SATU PERUBAHAN

Tag archive

video viral

Video: “Kenapa Tak Tolong Mangsa Ragut?”

in Jenayah/Utama & Sensasi

SANA-SINI kejadian jenayah semakin kerap dilaporkan sama ada di dada akhbar mahupun di media-media elektronik. Di media sosial pula netizen paling lantang bersuara melahirkan rasa simpati terhadap mangsa dan mengutuk perbuatan si penjenayah. Namun apa yang menghairankan apabila berlaku di hadapan mata, tiada siapa yang sanggup menghulurkan bantuan. Ini yang berlaku di Taman Limau Manis,…

Teruskan Membaca

Video: ‘Tepuk Dahi’ Lihat Pemandu Wanita Ini….

in Utama & Sensasi/Video Viral

KUSSSS semangat… seorang pekerja stesen minyak nyaris maut dilanggar sebuah kenderaan pacuan empat roda (4WD) ketika mangsa sedang memeriksa tangki bawah tanah. Kejadian mengejutkan itu berjaya dirakam kamera litar tertutup (CCTV) sebuah stesen minyak di Kota Marudu, Sabah, yang kemudiannya tersebar meluas menerusi perkongsian netizen di laman Facebook. Menerusi video, mangsa pada mulanya sedang melakukan…

Teruskan Membaca

“Bukan Saya Buat Video, Itu Sarcasm Je”

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

RAKAMAN video hantu kebaya merah masih lagi hangat diperdebatkan, maklumlah isu ini sudah menjadi tular sehingga semua golongan umur turut mahu menyampaikan pendapat mereka berkenaan isu ini. Seperti yang dilaporkan sebelum ini, satu screenshot yang tersebar dari aplikasi WhatsApp menyaksikan seorang individu mengaku bertanggungjawab menghasilkan video tersebut bersama rakan-rakannya. Individu tersebut yang nombornya tersebar selepas…

Teruskan Membaca

Video: Dibelasah Kerana Tak Sahut Tegur ‘Live Instagram’

in Jenayah/Utama & Sensasi

JAKARTA – Hanya kerana tidak menyahut teguran senior di aplikasi media sosial, empat remaja di sebuah institut latihan polis di daerah ini dibelasah tanpa belas kasihan. Kejadian kejam yang berlaku di wilayah Gorontalo, Indonesia itu telah menarik perhatian netizen yang rata-rata mengecam tindakan menampar dan menerarajang berkali-kali sehingga ada yang termuntah. Dalam rakaman tular tersebut,…

Teruskan Membaca

Video: ‘Gadis Kebaya Merah’ Hantu Atau…..

in Utama & Sensasi/Video Viral

SESIAPA sahaja yang pernah melalui pengalaman menyeramkan ‘bertembung’ dengan makhluk halus pasti takkan lupa insiden itu sampai bila-bila. Biar pun kisah mengenai penampakan hantu ini sering diceritakan dari mulut ke mulut, jarang sekali makhluk ini dapat dirakamkan oleh kamera terutama sekali apabila ia ‘dicari.’ Semalam, tular di media sosial satu rakaman video yang dirakamkan daripada…

Teruskan Membaca

Video: “Pacak Lagi Bang, Pacak Sampai Mampus”

in Utama & Sensasi/Video Viral

AKSI seorang pemuda yang menjawab panggilan telefon ketika sedang melakukan ‘wheelie’ telah mengundang reaksi pelbagai daripada netizen. Dimuat naik menerusi laman Facebook Metafora anafora, pemuda berkenaan meskipun tidak menggunakan kelengkapan keselamatan dilihat begitu handal mengemudi motosikal dua lejang berkenaan. Sedang pemuda itu ligat ‘berpacak’, dia bagaimanapun berhenti seketika selepas telefon bimbitnya berdering dengan nada bunyian…

Teruskan Membaca

Video: Tersilap Masuk Gear, Ibu Rempuh Bayi Sendiri

in Utama & Sensasi/Video Viral

SEJAK semalam, rakaman video dashcam menunjukkan sebuah kereta mengundur laju sehingga merempuh bayi di dalam stroller di sebuah pusat beli belah telah menjadi tular di media sosial. Difahamkan, kejadian itu berlaku pada September 2016 namun disebarkan semula untuk peringatan semua pemandu khususnya golongan wanita agar berhati-hati dan tidak mengulangi kecuaian seperti yang berlaku. Menerusi rakaman,…

Teruskan Membaca

Tak Rela Dimasak, Ketam ‘Bertarung’ Guna Pisau

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

ANTARA makanan laut yang tentunya menjadi kegemaran ramai adalah ketam. Haiwan laut itu sentiasa menjadi santapan peminat makanan laut tidak kira di Malaysia atau di luar negara. Rasanya yang enak dan lembut membuatkan orang ramai sanggup mengotorkan tangan semata-mata untuk menikmati santapan meliurkan itu. Namun satu rakaman video menyaksikan seekor ketam memegang sebilah pisau dengan…

Teruskan Membaca

Video: “Mak Bapak Punya Jalan Ke Dik?”

in Utama & Sensasi/Video Viral

“TOLONGLAH pantau aktiviti anak-anak anda ni, kalau dah mampus kena langgar mulalah nak salahkan pemandu kereta.” Demikian luahan netizen mengenai video tular sekumpulan remaja lelaki bermain basikal lajak di jalan raya tanpa mempedulikan diri dan pengguna jalan raya yang lain. Menerusi perkongsian video daripada Kee Lim di laman Facebook yang dimuat naik sejak 16 Mac lalu,…

Teruskan Membaca

Apa Nak Jadi… Berhijab Tapi Makan Babi!

in Utama & Sensasi/Video Viral

AGAMA Islam ini unik kerana mewajibkan penganutnya untuk mengikuti garis panduan dalam setiap aspek kehidupan termasuklah makanan. Antara makanan yang menjadi larangan atau haram di sisi Islam adalah daging babi. Namun, seorang wanita Islam dengan ‘bangga’nya telah merakam videonya menikmati hidangan masakan babi dan memuat naik video berkenaan di media sosial! Wanita lengkap bertudung dan…

Teruskan Membaca

Video: Dua Apek Bertarung Lepas Minum Arak

in Jenayah/Utama & Sensasi

TIDAK dapat dinafikan, di dalam setiap persahabatan pasti sesekali terdapat perselisihan pendapat tentang sesuatu perkara sama ada kecil atau besar. Justeru, tindakan susulan yang diambil oleh seseorang individu amat penting bagi memastikan masalah dapat diselesaikan dan keadaan tidak menjadi semakin keruh. Namun, emosi sesetengah orang kadang kala tidak mampu dikawal menyebabkan situasi pergaduhan boleh berlaku…

Teruskan Membaca

Lagu Madu Dan Racun Tiba-Tiba Tular Di China

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

SEKITAR era 1980-an, lagu dari seberang berjudul Madu Dan Racun dendangan Ari Wibowo menjadi siulan masyarakat di Malaysia dan juga Indonesia. Lagu berirama dangdut itu pasti dikenali oleh mereka yang pernah melalui zaman tersebut dengan rentaknya yang menarik dan liriknya yang bersahaja. Malah, lagu tersebut kini juga dikenali oleh majoriti masyarakat tidak kira tua atau…

Teruskan Membaca

Isteri Curang Sudah Kembali Ke Pangkal Jalan, Betul Ke?

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

SUSULAN tular berita seorang wanita yang menduakan suaminya kerana curang bersama pengasas produk, kali ini tersebar pula kenyataan permohonan maaf yang dikatakan dibuat oleh si isteri itu. BACA : Lelaki Dedah Isteri Curang Bersama Pengasas Produk Menerusi permohonan maaf yang kini tular itu, wanita yang dikenali sebagai Wan Atirah Wan Malek itu berkata dia mengambil iktibar…

Teruskan Membaca

Janda Tawar Diri Minta Dirogol 10 Lelaki

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

SABAN hari, semakin banyak rakaman video yang tersebar menyaksikan seseorang individu itu melakukan perkara-perkara yang tidak masuk akal hanya untuk mendapatkan perhatian ramai. Terbaharu, tular menerusi media sosial sebuah rakaman video seorang peniaga atas talian yang menjual peralatan seks mengatakan bahawa dia mahu merasa dirinya dirogol lebih daripada lima lelaki. Video tersebut dimuat naik peniaga…

Teruskan Membaca

Netizen Tampil Jelas Cerita Sebenar ‘Pak Cik Miang’

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

BARU-BARU ini, tular di media sosial sebuah rakaman video seorang lelaki yang kelihatan warak kononnya memegang dan meraba seorang wanita ketika menggunakan perkhidmatan awam. Video tersebut disebarkan seorang pengguna Facebook yang menggunakan nama Asa Mpete dan dikatakan berlaku ketika dia menggunakan tren LRT Rapid KL laluan Sri Petaling. Di dalam rakaman berdurasi 53 saat itu,…

Teruskan Membaca

Video Viral: Tak Beri Signal Punya Pasal…

in Utama & Sensasi/Video Viral

OLEH kerana kecuaian pemandu kereta, dua penunggang motosikal terpaksa menanggung akibatnya apabila dirempuh pemandu terbabit dalam kejadian di Lebuhraya Kemuning Shah Alam, di sini, awal pagi tadi. Menerusi rakaman video pendek yang kini giat dikongsikan oleh netizen, insiden cemas yang berlaku kira-kira  jam 10 pagi itu turut mengakibatkan kesesakan lalu lintas sepanjang dua kilometer. Dapat diperhatikan…

Teruskan Membaca

Video: Pakcik Kopiah Raba Amoi Dalam Tren?

in Uncategorized

TULAR di media sosial rakaman video seorang lelaki yang kelihatan warak konon mengambil kesempatan terhadap seorang penumpang wanita ketika menggunakan perkhidmatan awam. Menurut seorang pengguna Facebook yang dikenali sebagai Asa Mpete, dia mengatakan kejadian itu berlaku pada Jumaat, ketika dia menggunakan tren LRT Rapid KL laluan Sri Petaling. Wanita itu difahamkan dalam perjalanan menuju ke…

Teruskan Membaca

Berarak Pakai Joran? Takda Masalah Buat Mempelai Ini!

in Utama & Sensasi/Video Viral

SEMPOI jer…sepasang mempelai berarak melalui barisan pengiring yang memegang joran dalam sebuah majlis perkahwinan mencuri tumpuan pengguna media sosial. Aksi unik daripada pasangan itu dirakam dalam sebuah majlis resepsi yang diadakan di Kampung Batu 3, Segari, Perak, Ahad lalu. Tidak setakat itu, pengantin lelaki juga menerusi rakaman dilihat membuat keputusan untuk memegang joran ketika berarak…

Teruskan Membaca

Video Parodi Jantan ‘Lapar Cendol’ Cuit Hati Netizen

in Utama & Sensasi/Video Viral

AKSI ‘lapar cendol’ seorang gadis yang merengek manja dalam keadaan kepanasan nampaknya sudah menjadi buah mulut netizen selepas ia tular sejak beberapa hari lalu. Rakaman tersebut pada mulanya dimuat naik oleh teman lelaki gadis berkenaan di laman Instagram, sebelum ia menerima pelbagai reaksi sehingga ramai membuat parodi. Tidak setakat itu, malah segelintir selebriti tempatan juga…

Teruskan Membaca

Video Lawak: Nak Bertelur Pun Tak Senang…

in Utama & Sensasi/Video Viral

SELALUNYA kalau ayam atau itik sedang bertelur, eloklah kita biarkan mereka melakukan proses itu dengan tenang tanpa sebarang gangguan. Namun lain pula dengan seorang kanak-kanak yang perlakuannya ‘menahan’ telur daripada dikeluarkan oleh itik peliharaannya mencetuskan tular di media sosial. Dalam video pendek yang dimuat naik di akaun Instagram @paguyonan dari Indonesia itu, kanak-kanak lelaki itu…

Teruskan Membaca

Kes Tampar Suami Di Mall, Isteri Tampil Beri Penjelasan

in Utama & Sensasi/Video Viral

SEMENJAK semalam, heboh menerusi media sosial dengan satu rakaman memaparkan seorang wanita menampar suaminya yang kantoi curang di sebuah pusat beli-belah di Melaka. Susulan insiden itu, wanita berkenaan tampil menjelaskan keadaan sebenar di sebalik berlakunya perkara berkaitan ekoran kecaman hebat yang diterima dirinya. Wanita itu berkata, dia bertindak sedemikian kerana tidak tahan dengan perangai lelaki…

Teruskan Membaca

Berkat Tabah Seorang Isteri, Suami Kini Kian Pulih

in Utama & Sensasi/Video Viral

SEDANGKAN lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri. Bait lirik lagu nyanyian allahyarham Tan Sri P.Ramlee yang sentiasa jadi siulan ramai ini jelas mempunyai makna cukup mendalam. Mungkin ramai netizen pernah sebak mengikuti kisah menyayat hati pasangan suami isteri ini yang sanggup hidup bersama walau dalam keadaan susah sehingga terpaksa menjual kereta sendiri untuk meneruskan…

Teruskan Membaca

Video: Anak Melayu ‘Pukau’ Juri Di Pentas Bollywood!

in Artis/Utama & Sensasi/Video Viral

MEMUKAU… Sebuah video memaparkan seorang lelaki berbangsa melayu menyanyi dalam satu rancangan realiti Bollywood kini menjadi tular menerusi media sosial. Video berdurasi kurang daripada lima minit itu dimuat naik ke laman penstriman video popular YouTube dan mendapat perhatian ramai. Menerusi video berkenaan, individu bernama Fakhrul Razi yang segak berbaju melayu dilihat berjaya memukau mata barisan…

Teruskan Membaca

Majlis Hari Lahir, Tukar Jadi Tragedi ‘Hitam’…

in Utama & Sensasi/Video Viral

VIRAL di media sosial sejak semalam rakaman memaparkan seorang kanak-kanak dan wanita sedang menyambut ulang tahun kelahiran masing-masing dalam dua kejadian yang berasingan. Menerusi rakaman tular berkenaan, majlis yang sepatutnya meriah tapi bertukar menjadi tragedi ‘hitam’ apabila rambut masing-masing menjadi ‘mangsa’ kepada lilin kek. Dalam kejadian pertama, kanak-kanak perempuan yang tidak didedahkan identiti itu dilihat…

Teruskan Membaca

Awek Tudung Promosi ‘Kondom Berduri’ Minta Maaf

in Utama & Sensasi/Video Viral

PADA Selasa lalu, tular sebuah rakaman seorang gadis manis bertudung litup mempromosi dan menunjukkan cara penggunaan ‘kondom berduri’. Tindakan yang dirasakan agak keterlaluan itu telah menyebabkan dia terpaksa menanggung malu dan menerima kecaman yang teruk di laman sosial. Susulan insiden itu, wanita berusia 26 tahun tersebut telah tampil menjelaskan keadaan sebenar. Menurut wanita yang tidak…

Teruskan Membaca

“Tumbuklah, Tumbuk… Kau Tak Kenal Siapa Aku Lagi”

in Jenayah/Utama & Sensasi

KECOH pengguna media sosial bercerita mengenai tindakan seorang pemandu Proton Saga BLM bersikap seperti samseng jalanan hanya kerana perselisihan faham yang boleh dielakkan. Kejadian pelik tersebut dipercayai sempat dirakamkan oleh mangsa pada 9 November lalu sebelum menjadi tular menerusi media sosial, kelmarin. Dalam kejadian kira-kira pukul 5.30 petang di Kilometer 34.4 Lebuhraya Senai Utara, mangsa…

Teruskan Membaca

Car Wash ‘Belanja’ Awek Seksi, Teruk Dikecam Netizen

in Utama & Sensasi/Video Viral

MENJADI usahawan bukanlah satu perkara yang mudah. Tambahan pula, dunia perniagaan sekarang semakin kompetitif memerlukan usahawan untuk sentiasa ubah strategi perniagaan. Begitulah kelazimannya, jika berkunjung ke premis cuci kereta, apa yang dapat dilihat kita akan dilayan oleh pekerja lelaki yang mungkin terdiri daripada warga asing dari Indonesia atau Bangladesh. Namun, berbeza pula dengan premis car…

Teruskan Membaca

Jiran Rakam, Abaikan Budak Mati Diserang Anjing Liar

in Utama & Sensasi/Video Viral

TANGISAN sayu merayu meminta tolong rupa-rupanya datang daripada seorang kanak-kanak lelaki yang parah selepas diserang 17 ekor anjing liar. Dalam sebuah video, seorang kanak-kanak lelaki yang dikenalpasti bernama Praveen Kumar dan berusia 4 tahun itu sedang terbaring di atas tanah dalam keadaannya berlumuran darah dan menangis meminta tolong kini tular di media sosial. Dalam insiden…

Teruskan Membaca

Viral… ‘Abang Barbie’ Kacak Curi Perhatian Ramai

in Utama & Sensasi/Video Viral

TULAR baru-baru menerusi media sosial yang memaparkan satu video mengenai kisah jejaka kacak sedang menyikat rambut anak patung Barbie sehingga ‘mencuri’ perhatian ramai netizen. Lelaki tersebut iaitu Muhamad Firdaus Mohamad Razali memberitahu bahawa dia mengakui agak bengang dengan tindakan jiran yang merakam perbuatan spontan tersebut secara sembunyi. Bagaimanapun, dia sedikitpun tidak menganggap perkara tersebut sebagai…

Teruskan Membaca

Fathia Akhirnya Mengaku Dirinya Dalam Video

in Artis/Utama & Sensasi

SEBELUM ini pelakon baru Natasha Elyzza mati-mati menafikan gadis berkemban bersama-samanya ketika sesi video siaran langsung aplikasi Bigo Live itu bukanlah Fathia Latiff, hari ini teka-teki itu sudah terjawab apabila empunya badan telah mengakuinya sendiri. Mungkin sudah penat berdolak-dalik agaknya, Fathia akhirnya membuka mulut dan mengakui bahawa memang gadis berkemban mirip wajahnya itu sebenarnya dirinya.…

Teruskan Membaca

Wanita Dakwa Dibuli ‘Samseng Jalanan’

in Utama & Sensasi/Video Viral

SEMALAM kecoh di laman Facebook mengenai dakwaan insiden samseng jalanan di Lebuhraya PLUS sekitar negeri Melaka. Video yang dimuat naik oleh pengguna Facebook bernama Aniss Hamid itu telahpun tular dan telah mendapat perhatian netizen. Mana taknya, Aniss mendakwa kereta yang dipandunya hampir dilanggar oleh sebuah kereta jenis Honda City dan diekori oleh tiga kereta lain…

Teruskan Membaca

Isu Curang: ‘Kaww Kaww’ Punya Perli Gadis Ni Bagi…

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi/Video Viral

TULAR video seorang gadis bertudung yang sedang begitu ‘syok’ memerli seseorang di laman Youtube baru-baru ini. Menerusi video berdurasi kurang dari empat minit itu, ia memaparkan seorang gadis berbaju hijau sedang memerli seseorang dengan mengeluarkan ayat ayat yang begitu ‘pedas’ sekali bila didengar. Berdasarkan topik yang ‘dibicara’ dalam video tersebut, sudah pasti netizen dapat meneka…

Teruskan Membaca

Kes Pelajar Gaduh Di Sabah: Berebut Lelaki Punca Gaduh?

in Jenayah/Utama & Sensasi

BEREBUT lelaki dipercayai merupakan punca pergaduhan sekumpulan pelajar membelasah seorang pelajar perempuan di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kunak di Kota Kinabalu. Video pergaduhan itu menjadi tular di laman sosial sejak kelmarin menunjukkan mangsa yang memakai tudung ditumbuk sebelum beberapa lagi pelajar perempuan campur tangan dan turut menumbuk serta menendang mangsa bertubi-tubi. BACA : Video: Pelajar Perempuan…

Teruskan Membaca

“Abang Tak Bagi Signal, Dah Tu Tunjuk ‘Jari’ Kat Saya”

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

TIDAK menggunakan lampu signal semasa membelok atau menukar laluan merupakan antara salah satu penyumbang utama berlakunya kemalangan jalan raya. Jika ingin memotong kenderaan di hadapan misalnya, ada cara dan kami percaya rata-rata dalam kalangan pembaca Mynewshub mampu menggunakan lampu signal dengan betul, bukan boleh potong macam itu sahaja tanpa memberi isyarat kepada pemandu lain. Bagaimanapun, sedang hangat…

Teruskan Membaca

Detik Cemas Ular Berusaha Panjat Masuk Rumah

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

VIDEO dramatik seekor ular tedung yang cuba memasuki sebuah rumah di Batu Pahat, Johor telah menjadi tular di media sosial. Pengguna Facebook yang dikenali sebagai Derrick Yi Fan memuat naik video tersebut di laman Facebooknya dan telah menerima lebih 4 juta kali tontonan setakat ini. Menerusi rakaman berdurasi 1 minit itu, ular tedung tersebut kelihatan…

Teruskan Membaca

Sweet Gila! Video Kejutan Birthday Tular

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

SATU rakaman video yang menunjukkan sambutan hari lahir seorang lelaki dengan kehadiran maskot comel berupa patung beruang telah mencetuskan sensasi di media sosial sejak Khamis. Dalam video berdurasi 2 minit 20 saat itu, seorang lelaki berpakaian seperti anggota polis menerima kunjungan ‘tetamu istimewa’ berkostum beruang, sambil tangannya memegang helaian kertas yang tertera kata-kata ucapan. Bagaimanapun, ucapan…

Teruskan Membaca

Video Ultraman Menari Lagu Raya Dicela

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

HARI Raya Aidilfitri merupakan hari kemenangan umat Islam setelah sebulan berjaya menahan lapar dan dahaga sepanjang Ramadan. Bagi meraikan hari kemenangan ini, banyak lagu-lagu raya dihasilkan bagi menambahkan kemeriahan mood raya. Banyak lagu raya nostalgia dan malar segar sering kali dialunkan dan menjadi kewajipan dimainkan di corong-corong radio dan pusat membeli-belah. Antara yang menjadi kegemaran…

Teruskan Membaca

Video: Kumpulan Navy ‘Mat Saleh’ Nyanyi Lagu Khalifah

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

SEBUAH video nyanyian sekumpulan ‘mat saleh’ mendendangkan lagu Assalamualaikum Ustazah yang dipopularkan oleh kumpulan rock, Khalifah menjadi tular di laman sosial. Video berdurasi dua minit itu dimuat naik oleh laman Facebook Cats FM dengan mendapat lebih empat ribu kongsian dan hampir 130 ribu tontonan sejak dimuat naik pada Jumaat. Rata-rata netizen memuji nyanyian suara vokalis yang sungguh…

Teruskan Membaca

Video: Benci Lelaki Telinga Capang Pulak Dah…

in Gaya Hidup/Utama & Sensasi

BAGAI tidak mengenal erti serik, gadis yang dikenali sebagai “Baby Ira” di media sosial sekali lagi memuat naik video bikin panas namun kali ini dia membuat kenyataan terbaharu. Menerusi rakaman video berdurasi 40 saat, dia mendakwa lelaki yang memiliki telinga yang lebih besar iaitu telinga capang menurutnya adalah sangat hodoh bagaikan telinga seekor kelawar. Kaitan: “Hai,…

Teruskan Membaca

Mengaku Saja Lah: Tunku Aziz Nasihat Zairil

in Politik/Utama & Sensasi

BEKAS NAIB pengerusi Parti Tindakan Demokratik (DAP) Senator Tunku Abdul Aziz Ibrahim berpendapat Zairil Khir Johari perlu berterus-terang jika benar individu miripnya dalam sebuah video kontroversi memang benar dirinya. “Zairil harus bertanggungjawab ke atas perilakunya dan tidak takut untuk mengaku kesalahannya jika benar memang video tersebut memaparkan dirinya,” katanya dalam satu wawancara melalui telefon dengan…

Teruskan Membaca

1 2 3 11
Go to Top