Bukan Berita Online Biasa

Tag archive

pelakon

Isteri Syukri Yahaya Kena Kencing Tikus

in Artis/Utama & Sensasi

AKIBAT jangkitan kencing tikus, isteri pelakon Syukri Yahaya, Tya Adnan dilapor dimasukkan ke sebuah pusat perubatan di Kajang, baru-baru ini. Aktor itu menyatakan keadaan isterinya semakin stabil setelah menerima rawatan namun terpaksa ditahan selama lima hari lagi bagi doktor memantau perkembangan kesihatannya. “Doktor mengesahkan dia terkena jangkitan kencing tikus, alhamdulilah selepas dua hari ditahan di…

Teruskan Membaca

Aidil Tak Peduli Anak-Anak – Rita Rudaini

in Artis/Utama & Sensasi

INGATKAN sudah aman-aman sahajalah kisah ‘perang mulut’ di antara Rita Rudaini dan bekas suami, Aidil Zafuan, tapi rupa-rupanya masih ada lagi kesinambungan cerita mereka. Ini kerana, Rita baru-baru ini menerusi satu temubual dengan sebuah majalah tempatan mendakwa Aidil langsung tidak mengambil tahu mengenai perihal anak mereka iaitu Airit Rayyan Rizqin, 8, dan Airit Qaqa Arjuna,…

Teruskan Membaca

Netizen Kritik Fesyen Seluar Ketat Neelofa

in Artis/Utama & Sensasi

TIDAK dinafikan Neelofa mempunyai fashion sense yang bagus, tengok sahajalah fesyen tudung yang digayakannya pun turut menjadi ikutan ramai wanita di luar sana. Namun, tak semua peminat bersetuju dengan fesyen seluar ketat yang dipakai Neelofa dalam sebuah majlis hiburan baru-baru ini. Tak kurang juga ada di kalangan netizen yang mengkritik fesyennya yang dikatakan tidak seiring…

Teruskan Membaca

Rimas Diganggu, Fasha Fail Injuksi Terhadap Jejai

in Artis/Utama & Sensasi

ENGGAN diganggu privasi, pelakon Fasha Sandha akhirnya memfailkan perintah injuksi terhadap bekas suami, Rizal Ashram Ramli atau Jejai, semalam. Dalam permohonan injuksi tersebut, Fasha selaku pemohon, memohon Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur menghalang responden (Jejai) daripada menganggunya secara percakapan, mesej melalui SMS, aplikasi Whatsapp atau di laman sosial berkuat kuasa serta merta. Selain itu, Fasha…

Teruskan Membaca

Cukup-Cukuplah Kontroversi, Mahu Fokus Bakat

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON Shah Iskandar Mahfuz memberitahu dia mahu namanya diperkatakan kerana mutu lakonan berbanding kontroversi seperti yang pernah dilalui sebelum berkahwin. Shah, 35 berkata, kontroversi yang dilalui sebelum ini tidak banyak membantu kerjayanya sebagai seorang pelakon. “Cukup-cukuplah kontroversi saya sebelum berkahwin digelar ‘playboy Malaya’, dengan artis itu dan ini. Saya rasa sekarang sudah matang dan tidak…

Teruskan Membaca

Uqasha Minta Maaf Pegang Tangan Shah Iskandar

in Artis/Utama & Sensasi

KUALA LUMPUR – Pelakon Uqasha Senrose memberitahu dia sudah menyampaikan pesanan meminta maaf kepada isteri Shah Iskandar selepas gambar berpegangan tangan dengan aktor itu dalam sebuah majlis tular di media sosial. Uqasha, 25, berkata, tindakan itu bagi mengelak rasa kurang senang atau salah faham yang boleh menjejaskan hubungan rumah tangga pelakon gandingannya dalam drama Syurgaku…

Teruskan Membaca

Amar Bahrin Larang Amyra Rosli Berlakon

in Artis/Utama & Sensasi

SEJAK Amyra Rosli disahkan hamil tujuh minggu, pelakon Amar Baharin mengambil keputusan melarang isterinya daripada mengambil sebarang tawaran lakonan. Menurut Amar, larangannya itu bersebab kerana dia hanya ingin memastikan Amyra dapat berehat sepenuhnya bagi menjaga kandungan sulung. “Saya nak dia betul-betul rehat pada masa yang sama memastikan bayi yang dikandung normal dan kuat. Saya berharap…

Teruskan Membaca

Redza Minhat Dikurnia Cahaya Mata Kedua

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON filem KIL, Redza Minhat dikurniakan cahaya mata kedua yang diberi nama Kurnia Amelie oleh aktor tersebut. Khabar gembira itu dikongsikan Redza menerusi laman Instagramnya semalam. Kurnia Amelie, newest squad member. Soon you’ll learn your brother’s favourite words which include, “no”, “why” and “i don’t want.” #teamredzaminhat #ameliepoulain #amelieminhat #tyalimeetsniali A post shared by redzaminhat…

Teruskan Membaca

Fahrin Ahmad Tak Mahu Buka Instagram Anak

in Artis/Utama & Sensasi

KUALA LUMPUR – Ketika ramai selebriti tempatan membuka akaun Instagram khusus untuk anak mereka, pelakon dan pengacara Fahrin Ahmad bagaimanapun memilih untuk tidak mengikut trend tersebut. Menurut Fahrin, 38, dia dan isterinya, Elena Hani Eleas lebih selesa untuk berkongsi perkembangan anak sulung mereka itu menerusi Instagram masing-masing. “Bagi saya tak perlulah nak buatkan Instagram khas…

Teruskan Membaca

“Babak Romantik Dilakonkan Tak Datangkan Syahwat Pun”

in Artis/Utama & Sensasi

“SEBENARNYA babak romantik yang dipaparkan pun tidaklah keterlaluan dan bagi saya ia tidak mendatangkan syahwat pun.” Itu komen Aiman Hakim Ridza ketika ditanya mengenai adegan intim yang dilakonkannya bersama Emma Maembong dalam filem terbaharunya yang berjudul Kimchi Untuk Awak. Aiman turut menasihatkan penonton agar lebih menghargai sesebuah filem itu dengan cara sepatutnya dan tidak terlalu…

Teruskan Membaca

Wartawan Buat Laporan Polis Terhadap Adi Putra

in Artis/Utama & Sensasi

GARA-GARA menyiarkan nombor telefon bimbit miliknya di laman sosial, seorang wartawan akhbar hari ini membuat laporan polis terhadap aktor Adi Putra. Ini berikutan tindakan Adi yang menyiarkan nombor telefon wartawan hiburan Nurul Fadila Awaludin menerusi laman Instagramnya, baru-baru ini. Fadila membuat laporan polis di Balai Polis Serdang selepas menerima ratusan panggilan dan mesej berbaur kecaman…

Teruskan Membaca

Adi Putra Ceraikan Kedua-Dua Isterinya?

in Artis/Utama & Sensasi

JIKA sebelum ini hangat bertebaran gosip mendakwa Adi Putra akan menceraikan isteri pertamanya, Aida Yusof, namun rupa-rupanya aktor tersebut mengambil keputusan untuk memutuskan hubungan dengan kedua-dua isterinya termasuk isteri kedua, Nor Shahida Zolkifly. Baca: Adi Putra Fail Cerai Terhadap Isteri Pertama? Perkara itu didedahkan aktor kelahiran Singapura itu menerusi laman Instagramnya sebentar tadi. Dalam tulisan itu,…

Teruskan Membaca

“Saya Sudah Kenalkan Si Dia Pada Anak” – Fasha Sandha

in Artis/Utama & Sensasi

SEBELUM ini, pelakon terkenal Fasha Sandha pernah mengakui kini rapat dengan seorang lelaki berusia 30-an. Bercerita mengenai perkembangan hubungannya dengan jejaka itu, pelakon drama Lara Aishah ini memberitahu dia sudah pun memperkenalkan lelaki itu kepada dua cahaya matanya. “Kami masih dalam fasa berkawan lagi. Setakat ini, dialah lelaki yang paling rapat dan kami juga berhubung setiap…

Teruskan Membaca

Peringati Kelahiran, Google Guna Doodle P. Ramlee

in Artis/Utama & Sensasi

GOOGLE Malaysia memberi penghormatan kepada Allahyarham Tan Sri P. Ramlee dengan meletakkan doodle imej seniman lagenda itu di laman enjin carian popular tersebut hari ini. Doodle itu adalah sebagai satu penghormatan bagi memperingati ulang tahun kelahiran Allahyarham yang dilahirkan pada 22 Mac 1929. Imej itu menunjukkan P. Ramlee duduk di kerusi pengarah dengan nota muzik…

Teruskan Membaca

Akui Rapat Dengan Adik Fazley, Siap Guna #MawaRaf

in Artis/Utama & Sensasi

SESIAPA yang mengikut perkembangan pelakon Mawar Rashid, mesti perasan heroin drama Suamiku Paling Sweet ini sering memuat naik gambarnya bersama adik Datuk Fazley Yaakob, iaitu Raf. Tidak sekadar memuat naik gambar bersama, kapsyen yang digunakan mereka berdua beserta penggunaan #MawaRaf di laman sosial seakan memberi bayangan mereka sedang hangat dilamun cinta. The best kinds of…

Teruskan Membaca

Adi Putra Fail Cerai Terhadap Isteri Pertama?

in Artis/Utama & Sensasi

BETUL ke perkhabaran terbaharu mendakwa pelakon Adi Putra sudah memfailkan penceraian terhadap isteri pertamanya, Aida Yusof? Menurut laporan mStar, aktor kelahiran Singapura itu dikatakan sudah memfailkan penceraian di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur pada 3 Mac lalu. Menurut sumber, kes Adi akan disebut dalam masa terdekat. Adi sebelum ini pernah memfailkan penceraian terhadap Aida lima…

Teruskan Membaca

Anzalna ‘Hilang’ Setahun Untuk Fokus Keluarga

in Artis/Utama & Sensasi

KUALA LUMPUR – Pelakon Anzalna Nasir berkata, kehilangannya selama kira-kria setahun kerana mahu berehat daripada dunia seni untuk memberi fokus kepada keluarga selepas berkahwin. Kata Anzalna, sepanjang tempoh itu dia banyak menghabiskan masa bersama suami dan melakukan tugas-tugas biasa sebagai seorang isteri. “Sebelum berkahwin saya setahun bekerja tanpa henti kerana terlibat dalam drama bersiri Memori…

Teruskan Membaca

Shuib Sepahtu Gian Nak Bersanding Lagi

in Artis/Utama & Sensasi

BAHARU bersanding pada 26 Februari lalu, Shuib Sepahtu mengatakan dia sudah gian untuk bersanding lagi sekali. Untuk makluman, Shuib dan isteri, Siti Sarah Raisudin berjaya menunaikan impian bersanding hanya selepas enam tahun mendirikan rumah tangga. Menurut pelawak popular itu, dia berniat untuk mengadakan majlis yang sama enam tahun dari sekarang iaitu pada ulang tahun ke-12…

Teruskan Membaca

Fazura Dikecam Kerana Twit ‘Iman Senipis Kulit Bawang’

in Artis/Utama & Sensasi

RATA-RATANYA ramai rakyat Malaysia sudah sedia maklum tentang penangguhan tayangan filem Disney terbaharu iaitu Beauty and the Beast.  Isu penangguhan itu dikatakan disebabkan salah satu babak dalam filem itu yang mengandungi adegan homoseksual. Baca: Watak Gay, Tayangan Beauty & The Beast Ditangguhkan Namun, hari ini pihak Lembaga Penapisan Filem (LPF) sudah pun mengeluarkan kenyataan akan membenarkan…

Teruskan Membaca

Wow… Kad Kahwin Sharnaaz Bertatahkan Batu Swarovski!

in Artis/Utama & Sensasi

TINGGAL dua minggu sahaja lagi sebelum pelakon berbadan sasa Sharnaaz Ahmad menamatkan zaman bujangnya dengan kakak Neelofa, Noor Nabila Mohd Noor. Majlis pernikahan pasangan sama cantik sama padan itu akan diadakan pada 31 Mac ini bertempat di kediaman pengantin perempuan di Hartamas. Yang menariknya, kad jemputan majlis persandingan pasangan ini memang cukup mewah apabila ia…

Teruskan Membaca

Pelakon Jazli Terlibat Kemalangan, Patah Tulang

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON yang sering dijadikan inspirasi dalam penurunan berat badan, Jazli Hassan dilaporkan terbabit dalam kemalangan basikal berdekatan Hospital Yan, Kedah, petang semalam. Perkara tersebut dimaklumkan Jazli sendiri menerusi laman Instagramnya. Difahamkan, ketika kejadian dia terlibat dalam program Kayuhan Hari Buah Pinggang Sedunia dan Obesiti bersama 60 penunggang basikal lain. Akibat kejadian itu, Jazli mengalami kecederaan…

Teruskan Membaca

Sweetnya, Lepas Tudung, Aeril Hadiahkan Wawa…

in Artis/Utama & Sensasi

JIKA sebelum ini pelakon Aeril Zafrel melakukan kejutan dengan menghadiahkan sehelai tudung bercetak khas ‘pesanan cintanya’ buat isteri tercinta, Wawa Zainal sempena meraikan ulang tahun perkahwinan mereka Februari lalu, kali ini ada lagi satu kejutan yang cukup sweet dilakukan aktor itu khas buat suri hidupnya. Baca: ‘Bersemut’… Aeril Hadiah Wawa Tudung Siap Ayat Cinta Baru-baru ini,…

Teruskan Membaca

Tawaran Kerja Bertambah Lepas Berambut Pendek

in Artis/Utama & Sensasi

RAMBUT panjang mengurai merupakan mahkota idaman bagi setiap wanita di luar sana. Begitu juga buat selebriti wanita tempatan yang menjadikan rambut panjang mengurai sebagai salah satu imej pilihan mereka memandangkan dengan berambut panjang mereka boleh mendapat pelbagai watak sama ada antagonis mahupun protagonis, Jika berambut pendek pula, mereka sering kali beranggapan agak sukar untuk mendapatkan…

Teruskan Membaca

Watak Gay, Tayangan Beauty & The Beast Ditangguhkan

in Artis/Utama & Sensasi

PENGIKUT dan peminat setia filem keluaran Walt Disney pastinya tak sukakan perkhabaran terbaharu ini. Ini kerana tayangan filem terbaharu keluaran syarikat produksi terkenal itu iaitu Beauty and the Beast dilaporkan terpaksa ditangguhkan tayangannya di Malaysia dipercayai disebabkan naskhah tersebut memaparkan satu watak gay yang dilakonkan oleh aktor Josh Gad. Filem itu sebelum ini mendapat kelulusan untuk…

Teruskan Membaca

Berpeluk Dalam Filem, Emma Maembong Jawab Tohmahan

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON berwajah Pan-Asian, Emma Maembong sememangnya menjadi antara pelakon berhijab yang sering kali tidak putus-putus diberikan tawaran lakonan oleh penerbit dan pengarah yang cukup gemar bekerjasama dengannya. Namun begitu, sebagai seorang pelakon yang memakai tudung, pasti banyak pantang larang dalam lakonan yang menuntut pelakon itu untuk membataskan cara lakonannya agar selari dengan imejnya sebagai seorang…

Teruskan Membaca

“Elfira Bukan Punca Saya Putus Cinta” – Sufian

in Artis/Utama & Sensasi

PENYANYI Sufian Suhaimi menafikan dakwaan mengatakan dia sanggup meninggalkan bekas teman wanitanya semata-mata demi mengejar cinta pelakon Elfira Loy. Menurut Sufian, dia putus cinta bukanlah disebabkan individu ketiga seperti mana yang didakwa netizen. Malah, dia langsung tidak berasa tertekan dengan hal tersebut yang sedikit sebanyak ‘mencalarkan’ imejnya sebagai seorang penyanyi. “Saya tidak tertekan, malah menganggap…

Teruskan Membaca

Serik! Didie Alias Hati-Hati Pilih Kawan

in Artis/Utama & Sensasi

KUALA LUMPUR – Pelakon dan pengacara Didie Alias lebih berhati-hati dalam memilih kawan kerana kebaikan yang dihulurkannya sering diambil kesempatan oleh orang lain. Didie berkata sikapnya yang mudah mempercayai orang sebelum ini juga menyebabkan dia ditimpa beberapa masalah yang pada akhirnya merugikan diri sendiri. “Saya akui memang saya mudah percayakan orang lain dan suka membantu orang…

Teruskan Membaca

Ex-GF Sedih Tengok Kemesraan Sufian & Elfira?

in Artis/Utama & Sensasi

UMUM sudah mengetahui keakraban hubungan penyanyi Sufian Suhaimi dengan pelakon Elfira Loy kerana sejak akhir-akhir ini mereka sering keluar bersama. Baca: Pertama Wish Birthday, Sufian Hadiah Elfira 23 Ros Terbaharu, Sufian mengambil satu lagi langkah ke hadapan dalam usahanya untuk ‘memikat’ Elfira apabila dia dilihat memberikan jambang bunga ros sempena meraikan ulang tahun ke-23 aktres itu…

Teruskan Membaca

Kristen Stewart Berimej Baru, Berkepala Botak

in Artis/Gaya Hidup/Utama & Sensasi

PELAKON yang popular dengan watak Bella Swan dalam siri filem Twilight, Kristen Stewart baru-baru ini tampil dengan imej terbaharu berambut botak. Kristen menggayakan imej rambut terbaharunya itu ketika muncul pada majlis tayangan perdana filem lakonannya, Personal Shopper di Los Angeles, Amerika Syarikat, semalam. Perubahan imej drastik yang dilakukan bekas kekasih Rupert Pattinson itu menyebabkan peminatnya…

Teruskan Membaca

Isteri Tak Sekat Alif Satar Lakonkan Adegan Romantik

in Artis/Utama & Sensasi

STATUS sebagai suami dan bapa kepada dua orang cahaya mata tidak menjadi masalah buat penyanyi dan pelakon Alif Satar untuk melakonkan adegan romantik dengan artis lain kerana ia tidak dihalang isteri. Malah Alif, 27, berkata, dia gembira kerana isterinya Sha Dila Halid memahami akan kerjayanya itu sebagai seorang artis. “Saya boleh bercinta dengan sesiapa ketika…

Teruskan Membaca

Siapa Ganti Nabila Huda Dalam Munafik 2?

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON berbakat besar Nabila Huda mengesahkan dia tidak berlakon dalam filem sequel Munafik iaitu Munafik 2. Menurut Nabila, dia terpaksa menolak secara baik tawaran pengarahnya, Syamsul Yusof berikutan dia sudah terikat dengan komitmen drama bersiri 100 episod. Memetik kenyatannya dalam Harian Metro, Nabila berkata, “Memang Syamsul ada tawarkan kepada saya, tapi saya tak boleh nak…

Teruskan Membaca

“Bukan Tuju Status Tu Kat Rita” – Donna Muslim

in Artis/Utama & Sensasi

SEBELUM ini, Mynewshub ada menyiarkan artikel mengenai sekeping foto tupai bertulis, ‘sepandai-pandai tupai meloncat, akhirnya jatuh juga’ yang dikongsikan pengacara Donna Muslim di laman Instagramnya. Baca: Status Sindiran Donna Di IG, Dituju Untuk Rita Rudaini? Netizen mula membuat telahan sendiri bahawa status Donna itu dikatakan sebagai menyindir rakan artis, Rita Rudaini yang sebelum ini pernah rapat…

Teruskan Membaca

Fattah Amin Dilamun Cinta Dengan Wanita VIP?

in Artis/Utama & Sensasi

SELEPAS namanya menjadi fenomena sejak kebelakangan ini, nama Fattah Amin semakin mencanak naik dari hari ke sehari dalam industri hiburan tanah air. Populariti yang diraihnya menyebabkan apa sahaja yang dilakukannya menjadi tumpuan ramai dan baru-baru ini menerusi ruangan gosip sebuah akhbar harian, Fattah kini dikhabarkan semakin intim dengan seorang selebriti yang pernah menjadi isteri kepada…

Teruskan Membaca

Abang Ipar ‘Serang’ Aqasha Dan Rita Rudaini

in Artis/Utama & Sensasi

KONTROVERSI pergolakan rumah tangga Aqasha nampaknya masih belum berkesudahan apabila baru-baru ini abang ipar Aqasha ada mengeluarkan sebuah status ‘menyerang’ pelakon dan penyanyi berkenaan. Dalam status itu, abang kepada isteri Aqasha yang dikenali sebagai Yusri Sabri menulis di Facebooknya, “Apa la ko ni, Aqasha. Ko bukan tak tahu si Rita tu pernah ada krisis tuntutan…

Teruskan Membaca

Hati Abon Sudah Tawar Terhadap Lakonan

in Artis/Utama & Sensasi

KUALA LUMPUR – Pelakon dan pelawak Abon mendedahkan sudah empat tahun dia tidak aktif dalam bidang lakonan kerana memberikan tumpuan kepada perniagaan produk kesihatan. Jelas bekas juara program Maharaja Lawak Mega (MLM) pada 2011 ini, hatinya juga sudah tawar untuk berlakon walaupun masih dihujani dengan pelbagai tawaran lakonan. “Sejak saya melibatkan diri sebagai duta produk…

Teruskan Membaca

Ummi Nazeera Bernikah Selepas Aidilfitri

in Artis/Utama & Sensasi

SELEPAS berkongsikan gambar sijil kursus pra-perkahwinan miliknya di laman Instagram, pelakon Ummi Nazeera mendedahkan dia bakal mendirikan rumah tangga selepas Aidilfitri ini. Alhamdulillah first step is done! Hmm apa lagi checklists before nikah. Siapa tahu? and doakan pls! Pls pls A post shared by Ummi Nazeera (@umminazeera) on Mar 1, 2017 at 8:24pm PST Walaupun…

Teruskan Membaca

Tak Salah Selebriti Jual Produk Untuk Sara Diri

in Artis/Utama & Sensasi

KUALA LUMPUR – Pelakon dan penerbit terkenal, Datuk Rosyam Nor menyifatkan beliau tidak mempunyai sebarang masalah dengan tindakan segelintir selebriti tanah air yang menggunakan populariti mereka untuk menjual produk yang dihasilkan sendiri. Walaupun begitu Rosyam berkata, setiap selebriti itu juga perlu bersedia dengan kemungkinan dikecam peminat sekiranya produk yang dihasilkan itu tidak berkualiti atau tidak…

Teruskan Membaca

Selebriti Mampu Tarik Minat Belia Jadi Usahawan

in Artis/Utama & Sensasi

KUALA LUMPUR – Bagi mempertingkatkan bilangan usahawan kecil dan sederhana di kalangan para belia, SME Corp. dengan kerjasama Suhan Movies bekerjasama menerbitkan sebuah drama mini bersiri Chor & Chah bagi mencapai hasrat tersebut. Pengerusi SME Corp., Tan Sri Ir. Dr. Mohamed Al Amin Abdul Majid berkata, medium drama bersiri yang dibintangi ramai bintang terkenal ini…

Teruskan Membaca

“Orang Suruh Saya Senyap” – Neelofa

in Artis/Utama & Sensasi

KUALA LUMPUR – Selepas terpalit dengan kisah percintaan kontroversi, pelakon dan pengacara Neelofa kini mahu diberi ruang untuk meneruskan kehidupannya dengan lebih tenang. Menurut Neelofa, 28, dia mahu kekal positif dan enggan terus dikaitkan secara peribadi dengan pelakon Fattah Amin. “Sejujurnya saya dah tak nak komen apa-apa kerana dah banyak sangat buat komen sampai orang…

Teruskan Membaca

Dia Sengaja Nak Publisiti, Kesian Sungguh – Hans

in Artis/Utama & Sensasi

SUSULAN status Facebook seorang lelaki, Robin Coenraad yang mendakwa dirinya dipermainkan tunang Datuk Hans Isaac, hari ini menerusi satu muat naik di laman Instagram, pelakon dan pengarah itu menjawab tuduhan yang dilemparkan lelaki tersebut terhadap tunangnya, bekas Ratu Cantik Pelancongan, Aileen Gabriella Robinson atau nama manjanya Gabby. BACA: Tunang Hans Isaac Dituduh Curang Oleh Bekas BF…

Teruskan Membaca

1 2 3 30
Go to Top