Bukan Berita Online Biasa

Tag archive

pelakon

“Saya Budak Rempit, Orang Susah” – Hairul Azreen

in Artis/Utama & Sensasi

SEPERTI kata pepatah tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu. Ia mungkin dapat menggambarkan kehidupan pelakon Hairul Azreen. Walaupun kini dilihat agak kurang menyerlah sebagai pelakon namun jejaka berusia 28 tahun ini sebenarnya seorang usahawan menerusi beberapa perniagaan yang diusahakan bersama isterinya, Hanis Zalikha. Bagaimanapun kemewahan hasil daripada titik peluhnya selama ini…

Teruskan Membaca

“Lelaki Loser Jer Sibuk Pasal Izara Punya Watermelon”

in Artis/Gaya Hidup/Utama & Sensasi

RAKAMAN video ‘belanja’ pelakon Izara Aishah yang tampil terlampau seksi hingga menampakkan sebahagian tubuhnya, telah mencetuskan kecaman hebat daripada netizen di media sosial. Rata-rata peminat yang melihat video tersebut mengakui busana yang digayakan oleh pelakon wanita itu amat terdedah dan begitu menjolok mata. Difahamkan, rakaman berdurasi empat saat itu menurut Izara merupakan klip lama dan bukan ketika menghadiri Anugerah…

Teruskan Membaca

Erra Fazira Tak Mahu Fikir Soal Cinta, Fokus Lain

in Artis/Utama & Sensasi

PENYANYI dan pelakon Erra Fazira enggan memikirkan lagi soal perkahwinan dengan serius dan dia meletakkan perkara itu kepada ketentuan Allah. Menurut Erra, pada tahap kehidupannya sekarang, dia mahu memberikan sepenuh fokus kepada perkara lain termasuk kerjaya dan dia juga gembira dengan kehidupannya ketika ini. “Nak harap jodoh datang bergolek, entah bila? Jadi saya membuat keputusan…

Teruskan Membaca

“Saya Bukan Tak Laku Sebagai Pemain Bola Sepak”

in Artis/Sukan/Utama & Sensasi

PEMAIN bola sepak, Mohd. Zaquan Adha Abd. Razak menyifatkan keputusan dramatiknya untuk menceburi industri hiburan bukan bermakna bakal meninggalkan dunia sukan. Beliau yang menerima tawaran untuk menjadi duta kempen Terima Kasih Ramadan anjuran TV3 berkata, ia sekadar memberi sokongan dalam melakukan kerja-kerja amal yang dianjuran stesen televisyen tersebut. Menurut Mohd. Zaquan, dia sedia maklum penglibatannya…

Teruskan Membaca

“Rumah Tangga Kami Okey” – Aqasha

in Artis/Utama & Sensasi

KUALA LUMPUR – Selepas dilanda kontroversi yang mengaitkan seorang dramatis popular, aktor Aqasha akhirnya membuka mulut mengesahkan hubungan dia dengan isteri, Baizura Sabri berada dalam keadaan baik. Aqasha, 35, berkata, rumah tangganya tidak terkesan dengan kontroversi dan spekulasi yang mengaitkan dirinya dengan aktres Rita Rudaini. “Hubungan saya dan isteri okey dan kami tidak terjejas dengan spekulasi…

Teruskan Membaca

Syamsul Yusof Berat Hati Pergi Kerja Kerana Anak

in Artis/Utama & Sensasi

TERLALU teruja menyambut kelahiran anak sulung, Syamsul Yusof mengaku dia akhirnya bertemu sinar kebahagiaan yang tidak dapat diungkap dengan kata-kata, sehingga pengarah prolifik ini terasa berat hati untuk pergi bekerja! Cahaya mata lelaki yang diberi nama Syaikhul Islam, dilahirkan pada 19 April lalu itu sentiasa dirindui sehinggakan Syamsul sering meluangkan masa untuk membuat panggilan video…

Teruskan Membaca

Cerita Kahwin Anak VVIP Palsu – Nadia Brian

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON Nadia Brian menafikan dakwaan yang dia bakal berkahwin dengan seorang anak VVIP tahun ini. Menurut pelakon berusia 26 tahun ini dia masih belum terfikir untuk menamatkan zaman bujang memandangkan usianya yang masih muda serta mahu memberi fokus terhadap karier seninya terlebih dahulu. Ini reaksi si cantik ini tatkala diajukan media mengenai hal tersebut, “Saya…

Teruskan Membaca

ABPBH: Nafi Kecewa, Neelofa Ada Sebab Balik Awal

in Artis/Utama & Sensasi

TERDAPAT ura-ura mendakwa Neelofa pulang awal sebelum Anugerah Bintang Popular Berita Harian 3.0 (ABPBH 3.0) berakhir, menyebabkan ramai pihak membuat spekulasi bahawa aktres itu sebenarnya kecewa kerana tidak dapat mengulangi kejayaannya merangkul trofi Bintang Paling Popular seperti mana yang diperolehinya tahun lalu. Namun begitu, bagi merungkai persoalan tersebut, Neelofa akhirnya bersuara memang betul dia pulang…

Teruskan Membaca

Izreen Azminda Mahu Layanan Seperti ‘Princess’

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON Izreen Azminda memberitahu ramai lelaki tidak berani mendekatinya untuk menjalin hubungan yang lebih serius kerana sikapnya yang kelihatan tegas itu. Walau bagaimanapun, Izreen, 32, berkata perkara tersebut tidak mengganggu fokus hidupnya dan tidak akan menjadi orang lain semata-mata mahu mendapatkan perhatian lelaki. “Secara luaran memang saya nampak kasar, namum kalau ada yang mendekati saya…

Teruskan Membaca

Video ‘Extra’ Seksi, Izara Aishah Tampil Mohon Maaf

in Artis/Utama & Sensasi

SELEPAS tersebarnya sebuah rakaman menunjukkan Izara Aishah berpakaian seksi sehingga menampakkan bahagian payudaranya, pelakon itu tampil membuat penjelasan dan memohon maaf. Izara menerusi satu posting di akaun Instagramnya pagi ini memberitahu rakaman itu merupakan rakaman pada acara yang sudah lama berlalu dan bukannya ketika majlis karpet merah Anugerah Bintang Popular Berita harian (ABPBH3.0) baru-baru ini.…

Teruskan Membaca

Dari Bola Sepak, Zaquan Beralih Arah Jadi Pelakon?

in Artis/Utama & Sensasi

SUAMI Ayu Raudhah yang juga merupakan bintang bola sepak terkenal, Zaquan Adha kini dikatakan sudah menceburi bidang seni lakonan. Menerusi Instagram TV3 Malaysia, terdapat satu teaser drama menunjukkan Zaquan digandingkan dengan aktres popular Elfira Loy menerusi sebuah drama yang akan ditayangkan di stesen televisyen itu pada esok hari. Mungkinkah Zaquan kini sudah mengikuti jejak langkah…

Teruskan Membaca

Janna Nick Elak Bercinta Dengan Pemain Bola Sepak

in Artis/Utama & Sensasi

PERKAHWINAN melibatkan selebriti dan pemain bola sepak bukanlah satu perkara baharu. Antara selebriti yang bergelar isteri kepada bintang bola sepak ialah pelakon Ayu Raudhah yang berkahwin dengan pemain JDT, Zaquan Adha Abd Radzak dan pelakon Mia Ahmad yang baharu sahaja melangsungkan pernikahan dengan penjaga gol JDT, Mohd Izham Tarmizi pada Januari lalu. Susulan kerajinannya mengikuti…

Teruskan Membaca

ABP: Bawa 2 Isteri, Ashraf Muslim Jadi Tumpuan Ramai

in Artis/Utama & Sensasi

KELIBAT pelakon Ashraf Muslim yang membawa bersama kedua-dua isterinya dalam majlis Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH 3.0) semalam menarik perhatian semua pihak. Menurut aktor itu, dia mempunyai alasan yang tersendiri kenapa ‘gigih’ mengusung kedua-dua isterinya, Noor Diyana dan Wan Sakinah ke majlis penuh glamor itu. “Sebelum ini saya dicalonkan ketika belum berumah tangga. Tetapi,…

Teruskan Membaca

Nelydia Senrose Tak Desperate Cari Cinta

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON Nelydia Senrose memberitahu masih belum bertemu dengan pengganti cinta hatinya walaupun sudah lama menjalani kehidupan single sejak berpisah dengan bekas teman lelakinya, Qi Razali sekitar tahun 2015. Menurut Nelydia, pengalaman hubungan cinta yang lalu telah memberikan kesedaran bahawa cinta bukanlah satu keutamaan dalam hidupnya. “Saya masih single. Selepas melalui fasa hubungan yang lama sebelum…

Teruskan Membaca

Tak Nak Anak Ada IG, Risau Anak Jadi Poyo – Faezah Elai

in Artis/Utama & Sensasi

DAH lama tak dengar khabar mengenai pelakon Faezah Elai semenjak dia bergelar ibu beberapa tahun lalu. Mungkin disebabkan kesibukannya sebagai ibu kepada dua cahaya mata menyebabkan Faezah memperlahankan perjalanan seninya. Seperti mana selebriti lain yang mempunyai cahaya mata, Faezah pun tidak lepas daripada diutarakan soalan mengenai kewujudan laman sosial Instagram untuk dua orang puteri kesayangannya…

Teruskan Membaca

Maternity Shoot: Syatilla Bergaya Dalam Bath Tub

in Artis/Utama & Sensasi

PASANGAN pelakon Shahiezy Sam dan Syatilla Melvin kini hanya menanti hari bagi menyambut kelahiran cahaya mata sulung mereka. Baca: Shaheizy Sam, Syatilla Bakal Timang Anak Lelaki Seperti kelaziman selebriti sebelum ini, Syatilla juga tidak ketinggalan mengabadikan momen-momen indah sebelum bergelar ibu dengan menjalani maternity shoot. Yang menariknya, maternity shoot Syatilla ni memang lain dari yang lain..…

Teruskan Membaca

Siap Suap Aiskrim, Elfira Loy Akui Sufian Istimewa

in Artis/Utama & Sensasi

MESKIPUN masing-masing tidah pernah mengaku sedang menjalin hubungan cinta, namun gambar-gambar sambutan hari jadi penyanyi Sufian Suhaimi yang ke-25 ini bagai mengesahkan hati pelakon jelita Elfira Loy sudah berjaya ditawan penyanyi lagu Terakhir itu. Jika Elfira menerima 23 kuntum bunga pada ulang tahun hari jadinya tempoh hari, kini giliran Sufian pula menerima kejutan dari gadis…

Teruskan Membaca

Buntat Minat Berlakon, Sedia Terima Pelbagai Watak

in Artis/Utama & Sensasi

SELEPAS melakonkan watak Buntat dalam drama bersiri 7 Hari Mencintaku, Muhammad Ariff Abdullah, 13, memberitahu dirinya mula berminat untuk terus berada dalam industri seni sebagai seorang pelakon. Menurut Ariff, dia semakin berminat dalam bidang lakonan dan sedia menerima apa-apa watak yang diberikan kepadanya. “Watak apa pun saya boleh. Tak kisah lah watak budak jahat atau…

Teruskan Membaca

Kerana Buah Mangga, Anzalna Disangka Hamil

in Artis/Utama & Sensasi

BARU-BARU ini pelakon Anzalna Nasir ada memuat naik gambar buah mangga di laman Instagramnya; lantas membuatkan peminat setia aktres cantik ini membuat andaian bahawa si empunya diri kini sedang berbadan dua. Mengulas mengenai perkara itu, Anzalna menafikan dia kini sedang hamil seperti mana telahan yang dibuat orang luar. Menurutnya lagi, buah mangga sememangnya merupakan di…

Teruskan Membaca

Iqram Dinzly Mengaku Pergi Kelab Pakai Serban

in Artis/Utama & Sensasi

JIKA sebelum ini nama Iqram Dinzly hangat diperkatakan disebabkan tindakannya memarkir kenderaan yang menghalang lalu lintas, terbaharu dia dikatakan tampil ke sebuah kelab malam di pulau peranginan terkenal dengan memakai serban. Baca: Kereta Blok Jalan, Iqram Dinzly ‘Dimaki’ Otak Kecik Berita mengenai perkara itu dimuatkan menerusi ruangan hiburan sebuah akhbar, baru-baru ini. Iqram mengakui hal tersebut…

Teruskan Membaca

Juliana Evans Sah Bergelar Isteri Kerabat Selangor

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON kacukan Melayu-Inggeris, Juliana Evans atau Jue dilapor sudah selamat mendirikan rumah tangga dengan seorang kerabat diraja Selangor, Tengku Sharifuddin Tengku Sulaiman Shah, sebentar tadi. Majlis perkahwinan aktres itu dikongsikan jurusolek terkenal, Khir Khalid yang ditugaskan untuk mengoles wajah cantik pelakon itu pada majlis raja seharinya. Khir berkongsikan gambar majlis perkahwinan tertutup aktres itu yang…

Teruskan Membaca

Bila Artis Lelaki Jadi Perempuan… Cantik Giler!

in Artis/Utama & Sensasi

SEKARANG ramai sudah semakin ‘gilakan’ aplikasi Face App yang boleh menunjukkan bayangan bila seseorang itu sudah tua. Namun, bukan itu sahaja, Face App juga boleh menukar wajah seseorang berbeza dari jantina asal. Tak lari dijadikan ‘bahan’, netizen mula mengambil contoh gambar beberapa selebriti lelaki tempatan untuk diubah muka mereka menerusi aplikasi terbaharu itu. Antara wajah…

Teruskan Membaca

Buku Fattah Amin Paling Laku Di Pesta Buku KL

in Artis/Utama & Sensasi

WALAUPUN buku tulisannya mendapat kritikan ramai, namun jangan tak tahu buku 99 Kata #QalifModen Fattah Amin rupa-rupanya menjadi buku paling popular sepanjang berlangsungnya Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2017 (PBAKL 2017). Walaupun baharu sahaja tiga hari PBAKL 2017 berlangsung untuk peminat buku tempatan, namun rata-rata peminat buku teruja mahu mendapatkan buku tulisan aktor popular itu…

Teruskan Membaca

Madonna Tak Puas Hati Kisah Hidupnya Jadi Filem

in Artis/Utama & Sensasi

PENYANYI Madonna Louise Ciccone memberitahu bahawa dirinya berasa tidak berpuas hati dengan projek filem biopik mengenai kisah hidupnya, Blonde Ambition. Menerusi akaun Instagram miliknya, Madonna menjelaskan bahawa hanya dia sahaja yang layak dan berhak bercerita tentang kisah hidupnya, bukan pihak lain. “Tiada siapa tahu apa yang saya tahu dan lihat. Hanya saya berhak bercakap tentang…

Teruskan Membaca

Catherine Zeta-Jones Belanja RM11,000 Untuk Wajah

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON antarabangsa, Catherine Zeta-Jones sanggup berhabis duit untuk membeli produk kecantikan bagi menjaga wajahnya agar sentiasa kelihatan awet muda dan jelita. Menurut laporan media antarabangsa, Catherine memastikan dia  hanya menggunakan produk terbaik dan sanggup  membelanjakan AS$2,600 atau kira-kira RM11,000 untuk kecantikan wajahnya. “Produk penjagaan wajah dan badan saya memang merupakan aspek yang penting dalam kehidupan saya.…

Teruskan Membaca

“Saya Anggap Dia Kawan” – Ruhainies Friend Zone Azrel

in Artis/Utama & Sensasi

SERING dikatakan sedang bercinta dengan Azrel Ismail, Ruhainies akhirnya memberitahu hubungan sebenar antara mereka berdua. Menurut Ruhainies, sukar baginya menerima Azrel sebagai teman hidup kerana Azrel hanya bergelar seorang teman rapat dan tidak lebih daripada itu. “Jujur kalau saya bercinta dengan dia, saya akan beritahu kepada semua. Tetapi yang sebenarnya tidak. “Dia dalam kelompok friend…

Teruskan Membaca

Nora Danish Photoshoot Baju Raya Sampai Ke Las Vegas

in Artis/Utama & Sensasi

MENJELANG ketibaan Ramadan yang bakal disambut lebih kurang sebulan dari sekarang, kebanyakan label pakaian popular sudah mula ‘bertarung’ dengan strategi promosi dan pemasaran menarik untuk produk mereka. Salah seorang artis yang terlibat dalam bidang perniagaan baju ialah Nora Danish menerusi jenamanya, Owl By ND. Yang menariknya kali ini Nora sampai beberapa negeri di Amerika Syarikat…

Teruskan Membaca

Uqasha Tak Pernah Ajar Fathia Buat Benda Jahat

in Artis/Utama & Sensasi

SEJAK kebelakangan ini pelakon Uqasha Senrose dilihat semakin akrab dengan rakan artis Fathia Latiff. Persahabatan yang terjalin di antara dua aktres ini mula dikatakan rapat sejak beberapa bulan lalu dan sejak dari itu, mereka sering menghadiri majlis hiburan bersama-sama bak BFF (bestfriend forever). Walaupun mereka rapat, namun kedengaran juga ada sesetengah peminat yang tidak berapa…

Teruskan Membaca

Bimbang ‘Ditendang’ Suami, Anzalna Gigih Cari Duit

in Artis/Utama & Sensasi

WALAUPUN sudah mendirikan rumah tangga, pelakon Anzalna Nasir dilihat terus aktif berlakon di kaca televisyen. Menurut Anzalna, dia terus berlakon kerana enggan bergantung harap sepenuhnya kepada suami, Mohd Hanif Zaki. “Lelaki boleh berubah tiba-tiba. Walaupun saya nampak Hanif sangat sempurna dan tidak buat masalah langsung. Saya seperti wanita terbahagia di dunia. “Bagaimana jika suami kita…

Teruskan Membaca

Julia Roberts Dinobat Wanita Tercantik Dunia 2017

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON Pretty Woman, Julia Roberts baru-baru ini dinamakan sebagai Wanita Tercantik Dunia 2017 oleh majalah selebriti popular People. Ini merupakan kali kelima aktres berusia 50 tahun itu menerima gelaran yang sama sejak menceburi bidang seni 30 tahun lalu. Gelaran sama diraih Julia pada tahun 1991, 2000, 2005 dan 2010. Mengulas mengenai perkara itu, Julia mengatakan…

Teruskan Membaca

Elfira Akan Setuju ‘Date’ Dengan Peminat Ini Jika…

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON yang semakin intim dengan Sufian Suhaimi iaitu Elfira Loy mencetuskan sensasi di laman mikro Twitter apabila dia ‘mencabar’ seorang peminatnya, baru-baru ini. Pada mulanya peminat dan pengikutnya yang dikenali sebagai Hafizuddin Haziem bertanyakan soalan “berapa retweet untuk makan malam bersama awak Elfira Loy” dan tak disangka-sangka pelakon genit itu membalas pertanyaan tersebut. Namun begitu,…

Teruskan Membaca

Redza Rosli Kemalangan Motor Di Set Pengambaran

in Artis/Utama & Sensasi

NASIB tidak menyebelahi pelakon Redza Rosli apabila motosikal yang ditunggangnya terlibat dalam satu kemalangan jalan raya di Kuala Selangor empat hari lalu. Menurut Redza, kemalangan itu berlaku ketika dia berada di set pengambaran drama bersiri Ku Kirim Cinta bersama Ayda Jebat. Tambahnya, dia hanya mengalami kecederaan kecil di peha kanannya dan dia bersyukur kerana tidak…

Teruskan Membaca

“Rumah Tangga Isu Peribadi” – Menantu Chef Wan

in Artis/Utama & Sensasi

GAVIN Edward O’Luanaigh iaitu suami kepada pelakon Serina Redzuawan menggesa supaya isu perceraian membabitkan rumah tangga mereka tidak dihebahkan kepada umum. Walaupun lelaki yang berasal dari Ireland itu tidak menyebut sebarang nama, umum mengetahui bahawa bapa mertuanya iaitu chef selebriti, Datuk Redzuawan Ismail atau lebih dikenali sebagai Chef Wan sebelum ini mengulas secara terbuka mengenai…

Teruskan Membaca

Tiada Job Selain Mak Cun, Balkisyh Niaga Tepi Jalan

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON Balkisyh Semundur memberitahu dia terpaksa membuka gerai menjual nasi ayam dan laksa kira-kira kerana tawaran berlakon yang diterimanya semakin berkurangan sejak tiga tahun lalu. Tambah Balkisyh, 30; dia mula memikirkan jalan lain untuk menambah pendapatan bagi menampung kos perbelanjaan harian kerana pendapatan yang diperoleh daripada lakonan tidak seperti dahulu lagi. “Pada tahun pertama, saya…

Teruskan Membaca

Diiring Bodyguard ‘Pinjam’, Nadia Bercinta Lelaki VVIP?

in Artis/Utama & Sensasi

BAHARU beberapa tahun berkecimpung dalam industri hiburan, pastinya membuatkan ramai terkejut apabila pelakon Nadia Brian dikatakan kini sudah mampu mengupah dua pengawal peribadi. Gosip itu bertebaran selepas pelakon drama Akulah Balqis ini dilihat hadir ke pada malam Anugerah Drama Festival Kuala Lumpur (DFKL) 2017 pada 9 April lalu diiringi dengan dua pengawal peribadi. Menjawab gosip…

Teruskan Membaca

Fahrin Ahmad Tidak Tergugat Kebanjiran Hero Kacak

in Artis/Utama & Sensasi

KEBANJIRAN ramai hero muda dan kacak ketika ini tidak sedikit pun menggugat kedudukan pelakon senior seperti Fahrin Ahmad. Bagi Fahrin, 38, berdasarkan pengalamannya, setiap watak dalam sesebuah drama atau filem mempunyai karakter tersendiri yang hanya sesuai dilakonkan oleh pelakon yang memiliki raut wajah tertentu. “Memang sekarang ini trend kebanyakan drama menampilkan hero yang berwajah ‘jambu’.…

Teruskan Membaca

Gadis Sabah Persis Selena Gomez Dilamar Jadi Heroin

in Artis/Utama & Sensasi

SEORANG gadis kelahiran Sabah yang memiliki raut wajah saling tak tumpah seperti bintang antarabangsa terkenal Selena Gomez baru-baru ini telah mendapat tawaran berlakon dalam sebuah produksi terkenal tanah air. Tuah ayam nampak di kaki, tuah Phanthegerow Louiselle Leo Estrop pula terletak pada rupa paras jelitanya yang sangat mirip macam Selena! Phanegerow atau lebih senang dipanggil…

Teruskan Membaca

Sara Ali Buka Tudung, Akui Tak Ikhlas Pakai

in Artis/Utama & Sensasi

PELAKON Sara Ali akhirnya mengakui dia tidak lagi memakai hijab sebaliknya sudah meninggalkan imej tersebut sejak beberapa bulan lalu. Menurut aktres genit berusia 26 tahun itu, sepanjang setahun menggayakan imej bertudung, dia tidak pernah melakukannya dengan kerelaan hati sebaliknya didorong oleh sesuatu pekara pada ketika itu. “Saya ingat boleh buat (bertudung) tapi tidak, kerana saya…

Teruskan Membaca

Chae Won Fail Tindakan Sivil Lelaki Mengaku BF

in Artis/Utama & Sensasi

BINTANG Korea Selatan, Moon Chae Won mengambil tindakan undang-undang sivil terhadap kenyataan palsu seorang lelaki yang mendakwa dirinya konon sebagai kekasihnya baru-baru ini. Menurut lelaki yang hanya dikenali sebagai Typhoon itu, dia dan Chae Won sudah menjalin hubungan selama dua tahun dan mereka kononnya sedang bahagia antara satu sama satu. Typhoon yang mengaku dirinya seorang…

Teruskan Membaca

Zul Ariffin Terlampau ‘Sweet’ Sampai Fathia Jadi Malu

in Artis/Utama & Sensasi

SEKARANG ini menerusi slot Samarinda TV3 sedang hangat ditayangkan drama Menanti Februari lakonan pelakon terkenal, Zul Ariffin dan Fathia Latiff. Berkongsi mengenai pengalamannya berlakon dengan Zul, Fathia mengakui cara lakonan kedua-dua mereka adalah berbeza sama sekali dan mengambil sedikit masa untuk mencipta keserasian pada awalnya. “Saya dan Zul, kami mempunyai cara lakonan yang berbeza jadi…

Teruskan Membaca

1 2 3 31
Go to Top