SATU PERUBAHAN

Tag archive

video viral

Berarak Pakai Joran? Takda Masalah Buat Mempelai Ini!

in Utama & Sensasi/Video Viral

SEMPOI jer…sepasang mempelai berarak melalui barisan pengiring yang memegang joran dalam sebuah majlis perkahwinan mencuri tumpuan pengguna media sosial. Aksi unik daripada pasangan itu dirakam dalam sebuah majlis resepsi yang diadakan di Kampung Batu 3, Segari, Perak, Ahad lalu. Tidak setakat itu, pengantin lelaki juga menerusi rakaman dilihat membuat keputusan untuk memegang joran ketika berarak…

Teruskan Membaca

Video Parodi Jantan ‘Lapar Cendol’ Cuit Hati Netizen

in Utama & Sensasi/Video Viral

AKSI ‘lapar cendol’ seorang gadis yang merengek manja dalam keadaan kepanasan nampaknya sudah menjadi buah mulut netizen selepas ia tular sejak beberapa hari lalu. Rakaman tersebut pada mulanya dimuat naik oleh teman lelaki gadis berkenaan di laman Instagram, sebelum ia menerima pelbagai reaksi sehingga ramai membuat parodi. Tidak setakat itu, malah segelintir selebriti tempatan juga…

Teruskan Membaca

Video Lawak: Nak Bertelur Pun Tak Senang…

in Utama & Sensasi/Video Viral

SELALUNYA kalau ayam atau itik sedang bertelur, eloklah kita biarkan mereka melakukan proses itu dengan tenang tanpa sebarang gangguan. Namun lain pula dengan seorang kanak-kanak yang perlakuannya ‘menahan’ telur daripada dikeluarkan oleh itik peliharaannya mencetuskan tular di media sosial. Dalam video pendek yang dimuat naik di akaun Instagram @paguyonan dari Indonesia itu, kanak-kanak lelaki itu…

Teruskan Membaca

Kes Tampar Suami Di Mall, Isteri Tampil Beri Penjelasan

in Utama & Sensasi/Video Viral

SEMENJAK semalam, heboh menerusi media sosial dengan satu rakaman memaparkan seorang wanita menampar suaminya yang kantoi curang di sebuah pusat beli-belah di Melaka. Susulan insiden itu, wanita berkenaan tampil menjelaskan keadaan sebenar di sebalik berlakunya perkara berkaitan ekoran kecaman hebat yang diterima dirinya. Wanita itu berkata, dia bertindak sedemikian kerana tidak tahan dengan perangai lelaki…

Teruskan Membaca

Berkat Tabah Seorang Isteri, Suami Kini Kian Pulih

in Utama & Sensasi/Video Viral

SEDANGKAN lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri. Bait lirik lagu nyanyian allahyarham Tan Sri P.Ramlee yang sentiasa jadi siulan ramai ini jelas mempunyai makna cukup mendalam. Mungkin ramai netizen pernah sebak mengikuti kisah menyayat hati pasangan suami isteri ini yang sanggup hidup bersama walau dalam keadaan susah sehingga terpaksa menjual kereta sendiri untuk meneruskan…

Teruskan Membaca

Video: Anak Melayu ‘Pukau’ Juri Di Pentas Bollywood!

in Artis/Utama & Sensasi/Video Viral

MEMUKAU… Sebuah video memaparkan seorang lelaki berbangsa melayu menyanyi dalam satu rancangan realiti Bollywood kini menjadi tular menerusi media sosial. Video berdurasi kurang daripada lima minit itu dimuat naik ke laman penstriman video popular YouTube dan mendapat perhatian ramai. Menerusi video berkenaan, individu bernama Fakhrul Razi yang segak berbaju melayu dilihat berjaya memukau mata barisan…

Teruskan Membaca

Majlis Hari Lahir, Tukar Jadi Tragedi ‘Hitam’…

in Utama & Sensasi/Video Viral

VIRAL di media sosial sejak semalam rakaman memaparkan seorang kanak-kanak dan wanita sedang menyambut ulang tahun kelahiran masing-masing dalam dua kejadian yang berasingan. Menerusi rakaman tular berkenaan, majlis yang sepatutnya meriah tapi bertukar menjadi tragedi ‘hitam’ apabila rambut masing-masing menjadi ‘mangsa’ kepada lilin kek. Dalam kejadian pertama, kanak-kanak perempuan yang tidak didedahkan identiti itu dilihat…

Teruskan Membaca

Awek Tudung Promosi ‘Kondom Berduri’ Minta Maaf

in Utama & Sensasi/Video Viral

PADA Selasa lalu, tular sebuah rakaman seorang gadis manis bertudung litup mempromosi dan menunjukkan cara penggunaan ‘kondom berduri’. Tindakan yang dirasakan agak keterlaluan itu telah menyebabkan dia terpaksa menanggung malu dan menerima kecaman yang teruk di laman sosial. Susulan insiden itu, wanita berusia 26 tahun tersebut telah tampil menjelaskan keadaan sebenar. Menurut wanita yang tidak…

Teruskan Membaca

“Tumbuklah, Tumbuk… Kau Tak Kenal Siapa Aku Lagi”

in Jenayah/Utama & Sensasi

KECOH pengguna media sosial bercerita mengenai tindakan seorang pemandu Proton Saga BLM bersikap seperti samseng jalanan hanya kerana perselisihan faham yang boleh dielakkan. Kejadian pelik tersebut dipercayai sempat dirakamkan oleh mangsa pada 9 November lalu sebelum menjadi tular menerusi media sosial, kelmarin. Dalam kejadian kira-kira pukul 5.30 petang di Kilometer 34.4 Lebuhraya Senai Utara, mangsa…

Teruskan Membaca

Car Wash ‘Belanja’ Awek Seksi, Teruk Dikecam Netizen

in Utama & Sensasi/Video Viral

MENJADI usahawan bukanlah satu perkara yang mudah. Tambahan pula, dunia perniagaan sekarang semakin kompetitif memerlukan usahawan untuk sentiasa ubah strategi perniagaan. Begitulah kelazimannya, jika berkunjung ke premis cuci kereta, apa yang dapat dilihat kita akan dilayan oleh pekerja lelaki yang mungkin terdiri daripada warga asing dari Indonesia atau Bangladesh. Namun, berbeza pula dengan premis car…

Teruskan Membaca

Jiran Rakam, Abaikan Budak Mati Diserang Anjing Liar

in Utama & Sensasi/Video Viral

TANGISAN sayu merayu meminta tolong rupa-rupanya datang daripada seorang kanak-kanak lelaki yang parah selepas diserang 17 ekor anjing liar. Dalam sebuah video, seorang kanak-kanak lelaki yang dikenalpasti bernama Praveen Kumar dan berusia 4 tahun itu sedang terbaring di atas tanah dalam keadaannya berlumuran darah dan menangis meminta tolong kini tular di media sosial. Dalam insiden…

Teruskan Membaca

Viral… ‘Abang Barbie’ Kacak Curi Perhatian Ramai

in Utama & Sensasi/Video Viral

TULAR baru-baru menerusi media sosial yang memaparkan satu video mengenai kisah jejaka kacak sedang menyikat rambut anak patung Barbie sehingga ‘mencuri’ perhatian ramai netizen. Lelaki tersebut iaitu Muhamad Firdaus Mohamad Razali memberitahu bahawa dia mengakui agak bengang dengan tindakan jiran yang merakam perbuatan spontan tersebut secara sembunyi. Bagaimanapun, dia sedikitpun tidak menganggap perkara tersebut sebagai…

Teruskan Membaca

Fathia Akhirnya Mengaku Dirinya Dalam Video

in Artis/Utama & Sensasi

SEBELUM ini pelakon baru Natasha Elyzza mati-mati menafikan gadis berkemban bersama-samanya ketika sesi video siaran langsung aplikasi Bigo Live itu bukanlah Fathia Latiff, hari ini teka-teki itu sudah terjawab apabila empunya badan telah mengakuinya sendiri. Mungkin sudah penat berdolak-dalik agaknya, Fathia akhirnya membuka mulut dan mengakui bahawa memang gadis berkemban mirip wajahnya itu sebenarnya dirinya.…

Teruskan Membaca

Wanita Dakwa Dibuli ‘Samseng Jalanan’

in Utama & Sensasi/Video Viral

SEMALAM kecoh di laman Facebook mengenai dakwaan insiden samseng jalanan di Lebuhraya PLUS sekitar negeri Melaka. Video yang dimuat naik oleh pengguna Facebook bernama Aniss Hamid itu telahpun tular dan telah mendapat perhatian netizen. Mana taknya, Aniss mendakwa kereta yang dipandunya hampir dilanggar oleh sebuah kereta jenis Honda City dan diekori oleh tiga kereta lain…

Teruskan Membaca

Isu Curang: ‘Kaww Kaww’ Punya Perli Gadis Ni Bagi…

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi/Video Viral

TULAR video seorang gadis bertudung yang sedang begitu ‘syok’ memerli seseorang di laman Youtube baru-baru ini. Menerusi video berdurasi kurang dari empat minit itu, ia memaparkan seorang gadis berbaju hijau sedang memerli seseorang dengan mengeluarkan ayat ayat yang begitu ‘pedas’ sekali bila didengar. Berdasarkan topik yang ‘dibicara’ dalam video tersebut, sudah pasti netizen dapat meneka…

Teruskan Membaca

Kes Pelajar Gaduh Di Sabah: Berebut Lelaki Punca Gaduh?

in Jenayah/Utama & Sensasi

BEREBUT lelaki dipercayai merupakan punca pergaduhan sekumpulan pelajar membelasah seorang pelajar perempuan di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kunak di Kota Kinabalu. Video pergaduhan itu menjadi tular di laman sosial sejak kelmarin menunjukkan mangsa yang memakai tudung ditumbuk sebelum beberapa lagi pelajar perempuan campur tangan dan turut menumbuk serta menendang mangsa bertubi-tubi. BACA : Video: Pelajar Perempuan…

Teruskan Membaca

“Abang Tak Bagi Signal, Dah Tu Tunjuk ‘Jari’ Kat Saya”

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

TIDAK menggunakan lampu signal semasa membelok atau menukar laluan merupakan antara salah satu penyumbang utama berlakunya kemalangan jalan raya. Jika ingin memotong kenderaan di hadapan misalnya, ada cara dan kami percaya rata-rata dalam kalangan pembaca Mynewshub mampu menggunakan lampu signal dengan betul, bukan boleh potong macam itu sahaja tanpa memberi isyarat kepada pemandu lain. Bagaimanapun, sedang hangat…

Teruskan Membaca

Detik Cemas Ular Berusaha Panjat Masuk Rumah

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

VIDEO dramatik seekor ular tedung yang cuba memasuki sebuah rumah di Batu Pahat, Johor telah menjadi tular di media sosial. Pengguna Facebook yang dikenali sebagai Derrick Yi Fan memuat naik video tersebut di laman Facebooknya dan telah menerima lebih 4 juta kali tontonan setakat ini. Menerusi rakaman berdurasi 1 minit itu, ular tedung tersebut kelihatan…

Teruskan Membaca

Sweet Gila! Video Kejutan Birthday Tular

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

SATU rakaman video yang menunjukkan sambutan hari lahir seorang lelaki dengan kehadiran maskot comel berupa patung beruang telah mencetuskan sensasi di media sosial sejak Khamis. Dalam video berdurasi 2 minit 20 saat itu, seorang lelaki berpakaian seperti anggota polis menerima kunjungan ‘tetamu istimewa’ berkostum beruang, sambil tangannya memegang helaian kertas yang tertera kata-kata ucapan. Bagaimanapun, ucapan…

Teruskan Membaca

Video Ultraman Menari Lagu Raya Dicela

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

HARI Raya Aidilfitri merupakan hari kemenangan umat Islam setelah sebulan berjaya menahan lapar dan dahaga sepanjang Ramadan. Bagi meraikan hari kemenangan ini, banyak lagu-lagu raya dihasilkan bagi menambahkan kemeriahan mood raya. Banyak lagu raya nostalgia dan malar segar sering kali dialunkan dan menjadi kewajipan dimainkan di corong-corong radio dan pusat membeli-belah. Antara yang menjadi kegemaran…

Teruskan Membaca

Video: Kumpulan Navy ‘Mat Saleh’ Nyanyi Lagu Khalifah

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

SEBUAH video nyanyian sekumpulan ‘mat saleh’ mendendangkan lagu Assalamualaikum Ustazah yang dipopularkan oleh kumpulan rock, Khalifah menjadi tular di laman sosial. Video berdurasi dua minit itu dimuat naik oleh laman Facebook Cats FM dengan mendapat lebih empat ribu kongsian dan hampir 130 ribu tontonan sejak dimuat naik pada Jumaat. Rata-rata netizen memuji nyanyian suara vokalis yang sungguh…

Teruskan Membaca

Video: Benci Lelaki Telinga Capang Pulak Dah…

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

BAGAI tidak mengenal erti serik, gadis yang dikenali sebagai “Baby Ira” di media sosial sekali lagi memuat naik video bikin panas namun kali ini dia membuat kenyataan terbaharu. Menerusi rakaman video berdurasi 40 saat, dia mendakwa lelaki yang memiliki telinga yang lebih besar iaitu telinga capang menurutnya adalah sangat hodoh bagaikan telinga seekor kelawar. Kaitan: “Hai,…

Teruskan Membaca

Mengaku Saja Lah: Tunku Aziz Nasihat Zairil

in Politik/Utama & Sensasi

BEKAS NAIB pengerusi Parti Tindakan Demokratik (DAP) Senator Tunku Abdul Aziz Ibrahim berpendapat Zairil Khir Johari perlu berterus-terang jika benar individu miripnya dalam sebuah video kontroversi memang benar dirinya. “Zairil harus bertanggungjawab ke atas perilakunya dan tidak takut untuk mengaku kesalahannya jika benar memang video tersebut memaparkan dirinya,” katanya dalam satu wawancara melalui telefon dengan…

Teruskan Membaca

‘Projek’ Pelajar Sekolah Di Ladang Getah Video Lama

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

KECOH di laman sosial apabila sebuah video memaparkan kelakuan seks sekumpulan pelajar di sebuah ladang getah di Kelantan menjadi tular sejak beberapa hari lalu. Dalam video berdurasi 27 saat itu memaparkan rakaman sekumpulan pelajar lelaki melakukan hubungan seks dengan seorang pelajar perempuan dipercayai dalam kawasan semak. Bagaimanapun, Jabatan Pendidikan Negeri Kelantan dalam satu kenyataan menjelaskan…

Teruskan Membaca

Video CCTV Ini Bukti Vampire Itu Wujud?

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

KISAH hantu penghisap darah manusia iaitu vampire yang ditonjolkan menerusi filem seram terkenal ‘Twilight’ mungkin memang benar-benar wujud di alam nyata. Ini dibuktikan menerusi satu rakaman CCTV memaparkan imej seorang lelaki berpakaian serba hitam melalui sebuah cermin di sebuah kedai di Savannah, Amerika Syarikat. Apa yang lebih misterinya, lelaki itu dilihat tidak mempunyai sebarang bayangan atau pantulan…

Teruskan Membaca

Tular Limpahan Air Di Cameron Highlands Insiden Lama

in Jenayah/Utama & Sensasi

IPOH – Rakaman limpahan air deras dari lereng bukit di Kilometer 16, Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands yang menjadi tular menerusi media sosial semalam adalah insiden lama. Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Shahidan Kassim ketika dihubungi Bernama di sini lewat malam Ahad berkata beliau dimaklumkan insiden itu berlaku pada tahun 2014. Sementara itu,…

Teruskan Membaca

Seram! Peralatan Bersenam Bergerak Sendiri

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

LAMAN Stomp berkongsi sebuah video yang dimuat naik oleh seorang pengguna laman sosial Facebook, Migo Serna menunjukkan sebuah peralatan bersenam bergerak sendiri secara tiba-tiba. Menerusi video amatur berdurasi kurang 30 saat itu, sebuah peralatan senam berwarna hitam dirakam bergerak sendiri seolah-olah ada ‘seseorang’ sedang menggunakannya. Kejadian yang dirakam pada waktu siang itu disaksikan beberapa pengunjung taman…

Teruskan Membaca

Wanita Dikecam Kongsi Video BF Sedekah… Ini Alasannya!

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

TINDAKAN seorang gadis memuat naik video teman lelakinya menghulurkan sedekah, memakan diri apabila dia teruk menerima kritikan dan kecaman netizen selepas menjadi viral di media sosial. “Semalam lepas balik dari Bukit Ampang, pergi Shell isi minyak. Aku ingat dia beli makanan untuk aku, rupanya untuk budak tu. My man is the best,” tulisnya di Twitter. Menerusi video berdurasi…

Teruskan Membaca

Video: Anak Khinzir Berwajah Pelik, Mempunyai Tanduk

in Utama & Sensasi

PELIK tapi benar… Kot? Sejak semalam, satu video menunjukkan seekor anak khinzir ‘mutan’ yang lahir dengan wajah aneh mula tersebar di laman sosial di China. Bukan sahaja berwajah pelik, anak khinzir itu juga mempunyai satu tanduk sehingga ada yang menggelarnya ‘kemaluan lelaki’. Menerusi video yang berdurasi 55 saat itu, anak khinzir tersebut kelihatan tercungap-cungap bernafas…

Teruskan Membaca

Polis Tahan Guru Yang Disangka Penagih Dadah

in Utama & Sensasi

“ABANG silap orang.” Itu yang dikatakan seorang lelaki apabila ditahan dua lelaki yang dipercayai anggota polis kerana disangka penagih dadah. Lelaki yang dipercayai guru itu dikatakan baru pulang dari kelas tuisyen untuk murid yang menduduki peperiksaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) di sekolahnya. Bagaimanapun, dua lelaki tersebut enggan mempercayai kata-kata guru itu dan terus mengasari…

Teruskan Membaca

Video: Pesuruhjaya Tinggi Sri Lanka Kena Belasah Di KLIA

in Utama & Sensasi

LIMA individu ditahan dan empat lagi suspek masih diburu polis selepas disyaki terlibat dalam kes penyerangan Pesuruhjaya Tinggi Sri Lanka di Malaysia, Ibrahim Sahib Ansar di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), semalam. Melalui kiriman video yang diterima, dilihat sekumpulan lelaki mula memuku Ibrahim di bahagian muka dan badannya sehingga terpaksa dileraikan oleh pegawai yang…

Teruskan Membaca

Video: Budak Nakal Kena ‘Sekolah’ Dengan Pakcik Baran

in Utama & Sensasi

RAKAMAN video seorang lelaki pertengahan usia menengking seorang kanak-kanak kerana membaling buah mangga sehingga terkena keretanya, mengundang pelbagai reaksi dan kritikan daripada pengguna media sosial. Video yang dimuatnaik oleh WhatsApp’s Videos di laman Facebook itu mendapat lebih 13,000 perkongsian dan 565,000 tontonan. Berdasarkan video, seorang lelaki berumur lingkungan 40-an kelihatan berang kerana kerana sudah tiga kali keretanya dibaling dengan objek…

Teruskan Membaca

Video: Wanita Berlakon Mati Hampir Dilanggar Kereta

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

SEBUAH rakaman video berdurasi 1 minit 46 saat disiarkan menerusi media sosial Facebook yang memuatkan rakaman detik-detik seorang wanita melakukan aksi penipuan di sebatang jalan di China menjadi sensasi. Portal World of Buzz mendedahkan, wanita tersebut melancarkan tindakan jahatnya dengan berpura-pura menjadi mangsa kemalangan. Tetapi aksi ini membuat orang ramai yang melihatnya merasa sebak, sekali gus…

Teruskan Membaca

Video: Lelaki ‘Gila’ Suka Hati Tendang Wanita Tak Dikenali

in Jenayah/Utama & Sensasi

RAKAMAN video memaparkan seorang wanita yang sedang berjalan kaki ditendang seorang lelaki tidak dikenali di laluan Stesen LRT Bandaraya ke Stesen Komuter Bank Negara Malaysia (BNM) kini tersebar menjadi viral di media sosial. Menerusi rakaman CCTV berdurasi 36 saat itu, lelaki itu dilihat menendang wanita berkenaan dari belakang secara tiba-tiba hingga membuatkan mangsa tersungkur di…

Teruskan Membaca

Video: Pelajar IPTS Diragut Tiga Mat Motor

in Utama & Sensasi

SEORANG mahasiswi jurusan undang-undang di sebuah kolej swasta cedera selepas dia diragut oleh tiga lelaki dalam kejadian di hadapan pos pengawal sebuah gereja di Jalan Tun Sambathan, kelmarin. Menerusi rakaman litar tertutup (CCTV) bertarikh 10 Jun, Angelin Chew Hsia, 20 pada mulanya sedang menunggu teksi di hadapan pos pengawal gereja itu. Namun tidak beberapa lama…

Teruskan Membaca

VIDEO: ‘Prank’ Isteri Cakap Ke Langkawi, Rupanya Maldives

in Hangat/Utama & Sensasi

TINDAKAN prank adakalanya boleh mencetuskan amarah, namun prank yang berlaku kepada wanita bernama Fara Halim mungkin dicemburui oleh mana-mana isteri yang lain. Apa tidaknya, suami Fara, Azhar Jalil telah membuat satu kejutan yang paling tidak disangka-sangka untuk destinasi bulan madu mereka. Pada awalnya Azhar memberitahu isteri bahawa mereka akan ke Pulau Langkawi, Kedah tetapi sebenarnya dia…

Teruskan Membaca

Video: Range Rover Hentam Jaguar Halang Laluan

in Hangat/Utama & Sensasi

TINDAKAN tidak bertanggungjawab seorang pemandu meletakkan kenderaannya secara bertindih, mengakibatkan keretanya dihentam sehingga remuk dalam kejadian yang berlaku di Xiamen, China baru-baru ini. Menerusi video yang dikongsikan di laman Shanghaiist, seorang pemandu wanita menggunakan kenderaan pacuan empat roda jenis Range Rover, terlalu berang sehingga memaksa dia melakukan tindakan di luar jangkauan. Difahamkan, seorang pemandu kereta…

Teruskan Membaca

Kenali Zukieee Mampu Kaya Dengan Video Lucu

in Artis/Hangat/Utama & Sensasi

NAMA Zukieee atau nama sebenar, Zulkifli Muhammad yang terkenal di media sosial dengan video-video kelakar, kehidupannya berubah secara drastik selepas 7 bulan berbuat demikian. Malah, pendapatannya sepanjang dalam tempoh itu sudah mampu menanggung kehidupan keluarganya yang susah. “Alhamdulillah, pendapatan sejak menjadi selebriti sosial agak baik dan saya mampu membantu keluarga setiap bulan sehinggakan mampu membeli sebuah kereta Mazda RX8…

Teruskan Membaca

Video: Lelaki Terajang Isteri Depan Anak Di Kedai Dobi

in Utama & Sensasi

RAKAMAN kamera litar tertutup (CCTV) yang memaparkan seorang lelaki memukul dan menyepak seorang wanita ketika berada di sebuah premis dobi layan diri kini tersebar di media sosial. Tidak diketahui lokasi dan tarikh sebenar kejadian, namun melalui perkongsian maklumat netizen, ia dipercayai berlaku di ibu negara. Menerusi video, suspek dilihat membaling sebuah objek seakan beg yang kemudianya…

Teruskan Membaca

Video: Tepung Gandum Jenama Terkenal Keluar Ulat?

in Hangat/Slider/Utama & Sensasi

RAKAMAN video seorang individu mendakwa tepung gandum jenama popular yang dibelinya baru-baru ini mengandungi puluhan ekor ulat, mencetuskan pelbagai reaksi di media sosial. Video amatur pendek berdurasi 35 saat yang dimuat naik di halaman Facebook Wartawan Jalanan menunjukkan, suri rumah berkenaan menapis tepung gandum sehingga menampakkan ulat. “Dalam tepung gandum ada ulat. Harap selepas ini,…

Teruskan Membaca

1 2 3 10
Go to Top