontroversi  panas apabila kecoh diperkatakan gambarnya hampir tanpa seurat benang tersebar luas dalam sebuah laman web menjual pakaian dalam. Difahamkan, gambar ‘panas’ tersebut diambil di Melbourne, Australia pada…

Teruskan Membaca

5 Hari Ditayangkan, ALF2 Cecah Kutipan RM5 Juta

in Artis/Utama & Sensasi

BAHARU sahaja ditayangkan sejak lima hari lalu, nampaknya filem Abang Long Fadil 2 (ALF2) kini sudah pun mencatat jumlah kutipan memberansangkan apabila setakat ini telah berjaya mengutip sebanyak RM5 juta. Sementara itu, menurut laporan Astro Gempak, kutipan itu juga berjaya mengatasi kutipan filem sebelum ini iaitu Abang Long Fadil jika dibandingkan mengikut hari tayangannya. Abang Long…

Teruskan Membaca

“Inilah Jalan Tenang Buat Kakak” – Eyka Farhana

in Artis/Utama & Sensasi

SUKAR buat pelakon Eyka Farhana menerima hakikat bahawa satu-satu kakaknya iaitu Wan Anis Farhana yang juga Orang Kelainan Upaya (OKU) meninggal dunia pada 23 Ogos lalu. Eyka ketika dihubungi berkata dia terkesan dengan pemergian Allahyarham kerana dia bukan sahaja menganggap Anis sebagai kakak tetapi teman baiknya. “Memang sukar saya terima hakikat ini tetapi saya sekeluarga reda…

Teruskan Membaca

Tanggapan Peminat Punca Gosip Cinta Lokasi – Ayda

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON kecil molek, Ayda Jebat sebelum ini pernah dikaitkan dengan cinta lokasi bersama Zul Ariffin menerusi siri drama lakonan mereka, Rindu Awak 200%. Kali ini dia digossipkan pula bersama-sama aktor Redza Rosli. Namun menurut Ayda, gossip dan cinta lokasi seseorang artis itu berpunca daripada tanggapan peminat. Tambahnya, selain daripada dirinya, ramai lagi artis yang melalui…

Teruskan Membaca

Aziz M.Osman Bidas Pelakon Lama, ‘Dulu Dia Pun Sama’

in Artis/Utama & Sensasi

SEJAK kebelakangan ini semakin ramai pelakon senior dilihat semakin lantang mengkritik kehadiran pelakon-pelakon baharu yang kebanyakannya disifatkan kayu dan tidak berbakat oleh mereka. Terbaharu, bertitik tolak daripada isu itu, seorang pengarah berpengalaman, Aziz M. Osman baru-baru ini ada menulis satu twit sinis seolah-olah ditujukan buat pelakon-pelakon lama yang sering kali mengkritik artis-artis baharu. “Cuma mampu…

Teruskan Membaca

“Lelaki Itu Punca Kehancuran Rumah Tangga…”

in Artis/Utama & Sensasi

BARU-BARU ini pelakon Amyza Adnan ada memuat naik satu posting di akaun Instagramnya meminta individu yang didakwa mengganggu rumah tangga adik perempuannya agar tampil berjumpa dengan mereka sekeluarga bagi memberikan penjelasan yang sebenar tentang perkara tersebut. Menurut Amyza, adiknya mengenali lelaki bernama Muhammad Zelmi itu menerusi laman sosial Facebook beberapa bulan lalu dan mereka berdua…

Teruskan Membaca

Que Haidar ‘Sound’ Pelakon ‘Kayu’ Join Kelas Lakonan

in Artis/Utama & Sensasi

SEMALAM menerusi laman Facebook Movie Addict, Que Haidar telah memuat naik satu posting yang menegur pelakon-pelakon baharu untuk menimba ilmu menerusi bengkel lakonan yang dianjurkan Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas). Menerusi posting itu, beliau dilihat kesal kerana pelakon-pelakon baharu langsung tidak kelihatan dalam bengkel-bengkel lakonan di bawah kelolaan pelakon-pelakon ‘otai’, Fatimah Abu Bakar, Fauziah…

Teruskan Membaca

“Saya Tak Nak Kata Tidak Pada Suami Orang”

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON Izreen Azminda memberitahu adalah tidak menjadi kesalahan jika seorang lelaki yang sudah pun bergelar suami orang mahu berkahwin lagi. Ini memandangkan ajaran Islam sendiri bahkan tidak melarang untuk lelaki tersebut beristeri seramai empat orang. Tambahnya, kelebihan beristeri lebih daripada satu itu diberikan kepada lelaki yang berkemampuan dari segi kewangan dan yakin boleh berlaku adil.…

Teruskan Membaca

Amar Asyraf Bosan Dengan Skrip, Jalan Cerita Drama

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON Amar Asyraf memberitahu dirinya kini sudah bosan dengan industri seni tempatan kerana sering menghasilkan skrip dan jalan cerita sesebuah drama yang terlalu cliche. Menurut Amar, kini dia lebih fokus dalam bidang pengarahan sebuah teater kerana baginya kerjaya itu lebih mencabar dalam bidang seni. “Terus-terang saya katakan yang saya sudah bosan dengan industri seni sebab…

Teruskan Membaca

Wow… Kilafairy Berduet Dengan Sean Kingston

in Artis/Utama & Sensasi

KITA lari sekejap dengan kisah kontroversi melibatkan Aliff-Bella-Afifah-Wan Ariff. Kali ini kita bercerita mengenai kisah produk terbaharu selebriti tempatan yang boleh dikirakan membanggakan apabila dapat berduet dengan artis antarabangsa popular. Mengikut jejak langkah penyanyi Yuna dan Mizz Nina yang pernah berkolaborasi dengan Usher dan Colby O’Donis, penyanyi dan pelakon Kilafairy berjaya mendapatkan penyanyi antarabangsa terkenal…

Teruskan Membaca

Ummi Nazeera Menari, Majlis Resepsi Kena Kecam

in Artis/Utama & Sensasi

TAHNIAH sekali lagi diucapkan kepada pelakon Ummie Nazeera dan pasangannya, Dr. Izzar Anwari yang telah diijabkabulkan bulan lepas. Baca: Surprise! Ummi Nazeera Akui Nikah 23 Julai Lalu Ada dengar-dengar tak gosip pasal majlis resepsi Ummi Nazeera? Amboi amboi bukan main ramai pulak yang nak kecam wedding orang tu kan. Kalau ada yang tak tahu lagi,…

Teruskan Membaca

Bakal Bergelar Bapa, Amar Letak Syarat Berlakon

in Artis/Utama & Sensasi

BAKAL menimang cahaya mata pertama tidak lama lagi, Amar Baharin terpaksa letak syarat kepada mana-mana produksi yang mahu mengambilnya berlakon dalam tempoh masa ditetapkan. Menurut aktor tersebut, jika syarat yang ditetapkan tidak dapat ditunaikan, dia terpaksa menolak mana-mana tawaran demi kebaikan isteri dan anaknya yang bakal dilahirkan sekitar penghujung Oktober depan. “Saya meletakkan syarat jika…

Teruskan Membaca

“Tegur Saya Berdepan, Bukan Buat Cerita Di Belakang”

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON dan pelawak, Fikry Ibrahim memberitahu berasa kecewa kerana ada pihak seperti sengaja mencipta isu untuk menjatuhkan namanya di dalam industri. Katanya, pihak tersebut mendakwa dirinya bersikap ‘diva’ di sebuah set penggambaran drama kerana sering merungut dengan cuaca panas sehingga menjejaskan penggambaran. “Sebenarnya saya agak kecewa apabila ada pihak seperti sengaja mencipta isu sebegini. Saya…

Teruskan Membaca

Pelakon Sharifah Aleysha Sah Bergelar Isteri

in Artis/Utama & Sensasi

TAHNIAH diucapkan buat pelakon filem Muallaf Syarifah Aleysha yang sah bergelar isteri kepada Ali Al-Asri Adenan, semalam. Pasangan itu diijabkabulkan di Masjid AlMukarammah, Bandar Sri Damansara tepat jam 11.15 pagi semalam. Aleysha, 24, merupakan adik kepada pelakon Sharifah Amani dan Sharifah Aleya. Ibu Aleysha, Fatimah Abu Bakar bersyukur majlis anaknya berjalan lancar seperti yang dirancangkan.…

Teruskan Membaca

“Pelakon Baru Tolong Timba Ilmu Lakonan” – Haliza

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON Haliza Misbun berasa kesal dengan ‘kebanjiran’ pelakon baru yang hanya menggunakan nilai komersil tetapi tidak mempunyai ilmu lakonan yang cukup untuk menarik emosi penonton. Haliza juga meminta semua pelakon baru supaya menimba ilmu lakonan agar tidak menyusahkan mana-mana pihak dan bukan hanya mengejar populariti semata-mata. “Ingin saya ingatkan disini, saya merayu agar semua pelakon…

Teruskan Membaca

‘Dendam Aurora Last Saya Pegang Pelakon Wanita’

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON berbakat besar, Ungku Ismail Aziz sebelum ini pernah mengeluarkan kenyataan bahawa dia enggan menerima mana-mana tawaran lakonan yang memerlukannya untuk memegang pelakon wanita. Namun begitu, demi menjayakan wataknya dalam drama Dendam Aurora, Ungku Ismail terpaksa mengenepikan prinsipnya itu bila mana skrip drama tersebut menuntutnya berbuat demikian. Tapi menurut Ungku Ismail, Dendam Aurora merupakan naskhah…

Teruskan Membaca

Kristen Stewart Nak Start Dating Lelaki Balik

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON Hollywood, Kristen Stewart mendedahkan yang dia kini sudah bersedia membuka hati semula untuk bercinta dengan kaum Adam. Kristen pernah berpacaran dengan hero gandingannya dalam siri filem Twilight, Robert Pattinson sebelum beralih arah apabila menjalin hubungan sejenis dengan model Stella Maxwell. Dalam Harper Bazaar UK edisi terbaharu, Kristen memberitahu niatnya itu yang sukakan variasi dalam…

Teruskan Membaca

Ramai Pelakon Baharu Hanya Mengejar Populariti

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON Nabila Huda, 33, memberitahu kebanyakkan pelakon baharu di Malaysia tidak dapat bertahan lama dalam industri kerana sering mengenakan bayaran yang mahal yang tidak sepadan dengan kualiti kerja mereka. “Sekarang ramai pelakon baharu yang hanya mengejar populariti dan letak harga tinggi yang tidak sama dengan kualiti lakonan mereka. “Kadang-kala saya ada juga menonton drama Melayu…

Teruskan Membaca

Mira Filzah Jadi Model Fesyen Di New York!

in Artis/Utama & Sensasi

WOW! Pelakon Mira Filzah bakal bergelar model di pentas antarabangsa sempena Minggu Fesyen New York, Amerika Syarikat pada 8 hingga 10 September depan. Menurut Mira, dia akan mewakili fereka fesyen tempatan di sana dan juga akan berada di pentas peragaan demi memperagakan pakaian dari pereka tersebut. “Alhamdulillah ada beberapa projek yang akan memerlukan saya ke…

Teruskan Membaca

Uqasha Hampir Ditumbuk Wanita Bertudung Labuh?

in Artis/Utama & Sensasi

BEBERAPA hari yang lalu, pelakon cantik dari Kelantan ini, Uqasha Senrose telah memuat naik sebuah video apabila dia ‘mengadu’ tentang sebuah kejadian yang mengejutkan telah berlaku kepada dirinya. Ketika itu Uqasha, 25, baru sahaja selesai mengisi minyak di sebuah stesen minyak di kampung halamannya, Kelantan. Tanpa disedari, kereta Uqasha telah ‘dipancung’ oleh sebuah kereta milik seorang…

Teruskan Membaca

Nabila Razali Sengaja ‘Berdrama’ Di Instagram

in Artis/Utama & Sensasi

SERING memuat naik kapsyen seperti sedang mengenali seseorang di media sosial, penyanyi dan pelakon Nabila Razali memberitahu dia sengaja mencipta ‘drama’ tersebut tetapi bukan kerana mahukan perhatian. Menurut Nabila, dia berbuat demikian kerana ingin memudahkan peminat memahami cerita di sebalik lagu terharunya, Pematah Hati. “Sebenarnya saya cuba cipta drama di media sosial untuk memudahkan mereka…

Teruskan Membaca

Diana Danielle Mahu Bergelar Pelumba Kereta Profesional

in Artis/Utama & Sensasi

AKTRES Diana Danielle bakal bergelar seorang pelumba kereta tidak lama lagi walaupun dia sebenarnya tidak tahu memandu transisi gear manual? Betul ke? Menurut Diana, ketika baru menyertai program Toyota gazoo Racing di Litar Antarabangsa Sepang, kereta yang diberikan kepadanya untuk dipandu sering mati kerana dia tidak biasa menggunakan klac pemecut dengan betul. “Untuk saya belajar tukar…

Teruskan Membaca

Terpaksa Langgar Prinsip Demi Babak Intim

in Artis/Utama & Sensasi

UNGKU Ismail memberitahu terpaksa melanggar prinsipnya untuk tidak bersentuhan dengan bukan mahramnya dalam drama terbaharu, Dendam Aurora. Menurut Ungku, pantang itu dilanggar kerana dia perlu melakukan beberapa adegan peluk dan bersentuhan dengan Nabila Huda bagi menjayakan drama yang diadaptasi dari sebuah karya Itali tu. “Selama ini saya elakkan adegan peluk dan bersentuhan kerana bagi saya…

Teruskan Membaca

“Berat Badan Turun Banyak Sebab Sibuk Kerja” – Izreen

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON Izreen Azminda memberitahu dia kehilangan lima kilogram berat badan dalam tempoh singkat bukan kerana berdiet atau bersenam tetapi kerana kehidupannya yang terlalu sibuk. Menurut Izreen, dia terlalu sibuk dengan komitmen sejak kebelakangan ini dan ia merupakan penyebab berat badannya turun secara mendadak. “Memang berat badan saya turun banyak disebabkan terlalu sibuk bekerja dan faktor…

Teruskan Membaca

Che Ta Bergambar Di London, Tapi Macam Kat Kedah?

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON Rozita Che Wan atau Che Ta sering kali melancong ke luar negara dan antara destinasi pilihannya ialah kota London. Kalau diikutkan tahun ini sahaja, Che Ta dan keluarga sudah beberapa kali menjejakkan kaki ke kota Big Ben itu. Dan baru-baru ini pun, Che Ta ada berkongsikan gambarnya sedang melancong ke sana di laman Instagramnya,…

Teruskan Membaca

“Ia Buat Diri Saya Berasa Kecil” – Hisyam Hamid

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON Hisyam Hamid memberitahu dirinya berasa tertekan untuk melakonkan watak sebagai Zulkifli dalam filem adaptasi novel, Kau Yang Satu. Menurut Hisyan, dia risau memikirkan respon penonton terhadap lakonannya dalam filem tersebut. “Penggambaran filem itu dijalankan pada dua tahun lepas dan ketika itu saya masih baharu dalam bidang lakonan. “Saya berasa risau dan tertekan dengan teknik…

Teruskan Membaca

Lakon Babak Ranjang, Amar Tak Takut Isteri Marah

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON Amar Asyraf tidak memberitahu dan tidak meminta kebenaran isterinya, Arna Salleh untuk melakonkan beberapa babak intim dan ranjang bersama aktres Nadian Brian dalam filem terbaharu lakonannya, Blok 404. Menurut Amar, walaupun tidak meminta kebenaran, dia tetap membawa Arna ke lokasi penggambaran bagi melihat sendiri dia melakonkan babak tersebut. “Saya tak takut isteri marah dan…

Teruskan Membaca

Remy Tegur Perangai Artis Baru Asyik Berkepit HP!

in Artis/Utama & Sensasi

SELAMA sedekad bergelumang dalam dunia seni, aktor serba boleh Remy Ishak boleh dikatakan berpengalaman luas dalam bidang lakonan. Keberkesanan lakonannya dalam membawakan apa jua watak dipuji ramai, sehingga diberikan kepercayaan untuk berganding dengan ramai pelakon hebat dalam industri. Namun itu tidak bermakna Remy terlalu selektif dalam memilih sparring partner dalam naskhah yang dikerjakan. Terbuka untuk…

Teruskan Membaca

Kongsi Video Di IG, Jessica Alba Hamil Anak Ketiga

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON gred A Hollywood, Jessica Alba mengumumkan dia kini hamil anak ketiga.  Pengumuman itu dikongsikannya menerusi laman Instagramnya semalam. Hasil perkahwinan dengan Cash Warren, Jessica turut mempunyai dua anak perempuan, Honor Marie, 9, dan Haven Garner, 6. Dalam video boomerang itu, Jessica bersama dua anaknya, masing-masing memegang belon nombor 1,2 dan 3 menggambarkan simbolik khabar…

Teruskan Membaca

“Sebagai Ibu Tunggal, Saya Perlu Realistik” – Izreen

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON Izreen Azminda memberitahu dia bukan mahu melupakan bidang seni tetapi hanya memperlahankan rentak dalam dunia lakonan kerana mahu lebih realistik. Menurut Izreen, sebagai seorang ibu tunggal, dia perlu memilih tawaran yang sesuai dan merancang masa depan demi anaknya, Adrian Umar. “Tiada istilah saya hendak berhenti berlakon. Cuma sebagai ibu tunggal, saya perlu realistik dengan…

Teruskan Membaca

Wow… DJ Era Ini Berpeluang Masuk Rumah SRK!

in Artis/Utama & Sensasi

SELEPAS berpeluang menemubual penyanyi popular British Ed Sheeran, penyampai radio Era FM, Jaa Suzuran kini sudah pun melunaskan impiannya untuk bertemu dan menemubual aktor India terkenal, Shah Rukh Khan. Jaa atau nama sebenarnya Mohammad Faizal Ahmad menerusi laman Instagramnya meluahkan rasa terharu dengan sikap rendah diri superstar Bollywood itu. “Misi 90 peratus berjaya. Terima kasih…

Teruskan Membaca

Rosyam Buka Pasaraya Borong, ST Rosyam Mart

in Artis/Utama & Sensasi

SELAIN bergelar pelakon dan penerbit, Datuk Rosyam Nor turut mengusahakan sebuah ladang ternakan dan tanaman yang beroperasi di Lanchang, Pahang. Dan selepas ini Rosyam akan terlibat dalam bidang peruncitan pula selepas tertubuhnya ST Rosyam Mart, sebuah pasaraya borong yang akan beroperasi di Setiawangsa. ST Rosyam Mart merupakan kerjasama Rosyam bersama-sama syarikat Sri Ternak. “Sebelum ini…

Teruskan Membaca

Sufian Kahwin Elfira Dalam Beberapa Bulan Saja Lagi

in Artis/Utama & Sensasi

KISAH percintaan di antara pasangan selebriti Sufian Suhaimi dan Elfira Loy tidak lagi menjadi rahsia apabila kedua-duanya sudah semakin terbuka berkongsi dengan peminat masing-masing. Malah, kedua-duanya tidak menyembunyikan majlis merisik yang dilakukan pada minggu pertama Aidilfitri lalu. Dah dirisik, pastinya peminat tak sabar nak tahu bila pasangan sama cantik sama padan ini bakal disatukan di…

Teruskan Membaca

1 2 3 33
Go to Top